|
|
|
|
A Fővárosi Tanács VB ülése
|
1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.
Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg. Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet. A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás autópálya kiépítése. A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg. Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti véleményezését. (MTI)
1989. december 18., hétfő 18:10
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Nagy Tamás 87o-lo6: A tegnap esti TV-müsorral kapcsolatban, a kézlátás témájáról szeretnék Déri Jánossal beszélni.
- 362-551: Miért nem végeznek közvéleménykutatást, hogy kit szeretnénk látni a bemondó mellett, mint vendég. Ipper Pált és Rózsa Péter semmiképpen nem, de dr. Bőzsöny Ferencet, Havas Henriket, Forró Tamást, értelmes embereket szeretnénk látni és hallani. Bár az említett urakat a rádióban hallom nagy szeretettel, de akkor Aigner Szilárd hogyan kerül oda, ő meteorológus. Második észrevételem, nincs a TV-nek pénze, hogy herendi lámpát tegyenek ehelyett a borzalmas fekete lámpa helyett? Osztályon felüli temetésre emlékeztet. Harmadik észrevételem, 1987. Húsvét hétfőjén az Erkel Színházban a TV jelen volt a Placidó Domingó előadásában az Aida felvételén, melyet még ugyanazon a héten le is vetítettek a TV-ben. Lehetne újra látni ezt a szuperelőadást? Vagy Verdi Requiem-jét. Búcsúzóul köszönöm a csodálatos élményt, Puccini Manon Lescaut és a Rosszul őrzött lány vetítését.
- 2o6-897: A Európa zenéjét szeretném hallani."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|