|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Új magyar címer
"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat
alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a
magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők -
egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy
pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni
szabadságharcban született.
Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A
parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg
népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen
nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista
uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas
izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király
legidősebb fiának budapesti látogatását övezte.
A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel,
hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth-
címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a
monarchikus gondolatpárosítás különbsége."
|
|
|
|
|
|
|
Megjelent az Eurotax-Schwacke autóár-katalógus
|
1989. január 6., péntek - Hétfőtől a hazai könyvesboltokban is kapható lesz az Eurotax-Schwacke autóár-katalógus - jelentették be pénteken a MUOSZ-ban megtartott sajtótájékoztatón. A katalógust a Láng Könyvkiadó, az Interpresszel, a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságával, az NSZK-beli Eurotax-Schwacke kiadóval kötött megállapodás alapján 65 ezer példányban jelenteti meg.
A vámhatóság január 1-jétől e katalógus árait tekinti a magánforgalomban beérkező új és használt személygépkocsik vámalapjának. Január 1-jétől a 4 évnél nem régebbi gépkocsik esetében - benzinüzemű gépkocsiknál 1600, dízelüzemű járműveknél 2000 köbcentiig - a katalógusban közölt adatok 10 százaléka lesz a vám összege, forintban. Az 1600 és 2000 köbcenti közötti benzines, valamint a 2000-2500 köbcenti közötti dízelmotoros autók után 20 százalékos, az említetteknél nagyobb lökettérfogatú kocsiknál 40 százalékos a vám. Amennyiben a behozni kívánt gépkocsi 4 évnél öregebb, a felsorolt tételeken felül további 30 százalék vámot kell fizetni. Az autóóár-katalógus Nyugat-Európa kilenc országa többszáz autókereskedőjének tényleges üzletkötései alapján a legutóbbi adatokat tartalmazza. A közölt adatokat a vámhatóság január 31-ig tekinti a vámkiszabás alapjának. Mivel az autóárak folyamatosan változnak, a vámhatóság a továbbiakban az NSZK-ban havonta megjelenő Schwacke katalógus alapján módosítja a vám összegét, s erről a vámhivatalok tájékoztatják az ügyfeleket. A Láng Kiadó a kereslettől teszi függővé, hogy a kiadványt a jövőben Magyarországon negyed-, vagy félévenként jelenteti meg. (MTI)
1989. január 6., péntek 14:40
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|