Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 06.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Panoráma:

Felhívás egykori politikusok rehabilitálására

"...kérésem Németh Miklós miniszterelnökhöz szól. Kérem a miniszterelnök urat, az igazságügyi miniszter úrral együtt találják meg a módját az ország nagy nyilvánossága előtt, és adjanak erkölcsi elégtételt, rehabilitálják Nagy Ferenc volt kisgazdapárti miniszterelnököt, Kovács Bélát, volt kisgazdapárti minisztert, illetve a Kisgazdapárt országos főtitkárát, valamint B. Szabó István minisztert és államminisztert a Nagy Imre kormányába, ugyanakkor Kiss Sándor volt országgyűlési képviselőt, a Parasztszövetség főtitkárát, illetve elnökét. Én azt hiszem, hogy jogos a kérésem, hogyha Kovács Imre írót, volt képviselőt, aki a Nemzeti Parasztpártnak főtitkára is volt, erkölcsileg a nemzet szemében, a családjukkal szemben elégtételképp rehabilitálják."

Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (2. rész) (OS)

- Az autópálya-használati díj konstrukció teszi lehetővé a
külföldi működő tőke bevonását a magyar autópálya-hálózat
fejlesztésének gyorsítására. Még idén megkezdődnek a konkrét
tárgyalások az M1 autópálya-építés külföldi vállalkozóival, akik a
magyar vállalatokkal együtt a jövő évben megkezdik az építés
előkészítését. Terveink szerint 1995-re Hegyeshalom és Győr között
el kell készülni az autópálya-összeköttetésnek.

    - Most folynak az előkészületek az M0 autóút további, a 6-os
számú főút M1 autópálya közötti 15 km-es szakaszának világbanki
konstrukcióban történő meghosszabbítására is. Ennek a megnyitását is
legkésőbb 1995-ben tervezzük.

    Az autópálya-használati díj mértéke differenciált, az autópályát
igénybe vevő járműtípusoknak megfelelően. Az éves díj mellett
negyedéves díjak is megállapításra kerültek.

    A díjfizetés a járműkategóriának és az időszaknak megfelelő
címke megvásárlásával történik. A címkéket a határátkelőhelyeken, a
benzinkutaknál, idegenforgalmi elárusító helyeken, autóklub
irodákban lehet megvásárolni. A címkét a szélvédő bal alsó sarkába
kell belülről felragasztani (motorkerékpárnál a sárvédőre).

    Az autópálya-használati díjak mértéke:

    Nyári (VII. VIII. IX.) idegenforgalmi idénydíj:

    a.) személygépkocsi: 800.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig:
2.400.-, - 6-12 tonnáig: 4.800.-, - 12 tonna felett: 7.000.-; c.)
autóbusz - 10-40 férőhelyig: 5.000.-, - 40 férőhely felett: 7.000.-;
d.) motorkerékpár: 200.-

    I. II. IV. negyedévenkénti díj:

    a.) személygépkocsi: 700.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig:
2.200.-, - 6-12 tonnáig: 4.200.-, - 12 tonna felett: 6.000.-; c.)
autóbusz - 10-40 férőhelyig: 4.500.-, - 40 férőhely felett: 6.000.-;
d.) motorkerékpár: 150.-

    Éves kedvezményezett díj:

    a.) személygépkocsi: 1.500.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig:
6.000.-, - 6-12 tonnáig: 12.000.-, - 12 tonna felett: 18.000.-; c.)
autóbusz: - 10-40 férőhelyig: 12.000.-, - 40 férőhely felett:
18.000.-; d.) motorkerékpár: 500.-

    1989. évben tört negyedévi díj (V. VI. hó):

    a.) személygépkocsi: 400.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig:
1.400.-, - 6-12 tonnáig: 2.800.-, - 12 tonna felett: 4.000.-; c.)
autóbusz - 10-40 férőhelyig: 3.000.-, - 40 férőhely felett: 4.000.-;
d.) motorkerékpár: 100.-

(folyt.köv.)


1989. április 7., péntek 19:03


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

" - Lakatos Gyuláné 294-898: Most a Il-esen volt egy riport egy igazgatónővel. Ebben a riporternő simán lenénizte az igazgatónőt. Arra kérem a kedves riporternőt, bárki is volt az, hogy legföljebb a nénikéjét nénizze a nyilvánosság előtt. Ez a minimális modor. Ez volt az észrevételem. - El kell mondanom, hogy nagyon szivesen nézem a TV 2-t, de ezek a játékok nem egészen fer módon mennek. Amikor elkezdődik a játék már vonalat sem lehet kapni. Ma konkrétan a Torpedó játékról beszéltem, de más alkalommal is ez a helyzet. - Pintér István: Ne kérdezzék a játékoknál, hogy kinek mi a foglalkozása, ez egy visszataszító dolog. Egyszerűbb emberek nem mernek jelentkezni, mert hogy néz ki az, hogy lakatos. A hölgyek a BUMM játéknál már nem kérdezték. Ez nagyon helyes volt. A Dévényi kolléga azt forszirozza állandóan. - Ma volt egy olyan műsor, hogy valaki 40 kg-ot fogyott négy hónap alatt. Hogy lehet ez?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD