Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 06.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Panoráma:

Felhívás egykori politikusok rehabilitálására

"...kérésem Németh Miklós miniszterelnökhöz szól. Kérem a miniszterelnök urat, az igazságügyi miniszter úrral együtt találják meg a módját az ország nagy nyilvánossága előtt, és adjanak erkölcsi elégtételt, rehabilitálják Nagy Ferenc volt kisgazdapárti miniszterelnököt, Kovács Bélát, volt kisgazdapárti minisztert, illetve a Kisgazdapárt országos főtitkárát, valamint B. Szabó István minisztert és államminisztert a Nagy Imre kormányába, ugyanakkor Kiss Sándor volt országgyűlési képviselőt, a Parasztszövetség főtitkárát, illetve elnökét. Én azt hiszem, hogy jogos a kérésem, hogyha Kovács Imre írót, volt képviselőt, aki a Nemzeti Parasztpártnak főtitkára is volt, erkölcsileg a nemzet szemében, a családjukkal szemben elégtételképp rehabilitálják."

Nyolcvan-száz hajó várakozik - a felső dunai gázlók és jövőjük (1. rész)

1989. február 9., csütörtök - Kevés a víz a Duna medrében, Budapestnél mindössze 172 centiméter a vízállás. Az apadás miatt elvékonyodott a meder aljának sóder- és sziklazátonyait takaró vízréteg. Így a folyó magyar szakaszán 14 helyen keletkezett gázló és hajóút-szűkület, ebből 13 akadály Rajka és Nagymaros között nehezíti a víziközlekedést. Különösen nagy gondot okoz a gázló Dunakilitinél, ahol mindössze 150 centiméter a hajózható vízmélység. Emiatt január utolsó napjaiban négy hajó, illetve uszály - az osztrák Karrera, a román Giurgiu, a csehszlovák Zsitva és a szovjet Jaroszláv hajó - fennakadt a sóderzátonyon, s az osztrák vízijárműből kiömlött olaj átmeneti vízszennyeződést okozott, amit gyorsan hatástalanítottak. A hajókat néhány napon belül levontatták, s a helyszínre küldött kotróhajó megkezdte a meder mélyítését.

Szappanos Zoltán, a Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási
Minisztérium árvízvédelmi és folyamszabályozási
főosztályvezető-helyettese a gázlókkal legjobban veszélyeztetett
Rajka és Nagymaros közötti folyószakasz nemzetközi hajóútjának
fenntartásáról, fejlesztéséről tájékoztatta az MTI munkatársát.
Elmondta, hogy Dunakilitinél addig hajózási zárlatot tartanak fenn,
amíg a bajt okozó sóderzátonyos meder mélyítését be nem fejezik.
Éjjel-nappal dolgozik a kotró, ezért teljes a hajózási zárlat -
előreláthatóan a hét végéig. Utána csak az éjszakai órákra
korlátozzák a tilalmat, s így a várakozásra kényszerült 80-100 hajó
akkor folytathatja útját. Most sürgősen, mintegy ötmillió forint
értékű munkával 50-60 ezer köbméter kavicsos homokot távolítanak el,
majdnem annyit, mint amennyi kotrást évente végez a magyar fél a
meder nemzetközi hajóútjának fenntartására. Rajka és Nagymaros
között ugyanis kétszer olyan sebesen folyik a Duna, és jóval több
hordalékot szállít, mint az alsó szakaszon, s ezért nagyon gyorsan
változtatja medrét, zátonyait.

    A Duna Bizottság - amelyben hazánkkal együtt hét folyómenti
ország képviselői vesznek részt - a magyar szakasz nemzetközi
hajóútján legalább 25 deciméteres vízmélység biztosítását írta elő.
A Duna kisvizű időszakában, elsősorban ősszel és télen nagyon
gyakori a hajózási akadály, előfordul 25-30 gázló és hajóútszűkület
is, s ennek kétharmada Nagymaros és Rajka között keletkezik.
(folyt.köv.)


1989. február 8., szerda 21:06


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

" - Lakatos Gyuláné 294-898: Most a Il-esen volt egy riport egy igazgatónővel. Ebben a riporternő simán lenénizte az igazgatónőt. Arra kérem a kedves riporternőt, bárki is volt az, hogy legföljebb a nénikéjét nénizze a nyilvánosság előtt. Ez a minimális modor. Ez volt az észrevételem. - El kell mondanom, hogy nagyon szivesen nézem a TV 2-t, de ezek a játékok nem egészen fer módon mennek. Amikor elkezdődik a játék már vonalat sem lehet kapni. Ma konkrétan a Torpedó játékról beszéltem, de más alkalommal is ez a helyzet. - Pintér István: Ne kérdezzék a játékoknál, hogy kinek mi a foglalkozása, ez egy visszataszító dolog. Egyszerűbb emberek nem mernek jelentkezni, mert hogy néz ki az, hogy lakatos. A hölgyek a BUMM játéknál már nem kérdezték. Ez nagyon helyes volt. A Dévényi kolléga azt forszirozza állandóan. - Ma volt egy olyan műsor, hogy valaki 40 kg-ot fogyott négy hónap alatt. Hogy lehet ez?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD