Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 07.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Amerika Hangja, Esti híradó:

Új magyar címer

"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők - egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni szabadságharcban született. Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király legidősebb fiának budapesti látogatását övezte. A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel, hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth- címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a monarchikus gondolatpárosítás különbsége."

Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)

Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök
Úr


    Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács
minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy
megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk,
hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk
abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem
eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni.
Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon
közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig
kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt.
Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még
nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok
fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz
vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer
kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb
szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az
autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan
évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek
autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük
teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal
párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem
kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések
megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb
következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a
kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az
autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki,
mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak
az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj
bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen
meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet
a Minisztertanács vonja vissza.


1989. április 13., csütörtök 15:53


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD