![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
BBC, Panoráma:
Felhívás egykori politikusok rehabilitálására
"...kérésem Németh
Miklós miniszterelnökhöz szól. Kérem a miniszterelnök urat, az
igazságügyi miniszter úrral együtt találják meg a módját az ország
nagy nyilvánossága előtt, és adjanak erkölcsi elégtételt,
rehabilitálják Nagy Ferenc volt kisgazdapárti miniszterelnököt,
Kovács Bélát, volt kisgazdapárti minisztert, illetve a Kisgazdapárt
országos főtitkárát, valamint B. Szabó István minisztert és
államminisztert a Nagy Imre kormányába, ugyanakkor Kiss Sándor volt
országgyűlési képviselőt, a Parasztszövetség főtitkárát, illetve
elnökét.
Én azt hiszem, hogy jogos a kérésem, hogyha Kovács Imre írót, volt
képviselőt, aki a Nemzeti Parasztpártnak főtitkára is volt,
erkölcsileg a nemzet szemében, a családjukkal szemben elégtételképp
rehabilitálják."
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (1. rész) (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
Budapest, 1989. április 7., péntek - A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztérium az alábbi közlemény nyilvánosságra hozatalára kérte az OS-t. A közúthálózat fejlesztése, fenntartása évek óta elmarad a motorizációs igényektől. A forgalom évente 3-5 százalékkal növekszik. Az utak építésére és fenntartására rendelkezésre álló költségvetési források ezzel nem tartanak lépést. Különösen az autópálya építésének üteme lassult le, mivel a költségvetés kivonult a közúthálózat fejlesztésének finanszírozásából. Ezért csak pótlólagos források felhasználása teszi lehetővé az autópályahálózat továbbépítését, amely biztosítja a külföldi működő tőke bevonását a garantált pénzügyi forrásképzéssel. A Minisztertanács mérlegelve a kialakult helyzetet 1989. április 1-jei ülésén döntött az autópálya-használati díj bevezetéséről 1989. május 1-től, valamint az útalap létrehozásáról 1990. január 1-től. Az autópálya-használati díj bevezetésének jelentősége három területen mérhető le: 1. Az autópálya-használati díj évközi bevezetésével elkerülhetők a folyamatban lévő autópálya, út- és hídépítések azonnali leállításai, a beruházásokba eddig befektetett több mint 3 milliárd forint értékű munka mielőbb befejezésre kerülhet, ezáltal csökkennek a járművek üzemeltetőinek költségei. 2. A bevezetésre vonatkozó döntéssel együtt határozat született a költségvetésből elkülönített - tervalkut kizáró - útalap működtetésére is. Az autópályahálózat fejlesztésének gyorsítását csak külföldi működő tőkével lehet elérni. Az autópálya-használati díj bevezetésével megteremtődik a törlesztéshez szükséges pénzügyi forrás. Az autópálya-használati díjból az alábbi program valósítható meg: - Ez évben a nyári szezonra elkészül az M5-ös autóút Kecskemétig, így a már forgalomba helyezett szakasz további 22 km autóúttal bővül. - A jövő évben megépül az M0 autóút, a 6-os út és az M5 autópálya közötti 15 km-es szakasz. (folyt.köv.)
1989. április 7., péntek 18:59
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (2. rész) (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
- Az autópálya-használati díj konstrukció teszi lehetővé a külföldi működő tőke bevonását a magyar autópálya-hálózat fejlesztésének gyorsítására. Még idén megkezdődnek a konkrét tárgyalások az M1 autópálya-építés külföldi vállalkozóival, akik a magyar vállalatokkal együtt a jövő évben megkezdik az építés előkészítését. Terveink szerint 1995-re Hegyeshalom és Győr között el kell készülni az autópálya-összeköttetésnek. - Most folynak az előkészületek az M0 autóút további, a 6-os számú főút M1 autópálya közötti 15 km-es szakaszának világbanki konstrukcióban történő meghosszabbítására is. Ennek a megnyitását is legkésőbb 1995-ben tervezzük. Az autópálya-használati díj mértéke differenciált, az autópályát igénybe vevő járműtípusoknak megfelelően. Az éves díj mellett negyedéves díjak is megállapításra kerültek. A díjfizetés a járműkategóriának és az időszaknak megfelelő címke megvásárlásával történik. A címkéket a határátkelőhelyeken, a benzinkutaknál, idegenforgalmi elárusító helyeken, autóklub irodákban lehet megvásárolni. A címkét a szélvédő bal alsó sarkába kell belülről felragasztani (motorkerékpárnál a sárvédőre). Az autópálya-használati díjak mértéke: Nyári (VII. VIII. IX.) idegenforgalmi idénydíj: a.) személygépkocsi: 800.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig: 2.400.-, - 6-12 tonnáig: 4.800.-, - 12 tonna felett: 7.000.-; c.) autóbusz - 10-40 férőhelyig: 5.000.-, - 40 férőhely felett: 7.000.-; d.) motorkerékpár: 200.- I. II. IV. negyedévenkénti díj: a.) személygépkocsi: 700.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig: 2.200.-, - 6-12 tonnáig: 4.200.-, - 12 tonna felett: 6.000.-; c.) autóbusz - 10-40 férőhelyig: 4.500.-, - 40 férőhely felett: 6.000.-; d.) motorkerékpár: 150.- Éves kedvezményezett díj: a.) személygépkocsi: 1.500.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig: 6.000.-, - 6-12 tonnáig: 12.000.-, - 12 tonna felett: 18.000.-; c.) autóbusz: - 10-40 férőhelyig: 12.000.-, - 40 férőhely felett: 18.000.-; d.) motorkerékpár: 500.- 1989. évben tört negyedévi díj (V. VI. hó): a.) személygépkocsi: 400.-; b.) tehergépkocsi - 6 tonnáig: 1.400.-, - 6-12 tonnáig: 2.800.-, - 12 tonna felett: 4.000.-; c.) autóbusz - 10-40 férőhelyig: 3.000.-, - 40 férőhely felett: 4.000.-; d.) motorkerékpár: 100.- (folyt.köv.)
1989. április 7., péntek 19:03
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
![](../img/1989_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Tájékoztató az autópálya-használati díj bevezetéséről és az útalap létrehozásáról (3. rész) (OS)
|
![](../img/spacer.gif)
Negyedévnél kisebb időszak megállapítása (napi, heti, havi díjak) már az ellenőrzést csak kapuk kiépítésével, kötelező megállással tenné lehetővé, ami jelentős többletberuházási igénye miatt nem reális. A használati díj megfizetését, a címke megvásárlását az Autópálya Igazgatóság erre felhatalmazott dolgozói fogják ellenőrizni. Az ellenőrzés során kerülni fogják a folyamatos forgalom autópályán való megállítását, ezért elsősorban a fel- és a lehajtó ágakon történik majd az ellenőrzés. Ha a gépjárművezető olyan járművel közlekedik, amely után díjat nem fizettek, pótdíjat szabnak ki. A pótdíj összege a kategóriára megállapított éves alapdíj tízszerese. Az útalap létrehozását az úthálózat-fejlesztés és -fenntartás fix pénzügyi forrásból történő - a költségvetés helyzetétől függetlenített - finanszírozása teszi szükségessé. Az útalap részletes tartalmára vonatkozóan az érintett tárcák az I. félév végéig állapodnak meg. Az útalap tervezett forrásai: - az autópálya-használati díj, - a túlsúlyos járművek közlekedése után fizetett díj, - a benzineladásból származó állami bevétel meghatározott részének átcsoportosítása. (OS)
1989. április 7., péntek 19:06
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
MTV2 nézői telefonok
" - Lakatos Gyuláné 294-898: Most a Il-esen volt egy riport egy igazgatónővel. Ebben a riporternő simán lenénizte az igazgatónőt. Arra kérem a kedves riporternőt, bárki is volt az, hogy legföljebb a nénikéjét nénizze a nyilvánosság előtt. Ez a minimális modor. Ez volt az észrevételem.
- El kell mondanom, hogy nagyon szivesen nézem a TV 2-t, de ezek a játékok nem egészen fer módon mennek. Amikor elkezdődik a játék már vonalat sem lehet kapni. Ma konkrétan a Torpedó játékról beszéltem, de más alkalommal is ez a helyzet.
- Pintér István: Ne kérdezzék a játékoknál, hogy kinek mi a foglalkozása, ez egy visszataszító dolog. Egyszerűbb emberek nem mernek jelentkezni, mert hogy néz ki az, hogy lakatos. A hölgyek a BUMM játéknál már nem kérdezték. Ez nagyon helyes volt. A Dévényi kolléga azt forszirozza állandóan.
- Ma volt egy olyan műsor, hogy valaki 40 kg-ot fogyott négy hónap alatt. Hogy lehet ez?"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|