|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Választási közvélemény-kutatás
"...egy Szegeden
végzett rögtönzött felmérés. Nem tudományos módon készült, nem
reprezentatív mintán, tehát országos következtetéseket nem
vonhatunk le belőle, de mégis elárul valamit a közhangulatból. -
Molnár Máté szegedi jelentését hallják:
- Még hivatalosan nem hozták nyilvánosságra, de Szegeden egyre
többen tudják: hamarosan országgyűlési képviselő-választás lesz a
felsővárosi kerületben.
Apró Antalnak nincs pótképviselője, így lemondása miatt 90 napon
belül meg kell választani az új képviselőt. Míg a népfront-
bizottság azzal foglalkozott, hogy magát az ügyben illetéktelennek
nyilvánítva másra hárítsa az ebből következő feladatokat, addig a
Fidesz rögtönzött közvélemény-kutatást tartott. Több mint 200
lakásba csöngettek be, megkérdezni, hogy az időközi választáson
melyik szervezet jelöltjét támogatnák.
A 208 értékelhető válasz közelítő százalékos megoszlása a
következő: az MSZMP-t támogatná 8 százalék, a KISZ-t fél százalék,
azaz egyetlen egy szavazat, a Hazafias Népfrontot 7 százalék. A
hivatalosnak nevezhető szervezetek így összesen 15 és fél százalék
támogatást kaptak. A Magyar Demokrata Fórumot támogatná a
megkérdezettek 20 százaléka, a Fideszt 14 százaléka, a Szabad
Demokraták Szövetségét 5 és fél százaléka, a Független
Kisgazdapártot 4 százalék, a Magyarországi Szociáldemokrata Pártot
2 százalék. Ez összesen 45 és fél százalék, nagyjából háromszorosa
a hivatalosnak nevezhető szervezetek támogatásának. Független
politikai csoporthoz nem tartozó jelöltre szavazna 6 százalék...."
|
|
|
|
|
|
|
Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására
|
1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán
bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar
átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló
Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a
Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak
szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési
szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében.
Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.
Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez. A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott. Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc. nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a torinió CEIC Holding Rt.-vel.
Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött, mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.
A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi befektető tulajdonába.
Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig 4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes rendelés. (MTI)
1990. november 21., szerda 16:25
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP Borsodból egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Csak így egyszerűen: Tamás vagyok. Azt szeretném megtudni, hogyan vélekednek önök azzal kapcsolatban, ami most már otthon is felröppent a rádióban, hogy nevezetesen szovjet részről nem kifogásolnák különösebben, ha Magyarország esetlegesen semleges országgá válhatna, annak ellenére, hogy továbbra is a Varsói Szerződés keretén belül maradna. Hát én úgy érzem, hogy ez egy nagy politikai fából vaskarika. Segítsenek ki, hogyha rosszul tudom, hiányos a politikai műveltségem esetleg, de én eddig úgy tudtam, hogy a semlegesség azt jelenti, hogy egy ország akkor semleges, hogyha nem tagja semmilyen katonai szervezetnek. Márpedig hogy lehet akkor Magyarország semleges, hogyha mégis tagja a Varsói Szerződésnek? Még akkor is, hogyha a Varsói Szerződés esetleg egy támadó farkasból, hogy így mondjam, átalakul egy védekező báránnyá, amiben azért hosszú távon én nem igen hiszek."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|