Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 04.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

Németh Miklós Moszkvában

"A szovjet vezetés általában és Gorbacsov különösen áldását adta a Magyarországon végbe menő változásokra, beleértve a politikai reformokat is. A lényeget tekintve ilyen értelemben számolt be a Ferihegyi repülőtéren Németh Miklós kormányfő moszkvai tárgyalásairól... ...kétségtelen, hogy Hruscsov és Brezsnyev, illetve másrészt Gorbacsov közé nem lehet egyszerűen egyenlőségjelet tenni, de eléggé nyilvánvaló, hogy a megnyugtató szavak önmagukban édeskeveset mondanak. A magyarországi politikai átalakulás folyamata még éppen csak kezdetét vette, és bizonyosra vehetjük, hogy számos nehéz próba kíséri majd további kifejlődését. És egyúttal ezek lesznek a szovjet vezetés, illetve Gorbacsov próbái, amelyeken a mostani megnyugtatónak szánt állásfoglalás igazi hitelét is le lehet majd mérni."

Suzukik az Ikarusból? - Utolsó tárgyalások a szerződéskötés előtt

1989. november 7., kedd - Személygépkocsi összeszerelő üzem létesítéséről Magyarországon tárgyal keddtől a japán Suzuki autógyár elnöke. Több tucat, az együttműködésben szóbajöhető iparvállalatot felkeres, és találkozik magas rangú kormányzati vezetőkkel is. Ezt követően dönt arról, hogy a több lehetséges külföldi partner közül a Suzuki a magyar felet választja-e a kooperációhoz. Ily módon véglegesen lezárulnak a négy éve folyó tárgyalások.

Az Ikarusnál - amely az összeszerelésben leginkább érdekelt -
elmondották: a magyarországi gyártás a Suzuki Swift 1, illetve
1,3-as változatára vonatkozik; évi 50 ezret szerelnének össze
belőlük, amelyből 30 ezer a magyar piacra kerülne, 20 ezret pedig
Nyugat-Európában értékesítenének. A tervek szerint a sorozatgyártás
1992-ben megkezdődik. Az e célra létrehozandó többségi magyar
részesedésű vegyesvállalat az esztergomi Labor MIM telephelyén
alakítja majd ki a gyártócsarnokot 9,5 milliárd forintos
beruházással, a technológiákat a japánok adják. Maga a
vegyesvállalat 4,5 milliárd forintos alaptőkével jönne létre. A
tőkének több mint felét egy hazai bankokból és iparvállalatokból
álló részvénytársaság adná össze, a többit a japán partner és a
Világbank fejlesztési központja, az IFC biztosítaná. Az elképzelések
szerint kezdetben a kocsik értékének 20 százalékát kitevő munkát
(lemezek sajtolása, hegesztés, festés, összeszerelés) végeznének
Esztergomban, később az alkatrészek felét (műanyagelemek, kábelek,
ülések, gumik, indítómotorok stb.) is itthon gyártanák, 30-40
vállalat bevonásával. Ily módon tehát, hosszabb távon csak a motor
és a sebességváltó érkezne Japánból a Magyarországon előállított
kocsikhoz. Az együttműködés továbbfejlesztése során, egy második
lépcsőben a gyártott darabszámot akár évi 100 ezerre növelhetnék.

    Az Ikarusban elmondták még: az összeszerelési tervet a kormány
is támogatja. Mivel a szocialista országokból hosszabb távon sem
valószínű, hogy a jelenleginél (évi 100-120 ezer) több kocsit tudunk
beszerezni, s a kocsira várakozók száma egyre nagyobb, célszerű a
hazai gyártás mielőbbi megszervezése. Időszerű érv a vállalkozás
mellett, hogy a lakosság egy része pénzét feketén vett valutába
fekteti, amiből külföldön vásárol kocsit. Az összeszereléssel együtt
járó háttéripari korszerűsödés, a modern technológiákhoz való
hozzájutás még 50 ezer jármű előállítása során is gazdaságos
vállalkozás lehet - mondták az Ikarusnál. (MTI)


1989. november 7., kedd 11:41


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- 368-788 a gyógyszerárakhoz szeretnék hozzászólni. Szerintem helytelen az ármegállapítás, mert akinek szívpanasza van az UPANTIL gyógyszernek olyan magas az ára, hogy az már borzasztó. Akinek infarktusa volt és kapja a RIPANTIL gyógyszert, még az sem olyan magas áron van, mint ez a gyógyszer. - Bakos László 778-695: Dr. Váradi úr azt mondta a Napzártában, hogy már a gyógyszertárakban már megoldott a sorbanállás. Ezt visszautasítom, mert nézzenek körül a gyógyszertárakban, és meglátják, hogy a gyógyszerészek vagy ennyire tapasztalanok, vagy már egyenesen szabotálnak, olyan lassan dolgoznak. - 667-o39 Illyés Károly: nem tudom miért csodálkoznak a magas gyógyszerfogyasztáson, akkor amikor élvonalban vagyunk a komoly szívbetegségekben. Hiszen ha valaki nem beteg, biztosan nem szed gyógyszert. Én magam vagy 15 féle gyógyszert kell, hogy szedjek. - 32o-3o2 Dr. Lakatos Andorné: a Napzártában hallgatom a riportot Dr. Matejke Zsuzsa főgyógyszerésszel. Annyi lenne a megjegyzésem, hogy azoknak, akiknek krónikus betegség miatt kell hosszabb távon szedni valamilyen gyógyszert, miért kell többször elmenni az orvoshoz, hogy felírja a gyógyszert. Legalább ezeknek miért nem adják háromszori ismétléssel a recepteket?"
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"Ennek jegyében itt is követeltem a munkásőrség feloszlatását, a fegyveres testületek politikamentességét. A gyűlés igen jó hangulatban ért véget. A besúgó itt is jelen volt, gondosan leadta napi operatív információs jelentését. Most már teljesen feleslegesen, mert az eseményről a napi sajtó is beszámolt. Igaz, hogy a jelentésért nyilván felvette a díjazást."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD