|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Új magyar címer
"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat
alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a
magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők -
egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy
pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni
szabadságharcban született.
Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A
parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg
népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen
nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista
uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas
izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király
legidősebb fiának budapesti látogatását övezte.
A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel,
hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth-
címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a
monarchikus gondolatpárosítás különbsége."
|
|
|
|
|
|
|
,,Zöld jövőért,, országos tanácskozás
|
1990. június 16., szombat - Az elmúlt negyven év alatt
hazánkban több mint 800 ezer ember halt meg a levegőben szálló
egészségkárosító szennyezőanyagok hatása következtében - hangzott el
szombaton, a Talento Alapítvány és a Levegő Munkacsoport által
rendezett országos környezetvédelmi tanácskozáson. A nagytétényi
,,Zöld Jövő,, Környezetvédelmi Központban több mint száz
környezetvédő fejtette ki néha indulatoktól sem mentesen véleményét,
napjaink egyre fenyegetőbb valóságáról, a motorizációról és a
gépjárművek környezetszennyezéséről.
Elhangzott: a közlekedés mára az egyik legsúlyosabb környezeti szennyező forrássá vált. Megdöbbentő adatok: a hazai levegőszennyezésben a közlekedésből származik a gyermekek idegrendszerét is tönkretévő ólom 90 százaléka, a szív- és érrendszeri panaszokat okozó szénmonoxidok 43 százaléka, a légzőszerveket megtámadó nitrogénoxidok 36 százaléka és az erősen rákkeltő összetevőket tartalmazó szénhidrogén-származékok 35 százaléka.
A konferencián felszólalók hangsúlyozták: mielőbb konkrét parlamenti és kormányzati intézkedésekre volna szükség a motorizáció egészségre káros hatásainak drasztikus csökkentése érdekében. Javaslatként felvetették, hogy az autók és a benzin ára tartalmazza az általuk okozott összes környezetszennyezés költségét, igaz, ebben az esetben akár 150 forintra is növekedhetne egy liter benzin ára. Többen foglalkoztak a járdán való parkolások azonnali és teljes betiltásával, illetve a tilosban parkoló autók elszállításával és a tulajdonosok szigorú megbüntetésével. Ugyancsak több felszólalás hangzott el a kerékpárút-hálózatok kiépítése érdekében.
A vita során egyértelműen megfogalmazódott, hogy a közlekedés által okozott környezetszennyezés radikális intézkedésekkel, viszonylag rövid idő alatt csökkenthető. (MTI)
1990. június 16., szombat 15:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|