|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15.
"Tamás Gáspár Miklóst kérdezem a budapesti telefonvonalon: Mi a
véleménye erről a búfelejtőnek kínált közösködési szándékról?
- Én azt hiszem, hogy közös ünneplésre nem az MSZMP-nek kellene
bennünket hívnia - hanem legfeljebb mi hívhatnánk közös ünneplésre
az MSZMP-t, ha kedvünk volna ehhez. Elvégre az MSZMP körülbelül 15
éves késéssel csatlakozik az ünnepléshez, és amint csatlakozik,
máris ki akarja sajátítani. Ez egy kissé szerénytelen magatartás.
Én még nagyon jól emlékezem a tavalyi március 15-re, amikor
beszélvén az Országház előtt bennem volt a félelem, hogy az amit
mondok, milyen hatással van 8 őrizetbe vett barátunkra, akik
különféle fogházakban töltötték ezt a szép tavaszi napot. De nem
elsősorban az elmúlt évek kellemetlen atrocitásairól van szó akkor,
amikor elzárkózunk a kommunistákkal való közös ünnepléstől. Ennek a
közös ünneplésnek nincsen semmi mondanivalója. Magyarországnak ma
éppen arra van szüksége, hogy a különféle politikai erők
elkülönüljenek egymástól, és láthatóvá váljanak."
|
|
|
|
|
|
|
Tavaszi készülődés a dunai kishajózásban
|
1989. március 8., szerda - Készül a tavaszi szezonra a Pest megyei Révhajózási és Hajóépítő Vállalat. Szobtól Dunaújvárosig jelenleg is közlekednek az átkelő kishajók, kompok a Duna két partja között, március végén azonban a téli szünet után a mostani húsz járat további hárommal bővül, Zebegénynél, Dömösnél és Dömsödnél is át lehet jutni a túlpartra.
A szezonra a vállalat horányi üzemében megújítják a 37 egységből álló hajóparkot, festik a hajótesteket, kicserélik a megrongálódott részeket, elkopott berendezéseket. Készül egy új komp is, a Kinizsi. A modern szállítóeszközt - amely egyszerre 30 személyautót vihet - előreláthatóan a nyáron állítják üzembe Visegrád és Nagymaros között. Mivel az állami támogatás csökken, a vállalat májustól, az új menetrend életbe lépésétől kevesebb járatot indít, mint eddig, sok esetben ugyanis a kishajók, kötve magukat a menetrendhez, kihasználatlanul közlekedtek. A járatcsökkenés ellenére azonban legalább óránként minden kikötőből indulnak kishajók. A menetjegyek árát is megemelték. A személyjegy az eddigi 3 helyett 6 forint, a havi dolgozóbérlet 75 helyett 120 forint, s a kompok egy személyautót 35 helyett 45 forintért visznek át a túlpartra. Változatlan viszont a havi nyugdíjas- és tanulóbérlet 30 forintos ára. (MTI)
1989. március 7., kedd 22:28
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP zászlóbontóról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kolontai, jónapot. Pesti szleng: pipa vagyok Lángh Juliára, hogy a HALLGATÓK FÓRUMÁBAN kihagyta a cimerrel kapcsolatos telefonüzenetem. Ugy a fórum, mint a Szép Zoltán műsor leghosszabban emigráns/problémájával foglalkozik. Közérdek ez kérem? Természetesen nagyon nehéz és még sokkal nehezebb lesz 12 millió munkanélkülit számontartó Nyugateurópába menedékjogot kapni. A "Ki az idegenkkel!" jelszavu Le Pen párt, Franciaországban és a hasonló mottót hangoztató republikánus párt nyugat-berlini átütő sikere után. Emigránsok, magyarul: bujdosók mellett már semmiféle politikus nem emel szót. A jobbszárnytól a balközépig már nem emel szót. És ami marad, az a szélsőséges baloldal, a kommunisták. Kérem én a Lángh Júliát, a cimerrel kapcsolatban üzenetemet vegye a műsorába, teljes egészében. Közérdek, nem az én kis privát problémám. A téma jó, nagy visszhangra számithat, dobja ki a labdát a pályára. A viszonthallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|