|
|
|
|
Aerocaritas-sajtótájékoztató (1. rész)
|
1989. november 22., szerda - Az Aerocaritas 1990-ben már négy autópályán - az M1-esen, az M3-ason, az M5-ösön és az M7-esen - kívánja ellátni sürgősségi közúti és légi mentőszolgálatát - közölték azon a sajtótájékoztatón, amelyet szerdán tartottak a Magyar Újságírók Országos Szövetsége székházában.
A karitatív alapon működő helikopteres mentőegyesületet nyolc hónapja 25 szegedi orvos, jogász, közlekedési szakember alapította az országutakon bekövetkezett balesetek rászorulóinak gyors mentésére. Célul tűzték ki, hogy ötéves program keretében Magyarország nyolc egyszámjegyű útvonalán, kezdetben tavasztól őszig, majd folyamatosan, egész évben üzemelő elsősegélynyújtó rendszert hoznak létre. Először az autópályákon és autóutakon, majd a többi útszakaszon is földi elsősegélybázisokat alakítanak ki, ahol baleseti beavatkozásra képes gépkocsik és kéttagú személyzet állomásozik. Emellett helikopter áll készenlétben, amely hívásra azonnal a baleseti helyszínre indul. Egy repülőgép pedig figyelő szolgálatban cirkál reggeltől estig az útvonal felett. A program megvalósítását ez év tavaszán az M1-es autópályán kezdték, három földi állomással, a MÉM Repülőgépes Szolgálattól bérelt Wilga típusú motoros figyelő repülőgéppel, illetve egy MD 500 E Hughes amerikai helikopterrel. A 101 ügyeleti napon öszesen 228 esetben nyújtottak segítséget, 243 sérültet gondoztak, s 17 alkalommal mentettek életet. Az Aerocaritas munkatársai önkéntesek, csak költségtérítést kapnak, munkabért nem. A társaság munkáját mintegy 2 millió forintos tőkével kezdte, amelyet az Országos Közlekedésbiztonsági Tanács és a Kereskedelmi Minisztérium biztosított. A nyáron életrehívott Aerocaritas Alapítvány csekkszámlájára (Postabank: 219-98636/00235) folyamatosan érkeznek a támogatások, amelyeket az újságárusoknál, postahivatalokban megvásárolható 100 forintos pártolótagsági igazolvány összege egészít ki. Ez teszi lehetővé, hogy a programot folytatni tudják. Eszerint tavasszal, a négy autópályán földi elsősegélynyújtó helyekkel, légi figyelőszolgálattal, helikopterrel lesznek jelen. Bevezetik - a Tűzoltóság Országos Parancsnoksága segítségével - a műszaki sürgősségi elsősegélyt, ugyanis a roncsolt autókban lévőkhöz sok esetben nehezen férnek hozzá. (folyt.köv.)
1989. november 22., szerda 15:21
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Nagy Tamás 87o-lo6: A tegnap esti TV-müsorral kapcsolatban, a kézlátás témájáról szeretnék Déri Jánossal beszélni.
- 362-551: Miért nem végeznek közvéleménykutatást, hogy kit szeretnénk látni a bemondó mellett, mint vendég. Ipper Pált és Rózsa Péter semmiképpen nem, de dr. Bőzsöny Ferencet, Havas Henriket, Forró Tamást, értelmes embereket szeretnénk látni és hallani. Bár az említett urakat a rádióban hallom nagy szeretettel, de akkor Aigner Szilárd hogyan kerül oda, ő meteorológus. Második észrevételem, nincs a TV-nek pénze, hogy herendi lámpát tegyenek ehelyett a borzalmas fekete lámpa helyett? Osztályon felüli temetésre emlékeztet. Harmadik észrevételem, 1987. Húsvét hétfőjén az Erkel Színházban a TV jelen volt a Placidó Domingó előadásában az Aida felvételén, melyet még ugyanazon a héten le is vetítettek a TV-ben. Lehetne újra látni ezt a szuperelőadást? Vagy Verdi Requiem-jét. Búcsúzóul köszönöm a csodálatos élményt, Puccini Manon Lescaut és a Rosszul őrzött lány vetítését.
- 2o6-897: A Európa zenéjét szeretném hallani."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|