|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Új magyar címer
"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat
alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a
magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők -
egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy
pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni
szabadságharcban született.
Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A
parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg
népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen
nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista
uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas
izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király
legidősebb fiának budapesti látogatását övezte.
A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel,
hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth-
címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a
monarchikus gondolatpárosítás különbsége."
|
|
|
|
|
|
|
A közúti akció tapasztalata: rendkívül sok szabálytalanság
|
1989. március 8., szerda - A főváros több pontján rendkivüli közúti ellenőrzési akcióprogramot tartottak február végén. A közlekedési felügyelet szakemberei - a rendőrökkel közösen - vizsgálták, hogy a gépjárművek megfelelnek-e a környezetvédelmi és a biztonsági követelményeknek, a magántaxisoknál pedig azt ellenőrizték, hogy rendelkeznek-e a fuvarozáshoz szükséges engedélyekkel. Már a vizsgálat hírére megszaporodott azoknak a magántaxisoknak a száma, akik műszaki vizsgára jelentkeztek, továbbá, akik lejárt engedélyüket kivánták meghosszabbíttatni. A tapasztalatok szerint a vizsgára jelentkező magánfuvarosok gépjárműveinek 40 százaléka nem felelt meg a műszaki és közlekedésbiztonsági követelményeknek.
A fővárosi utak melletti egyhetes ellenőrzés tapasztalatai sem mutatnak sokkal kedvezőbb képet. A vizsgált gépkocsik - több mint 700 autó, ebből 550 taxi - csaknem felénél találtak kisebb-nagyobb szabálytalanságokat. A közuti akció jellemző tapasztalata: továbbra is a forgalomban lévő autók nagy hányada - elsősorban a rossz beszabályozás miatt - a megengedettnél jóval több szennyezőanyagot bocsát a levegőbe. Különösen sok taxinál tapasztalták az ellenőrök, hogy elhanyagoltak, piszkosak az ülések, esztétikai szempontból erősen kifogásolható a kocsi állapota. A tulajdonosok egy része figyelmeztetéssel ,,megúszta,, másokat azonban megbírságoltak. Korábban csak kilátásba helyezték, most azonban - néhány esetben - foganatosították is azt a rendelkezést, hogy az engedély nélkül fuvarozó magántaxisok forgalmi engedélyét a helyszínen bevonják és leveszik a kocsi rendszámtábláját. Az akcióprogram idejére a Fővárosi Közlekedési Felügyelet felajánlotta, hogy Budapesten, a Mozaik utca 3. szám alatti bázisán díjmentesen mérik a kocsik szennyező anyag kibocsátását, és el is végzik a szükséges beállításokat. Ezzel a lehetőséggel mindössze 14-en éltek a budapesti lakosok közül. (MTI)
1989. március 7., kedd 22:26
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|