Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 05.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Panoráma:

Haraszti Miklós cikke

"Budapesten, Varsóban és Prágában végül kudarcot vallottak azok a rezsimek, melyek elfojtották a korábbi demokratizálási kísérleteket. Ezeknek az országoknak a társadalmai készek a demokráciára, és független politikai mozgalmak által nyugati típusú jogokat követelnek, ugyanakkor gazdaságilag erősen függnek a Nyugattól. A bejelentett szovjet csapatkivonások nem oldják meg a problémát. A lépést sokkal inkább a Nyugatnak szánták. A Vörös Hadsereg így támadóból megszálló jellegűvé válik. Moszkva azt reméli, hogy a megkönnyebbült nyugat-európai országok nem bánják majd, ha a szovjetek stabilizálják az engedetlen kelet-európai országokat. Ez a "területet békéért" elv gorbacsovi verziója és a Brezsnyev- doktrína legutóbbi kiadása. Ez azonban téves elgondolás, és a Nyugat rossz szolgálatot tesz Gorbacsovnak, ha ezt elhallgatja előle."

Aerocaritas-sajtótájékoztató (1. rész)

1989. november 22., szerda - Az Aerocaritas 1990-ben már négy autópályán - az M1-esen, az M3-ason, az M5-ösön és az M7-esen - kívánja ellátni sürgősségi közúti és légi mentőszolgálatát - közölték azon a sajtótájékoztatón, amelyet szerdán tartottak a Magyar Újságírók Országos Szövetsége székházában.

A karitatív alapon működő helikopteres mentőegyesületet nyolc
hónapja 25 szegedi orvos, jogász, közlekedési szakember alapította
az országutakon bekövetkezett balesetek rászorulóinak gyors
mentésére. Célul tűzték ki, hogy ötéves program keretében
Magyarország nyolc egyszámjegyű útvonalán, kezdetben tavasztól
őszig, majd folyamatosan, egész évben üzemelő elsősegélynyújtó
rendszert hoznak létre. Először az autópályákon és autóutakon, majd
a többi útszakaszon is földi elsősegélybázisokat alakítanak ki, ahol
baleseti beavatkozásra képes gépkocsik és kéttagú személyzet
állomásozik. Emellett helikopter áll készenlétben, amely hívásra
azonnal a baleseti helyszínre indul. Egy repülőgép pedig figyelő
szolgálatban cirkál reggeltől estig az útvonal felett.

    A program megvalósítását ez év tavaszán az M1-es autópályán
kezdték, három földi állomással, a MÉM Repülőgépes Szolgálattól
bérelt Wilga típusú motoros figyelő repülőgéppel, illetve egy MD 500
E Hughes amerikai helikopterrel. A 101 ügyeleti napon öszesen 228
esetben nyújtottak segítséget, 243 sérültet gondoztak, s 17
alkalommal mentettek életet.

    Az Aerocaritas munkatársai önkéntesek, csak költségtérítést
kapnak, munkabért nem. A társaság munkáját mintegy 2 millió forintos
tőkével kezdte, amelyet az Országos Közlekedésbiztonsági Tanács és a
Kereskedelmi Minisztérium biztosított. A nyáron életrehívott
Aerocaritas Alapítvány csekkszámlájára (Postabank: 219-98636/00235)
folyamatosan érkeznek a támogatások, amelyeket az újságárusoknál,
postahivatalokban megvásárolható 100 forintos pártolótagsági
igazolvány összege egészít ki. Ez teszi lehetővé, hogy a programot
folytatni tudják. Eszerint tavasszal, a négy autópályán földi
elsősegélynyújtó helyekkel, légi figyelőszolgálattal, helikopterrel
lesznek jelen. Bevezetik - a Tűzoltóság Országos Parancsnoksága
segítségével - a műszaki sürgősségi elsősegélyt, ugyanis a roncsolt
autókban lévőkhöz sok esetben nehezen férnek hozzá. (folyt.köv.)


1989. november 22., szerda 15:21


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Nagy Tamás 87o-lo6: A tegnap esti TV-müsorral kapcsolatban, a kézlátás témájáról szeretnék Déri Jánossal beszélni. - 362-551: Miért nem végeznek közvéleménykutatást, hogy kit szeretnénk látni a bemondó mellett, mint vendég. Ipper Pált és Rózsa Péter semmiképpen nem, de dr. Bőzsöny Ferencet, Havas Henriket, Forró Tamást, értelmes embereket szeretnénk látni és hallani. Bár az említett urakat a rádióban hallom nagy szeretettel, de akkor Aigner Szilárd hogyan kerül oda, ő meteorológus. Második észrevételem, nincs a TV-nek pénze, hogy herendi lámpát tegyenek ehelyett a borzalmas fekete lámpa helyett? Osztályon felüli temetésre emlékeztet. Harmadik észrevételem, 1987. Húsvét hétfőjén az Erkel Színházban a TV jelen volt a Placidó Domingó előadásában az Aida felvételén, melyet még ugyanazon a héten le is vetítettek a TV-ben. Lehetne újra látni ezt a szuperelőadást? Vagy Verdi Requiem-jét. Búcsúzóul köszönöm a csodálatos élményt, Puccini Manon Lescaut és a Rosszul őrzött lány vetítését. - 2o6-897: A Európa zenéjét szeretném hallani."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD