|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Választási közvélemény-kutatás
"...egy Szegeden
végzett rögtönzött felmérés. Nem tudományos módon készült, nem
reprezentatív mintán, tehát országos következtetéseket nem
vonhatunk le belőle, de mégis elárul valamit a közhangulatból. -
Molnár Máté szegedi jelentését hallják:
- Még hivatalosan nem hozták nyilvánosságra, de Szegeden egyre
többen tudják: hamarosan országgyűlési képviselő-választás lesz a
felsővárosi kerületben.
Apró Antalnak nincs pótképviselője, így lemondása miatt 90 napon
belül meg kell választani az új képviselőt. Míg a népfront-
bizottság azzal foglalkozott, hogy magát az ügyben illetéktelennek
nyilvánítva másra hárítsa az ebből következő feladatokat, addig a
Fidesz rögtönzött közvélemény-kutatást tartott. Több mint 200
lakásba csöngettek be, megkérdezni, hogy az időközi választáson
melyik szervezet jelöltjét támogatnák.
A 208 értékelhető válasz közelítő százalékos megoszlása a
következő: az MSZMP-t támogatná 8 százalék, a KISZ-t fél százalék,
azaz egyetlen egy szavazat, a Hazafias Népfrontot 7 százalék. A
hivatalosnak nevezhető szervezetek így összesen 15 és fél százalék
támogatást kaptak. A Magyar Demokrata Fórumot támogatná a
megkérdezettek 20 százaléka, a Fideszt 14 százaléka, a Szabad
Demokraták Szövetségét 5 és fél százaléka, a Független
Kisgazdapártot 4 százalék, a Magyarországi Szociáldemokrata Pártot
2 százalék. Ez összesen 45 és fél százalék, nagyjából háromszorosa
a hivatalosnak nevezhető szervezetek támogatásának. Független
politikai csoporthoz nem tartozó jelöltre szavazna 6 százalék...."
|
|
|
|
|
|
|
FIDESZ-csoportok nyilatkozata a Bécs-Budapest világkiállítás előkészítéséről (1. rész) (OS)
|
Budapest, 1989. március 10. péntek - A kormány az 1995-ös világkiállítás megrendezését készül elfogadtatni az országgal és a Parlamenttel. A rendezvény megtartásához a mai állapotokhoz képest minimálisan 200-300 milliárd forintos beruházásra van szükség. A megrendezés Magyarországon az egyéves felhalmozás értékének több mint 50 százalékát igényli, Ausztriában ez az arány körülbelül 10 százalék. A világkiállítás kedvező lehetőséget kínálhat a katasztrofálisan háttérbe szorult infrastrukturális fejlesztések gyorsítására, a piacgazdálkodást folytató országokhoz való közeledésre, a tömbpolitika merevségeinek oldására. Az eddigi előkészítés azonban nem alapozza meg ezeknek a lehetőségeknek a kihasználását, s feszültségeink további növekedésének a veszélyét rejti magában. 1. A világkiállítás céljai és eszközei nem egyértelműek. Hol gazdasági, hol pedig kulturális és politikai változásnak állítják be. 2. Hiányzik a kockázati tényezők számbavétele, mint például az adósságállomány, az infláció alakulása, a költségvetés stabilitása, a turistaforgalom bizonytalanságai. Természetesen így hiányzik a kockázatcsökkentő stratégia is. 3. Amennyiben nem teremtődik meg a gazdasági erőforrások optimális fölhasználásának kényszere, a világkiállítás jelentette ,,gazdasági föllendülés,, csak a hiányjelenségeket erősítené. 4. Nyilvános vitákra eddig alig került sor. Nem tették közzé a döntéselőkészítő szakvéleményeket. A kiállítás lehetséges helyszíneinek kiválasztása is privilegizált szakmai és hivatali csoportok véleményén alapul. 5. Az eddigi gazdasági kalkulációk zavarosak, egymásnak ellentmondóak. Havonta, de a parlamenti viták idején naponta változtak a megrendezés vélt költségei. Független szakértők és szervezetek a döntéselőkészítésbe nem kapcsolódhattak be. 6. A közvélemény előtt propagált költségekből kihagyták a megrendezéshez szükséges olyan beruházások terheit, amelyeket a jelenlegi és a következő tervidőszakra előirányoztak. Jellemző azonban, hogy például a vízlépcső építése miatt Debrecen és Miskolc infrastruktúra-fejlesztéseit is korlátozni kellett. Ma már az ötévenkénti tervezési ciklus is változtatásra szorul: a kormányzat a hároméves terv kialakításán dolgozik A világkiállítás önmagában is olyan nagyságrendű program, amely indokolatlanná teszi a korábbi infrastrukturális fejlesztési elképzelésekhez való merev ragaszkodást. (folyt.)
1989. március 10., péntek 13:11
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP Borsodból egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Csak így egyszerűen: Tamás vagyok. Azt szeretném megtudni, hogyan vélekednek önök azzal kapcsolatban, ami most már otthon is felröppent a rádióban, hogy nevezetesen szovjet részről nem kifogásolnák különösebben, ha Magyarország esetlegesen semleges országgá válhatna, annak ellenére, hogy továbbra is a Varsói Szerződés keretén belül maradna. Hát én úgy érzem, hogy ez egy nagy politikai fából vaskarika. Segítsenek ki, hogyha rosszul tudom, hiányos a politikai műveltségem esetleg, de én eddig úgy tudtam, hogy a semlegesség azt jelenti, hogy egy ország akkor semleges, hogyha nem tagja semmilyen katonai szervezetnek. Márpedig hogy lehet akkor Magyarország semleges, hogyha mégis tagja a Varsói Szerződésnek? Még akkor is, hogyha a Varsói Szerződés esetleg egy támadó farkasból, hogy így mondjam, átalakul egy védekező báránnyá, amiben azért hosszú távon én nem igen hiszek."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|