Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 07.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangja, Esti híradó:

Új magyar címer

"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők - egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni szabadságharcban született. Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király legidősebb fiának budapesti látogatását övezte. A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel, hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth- címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a monarchikus gondolatpárosítás különbsége."

Nagy-Britannia - vasúti szerencsétlenségek REGGELRE

Köves Tibor, az MTi tudósítója jelenti:
London, 1989. március 7. kedd (MTI-tud) - A héfői glasgowi összeütközés három napon belül a második vonatszerencsétlenség volt Nagy-Britanniában. Mint jelentettük, két személyvonat ütközött össze s a szerencsétlenségnek halálos áldozata, s mintegy negyven sérültje volt.

A glasgowi katasztófa híre alig egy órával előzte meg Paul
Channon közlekedési miniszter alsóházi nyilatakoztát, amelyben a
szombaton bekövetkezett londoni vonatszerencsétlenségről
tájékoztatta a törvényhozókat. A főváros Purley kerületében történt
összeütközésnek 5 halottja és 94 sérültje volt, közülük tíz állapota
súlyos. A múlt héten tették közzé a három hónappal ezelőtt egy másik
dél-londoni kerületben bekövetkezett vonatkatasztrófa ügyben
folytatott hivatalos vizsgálat eredményét. A Clapham-i elágazásnál
történt szerencsétlenség 35 halottat követelt .

    A brit államvasutak igazgatósága a két dél-londoni balesetért
teljes felelősséget vállalt. A Clapham-i szerencsétlenséget a
jelzőrendszer hibája okozta. A szombati baleset ügyében a vizsgálat
még éppen csak megkezdődött. Az első jelentések szerint az előtte
sínpárt váltó szerelvénybe belerohanó vonat vezetője elismerte, hogy
piros jelzésen futott át erősen fékezve, de nem tudott időben
megállni. Nem tisztázódott még, hogy a piros jelzés előtt kapott-e
időben lassítására figyelmeztető sárga jelzést, vagy sem.

    A három hónapon belül harmadik vonatszerencsétlenség híre
roppant nehéz helyzetbe hozta a kormányt, amely már szombaton a
bírálatok kereszttüzébe került. Ellenzéki és konzervatív képviselők
egyaránt a szemére vetik, hogy a vasutaknál végrehajtott szigorú
takarékossági program és a nagyarányú létszámcsökkentés mindinkább a
biztonság rovására megy. Figyelmeztetnek, hogy a sorozatos balesetek
egyre inkább megrendítik az utazóközönség bizalmát a gazdaságilag is
létfontosságú és semmi mással nem pótolható vasuti közlekedésben. A
kormány 2 milliárd fonntal csökkentette a brit vasutak állami
támogatását. Az ellenzék a költségvetési elvonással kikényszerített
takarékossági rendszabályoknak tulajdonítja, hogy az utóbbi öt évben
30 százalékkal nőtt az összeütközések és 20 százalékkal a kisiklások
száma a világ legrégibb és egykor megbízhatóságáról híres vasuti
hálózatán.+++


1989. március 7., kedd 06:45


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD