|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Új magyar címer
"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat
alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a
magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők -
egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy
pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni
szabadságharcban született.
Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A
parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg
népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen
nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista
uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas
izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király
legidősebb fiának budapesti látogatását övezte.
A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel,
hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth-
címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a
monarchikus gondolatpárosítás különbsége."
|
|
|
|
|
|
|
Nyílt levél Németh Miklósnak, a Minisztertanács elnökének (OS)
|
Budapest, 1989. április 13., csütörtök - Tisztelt Miniszterelnök Úr Szeretnénk ezúton is tájékoztatni arról, hogy a Minisztertanács minapi döntése az autópályadíj bevezetéséről igen nagy megrökönyödést és felháborodást váltott ki dolgozóinkból. Tudjuk, hogy az államháztartásnak súlyos gondjai vannak, de nem hiszünk abban, hogy azokat éppen ilyen átgondolatlan intézkedésekkel és nem eléggé differenciált bevételekkel lehet ellensúlyozni. Magyarországon alig van autópálya, nagyobb városainkba ily módon közvetlenül nem is lehet eljutni, az autóutak és félautópályák pedig kifejezetten életveszélyesek felemás jellegük miatt. Következésképpen az autópályadíj csak megelőlegezése lehetne egy még nem is létező szolgáltatásnak, - és ezt éppen a külföldi autósok fogják legelőször furcsállani, akik nem ilyen szolgáltatásokhoz vannak szokva. Nagyon sok magyar autós pedig csak egyszer-kétszer kerül negyedévenként az autópályák hosszabb, de inkább rövidebb szakaszára és az ezzel járó benzinmegtakarításuk nincs arányban az autópályadíj-tétellel. A mi intézetünk dolgozói közül igen sokan évente egyszer mennek el balatoni üdülőhelyünkre, ennek autópályadíj-költsége esetenként meg is haladhatja majd üdülésük teljes szállásköltségét. Súlyos gondokat fog okozni az autópályákkal párhuzamos országutak ugrásszerű terhelésnövekedése, a már ma sem kevés számú halálos balesetek további szaporodása, a települések megnövekvő füstgáz és ólomterhelése. Ami pedig a legáltalánosabb következmény: ennek az intézkedésnek is inflációnövelő hatása lesz a kereskedelmi szállítások költségnövekedése miatt. Magyarországon az autózás, bár igen költséges, már régen nem luxusigényt elégít ki, mert a tömegközlekedés visszafogottsága miatt igen sok esetben csak az egyedül lehetséges közlekedési módot jelenti, így az autópályadíj bevezetése a legszélesebb néprétegek érdekeit sérti. Ilyen meggondolások alapján kérjük Önt, hasson oda, hogy ezt a rendeletet a Minisztertanács vonja vissza.
1989. április 13., csütörtök 15:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|