|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Új magyar címer
"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat
alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a
magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők -
egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy
pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni
szabadságharcban született.
Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A
parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg
népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen
nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista
uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas
izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király
legidősebb fiának budapesti látogatását övezte.
A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel,
hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth-
címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a
monarchikus gondolatpárosítás különbsége."
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedési szakszervezetek nyilt levele Antall Józsefhez
(OS)
|
1990. október 26., péntek - Tisztelt Miniszterelnök Úr
A közlekedésben foglalkoztatott bérből és fizetésből élők nevében tiltakozunk a Kormány október 26-ai üzemanyagár - emelése ellen. Elfogadhatatlan számunkra, hogy ilyen rendkívüli mértékű, az egész lakosságot érintő intézkedést az érdekvédelmi szervekkel történő előzetes egyeztetés nélkül hoztak meg.
1. Az üzemanyagárban lévő rendkívül magas adótartalom (200 százalékos fogyasztói adó) nyilvánvalóvá teszi, hogy ilyen drasztikus mértékű áremelést az árviszonyok nem indokolnak. Egyértelműen a költségvetés bevételeinek a növeléséről van szó, ami újból elsősorban a bérből és fizetésből élők terhére történik.
2. A közlekedésben dolgozókat a lakossági terhek növekedésén túl még közvetlenebbül, munkavállalói minőségükben is érinti az üzemanyagár-emelés. A bevezetett üzemanyagárak sem a személy-, sem az áruszállítás piacán nem érvényesíthetők, ennek következtében több tizezer munkavállaló válik munkanélkülivé.
3. A helyi tömegközlekedés és a menetrendszerinti személyszállításon túlmenően követeljük az áruszállítás kompenzációját is. A kompenzáció nem korlátozódhat csak erre az évre.
4. A háztartási tűzelőolaj üzemanyagként történő felhasználását tiltó intézkedések azonnali bevezetését tartjuk szükségesnek a tisztességtelen versenyfeltételek megszüntetése érdekében.
Amennyiben fenti követelésünknek a kormány nem tesz eleget a következményekért a kormányt terheli a felelősség.
Budapest, 1990. október 26.
Közlekedési Dolgozók Közúti Közlekedési Munkástanácsok Országos Szakszervezeteinek Szakszervezet Szövetsége Szövetsége Közúti Közlekedési Tagozata
A levélben foglaltakkal egyetért: Független Közlekedési Szakszervezetek Országos Szakmai Szövetsége
(OS)
1990. október 26., péntek 15:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|