|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Új magyar címer
"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat
alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a
magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők -
egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy
pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni
szabadságharcban született.
Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A
parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg
népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen
nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista
uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas
izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király
legidősebb fiának budapesti látogatását övezte.
A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel,
hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth-
címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a
monarchikus gondolatpárosítás különbsége."
|
|
|
|
|
|
|
Nagy-Britannia - vasúti szerencsétlenségek REGGELRE
|
Köves Tibor, az MTi tudósítója jelenti:
London, 1989. március 7. kedd (MTI-tud) - A héfői glasgowi összeütközés három napon belül a második vonatszerencsétlenség volt Nagy-Britanniában. Mint jelentettük, két személyvonat ütközött össze s a szerencsétlenségnek halálos áldozata, s mintegy negyven sérültje volt.
A glasgowi katasztófa híre alig egy órával előzte meg Paul Channon közlekedési miniszter alsóházi nyilatakoztát, amelyben a szombaton bekövetkezett londoni vonatszerencsétlenségről tájékoztatta a törvényhozókat. A főváros Purley kerületében történt összeütközésnek 5 halottja és 94 sérültje volt, közülük tíz állapota súlyos. A múlt héten tették közzé a három hónappal ezelőtt egy másik dél-londoni kerületben bekövetkezett vonatkatasztrófa ügyben folytatott hivatalos vizsgálat eredményét. A Clapham-i elágazásnál történt szerencsétlenség 35 halottat követelt . A brit államvasutak igazgatósága a két dél-londoni balesetért teljes felelősséget vállalt. A Clapham-i szerencsétlenséget a jelzőrendszer hibája okozta. A szombati baleset ügyében a vizsgálat még éppen csak megkezdődött. Az első jelentések szerint az előtte sínpárt váltó szerelvénybe belerohanó vonat vezetője elismerte, hogy piros jelzésen futott át erősen fékezve, de nem tudott időben megállni. Nem tisztázódott még, hogy a piros jelzés előtt kapott-e időben lassítására figyelmeztető sárga jelzést, vagy sem. A három hónapon belül harmadik vonatszerencsétlenség híre roppant nehéz helyzetbe hozta a kormányt, amely már szombaton a bírálatok kereszttüzébe került. Ellenzéki és konzervatív képviselők egyaránt a szemére vetik, hogy a vasutaknál végrehajtott szigorú takarékossági program és a nagyarányú létszámcsökkentés mindinkább a biztonság rovására megy. Figyelmeztetnek, hogy a sorozatos balesetek egyre inkább megrendítik az utazóközönség bizalmát a gazdaságilag is létfontosságú és semmi mással nem pótolható vasuti közlekedésben. A kormány 2 milliárd fonntal csökkentette a brit vasutak állami támogatását. Az ellenzék a költségvetési elvonással kikényszerített takarékossági rendszabályoknak tulajdonítja, hogy az utóbbi öt évben 30 százalékkal nőtt az összeütközések és 20 százalékkal a kisiklások száma a világ legrégibb és egykor megbízhatóságáról híres vasuti hálózatán.+++
1989. március 7., kedd 06:45
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|