![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Amerika Hangja, Esti híradó:
Új magyar címer
"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat
alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a
magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők -
egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy
pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni
szabadságharcban született.
Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A
parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg
népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen
nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista
uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas
izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király
legidősebb fiának budapesti látogatását övezte.
A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel,
hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth-
címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a
monarchikus gondolatpárosítás különbsége."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Vlagyivosztoki környezetvédők - Szov.Rosszija
|
![](../img/spacer.gif)
Tamássy Sándor, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1989. március 7. kedd. (MTI-tud.) - Ötödik napja vesztegel a vlagyivosztoki kikötő előtt a ,,Szevmorputy,, atommeghajtású uszályszállító hajó, mivel a távol-keleti város hatóságai - miután nem kaptak megfelelő információt a hajó sugárzásbiztonsági helyzetéről - március 2-án megtiltották a ,,Szevmorputy,, befutását. A kialakult helyzetről beszámolva a Szovjetszakaja Rosszija című lap kedden arról is tudósít, hogy a hajó kikötése ellen hatalmas társadalmi tiltakozás robbant ki, több tízezezer helyi lakos követelte, hogy az atommeghajtású hajó tartsa magát távol a távol-keleti szovjet kikötőktől.
A szovjet lap megállapítja: példátlan eset a Szovjetunióban, hogy ilymódon megakadályozzák egy hajó befutását. Nahodka és Magadan városi tanácsa is hasonló ,,kikötési vétó,, mellett szavazott. A ,,Szevmorputy,, tavaly év végén került vízre a fekete-tengeri Kercs dokkjaiból. Építésének költsége meghaladta a 160 millió rubelt, s most kényszerpihenője naponta 54 ezer rubelbe kerül. Az északi tengeri útvonalra szánt hajó a Fekete- és a Földközi-tengeren át, majd Afrikát megkerülve jutott el Vlagyivosztokig. Útján - mint a lap beszámol róla - többször közelítették meg megfigyelő helikopterek és hajók, de semmiféle sugárzást nem észleltek. A hajó megfelel a legszigorúbb nemzetközi előírásoknak, jelentős biztonsági rátartással épült, így képes kibirni, ha egy Boeing rázuhan, nekiütközik egy ,,Artktika,, nagyságú jégtörő, vagy pedig zátonyra fut. Arra azonban nincs válasz, hogy mi lesz egy esetleges nukleáris baleset idején. Amit a szakemberek tudnak, az hétpecsétes titok a lakosság számára, s éppen a tájékoztatás hiánya okozta a hatalmas társadalmi felzúdulást - jegyzi meg a Szovjetszkaja Rosszija vlagyivosztoki tudósítása. Szükség van-e egyáltalán ilyen tengeri monstrumokra, amelyek még a gigantománia korszakában kezdtek épülni - teszi fel a kérdést a lap, majd a távol-keleti tengerészeti kutatóintézet tanulmányaira hivatkozva megállapítja: a hajó nem üzemeltethető gazdaságosan az Északi-tenger partvidékén, s várhatóan 12-14 millió rubel veszteséggel kell számolni minden évben. A ,,Szevmorputy,, tengerészei - megpróbálva menteni a menthetőt - ,,nyitott kapuk,, napját tartottak a hajón, s a vlagyivosztokiak mindent megnézhettek, amit csak óhajtottak. Ez valószinüleg enyhít valamit a helyzeten, de nem helyettesítheti a hajózási vállalat hivatalos tájékoztatását a hajó biztonságáról - írja a lap.+++
1989. március 7., kedd 09:19
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
SZER-hallgató telefonja:
"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|