|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó:
Választási közvélemény-kutatás
"...egy Szegeden
végzett rögtönzött felmérés. Nem tudományos módon készült, nem
reprezentatív mintán, tehát országos következtetéseket nem
vonhatunk le belőle, de mégis elárul valamit a közhangulatból. -
Molnár Máté szegedi jelentését hallják:
- Még hivatalosan nem hozták nyilvánosságra, de Szegeden egyre
többen tudják: hamarosan országgyűlési képviselő-választás lesz a
felsővárosi kerületben.
Apró Antalnak nincs pótképviselője, így lemondása miatt 90 napon
belül meg kell választani az új képviselőt. Míg a népfront-
bizottság azzal foglalkozott, hogy magát az ügyben illetéktelennek
nyilvánítva másra hárítsa az ebből következő feladatokat, addig a
Fidesz rögtönzött közvélemény-kutatást tartott. Több mint 200
lakásba csöngettek be, megkérdezni, hogy az időközi választáson
melyik szervezet jelöltjét támogatnák.
A 208 értékelhető válasz közelítő százalékos megoszlása a
következő: az MSZMP-t támogatná 8 százalék, a KISZ-t fél százalék,
azaz egyetlen egy szavazat, a Hazafias Népfrontot 7 százalék. A
hivatalosnak nevezhető szervezetek így összesen 15 és fél százalék
támogatást kaptak. A Magyar Demokrata Fórumot támogatná a
megkérdezettek 20 százaléka, a Fideszt 14 százaléka, a Szabad
Demokraták Szövetségét 5 és fél százaléka, a Független
Kisgazdapártot 4 százalék, a Magyarországi Szociáldemokrata Pártot
2 százalék. Ez összesen 45 és fél százalék, nagyjából háromszorosa
a hivatalosnak nevezhető szervezetek támogatásának. Független
politikai csoporthoz nem tartozó jelöltre szavazna 6 százalék...."
|
|
|
|
|
|
|
MTESZ (3. rész)
|
- Értekezletükön nyilván regisztrálni fogják, hogy a politikai változások eredményeként a MTESZ sem kerülheti el a versenyhelyzetet. Hallottunk a Mérnök Kamara terveiről, és különösen a megyékben számos értelmiségi kapcsolódik az alternatívoknak nevezett szervezetekhez. Hogyan akar a MTESZ helyt állni az új körülmények között? alc: Összefogást az alternatív szervezetekkel - A MTESZ természetesen nem akarja kisajátítani a reálértelmiséget és a műszaki fejlesztés kérdéskörét. Mi annyi problémát látunk ezen a téren, hogy szívesen vesszük más csoportosulások konstruktív hozzájárulását a műszaki értelmiség helyzetének rendezéséhez. E célból is hasznos tárgyalásokat folytattunk már a TDDSZ-szel, a MISZOT-tal, amelynek egyébként alapító tagjai vagyunk. Otthont adtunk a Magyar Demokrata Fórum műszaki fejlesztéssel foglalkozó tanácskozásának is, ahol írásban tájékoztattuk a résztvevőket szervezetünk érdekvédelmi tevékenységének eredményeiről. Szövetségünk a Magyar Írók Szövetségével együtt kezdeményezője volt az Országos Értelmiségi Tanács megalakításának. Az alternatív szervezetekkel való összefogásra, véleménycserére megyei szervezeteinket is bátorítjuk. Helyben talán még gyorsabban is beérhetnek az ilyen együttműködésnek a gyümölcsei. Persze, azt is tudjuk, hogy ha a közreműködők köre bővül, akkor a MTESZ-nek is még határozottabban kell megfogalmaznia álláspontját a műszaki haladás ügyeiben, nem beszélve arról, hogy a versenyhelyzet egyenesen megkívánja a szervezet megújításának meggyorsítását is. Ennek része lehet a MTESZ-en belül olyan Mérnök Kamara megalakítása, amely felvállalja a műszakiak egyéni, szakmai és egzisztenciális érdekvédelmét, miközben a MTESZ, mint szövetség, az egész társadalmi réteg helyzetének érdekében emelne szót. Bizonyára nagy vitát váltanak majd ki az ilyen és ehhez hasonló elképzelések. Napirendre tűzzük a MTESZ új programjának kidolgozását is, ebben a szakmai élet mellé az érdekképviseletet állítjuk a középpontba. Rendszeressé akarjuk tenni a találkozásokat a kormánnyal, a szakszervezetekkel. Az utóbbiakkal kapcsolatban támogatni fogjuk, hogy az iparági szakszervezetekben értelmiségi tömörüléssel, vagy föderációs keretben önálló szakszervezetek jöjjenek létre, mivel eddig az ágazati szakszervezetekben a reálértelmiség mindenütt csak kisebbséget kapott. Folytatni kívánjuk a megkezdett párbeszédet azokkal az új szakszervezetekkel is, amelyek céljuknak tekintik az értelmiség alkotási és anyagi feltételeinek javítását, a tudományos élet demokratizálását, a felsőoktatás korszerűsítését. (folyt.)
1989. március 1., szerda 12:08
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP Borsodból egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kívánok! Csak így egyszerűen: Tamás vagyok. Azt szeretném megtudni, hogyan vélekednek önök azzal kapcsolatban, ami most már otthon is felröppent a rádióban, hogy nevezetesen szovjet részről nem kifogásolnák különösebben, ha Magyarország esetlegesen semleges országgá válhatna, annak ellenére, hogy továbbra is a Varsói Szerződés keretén belül maradna. Hát én úgy érzem, hogy ez egy nagy politikai fából vaskarika. Segítsenek ki, hogyha rosszul tudom, hiányos a politikai műveltségem esetleg, de én eddig úgy tudtam, hogy a semlegesség azt jelenti, hogy egy ország akkor semleges, hogyha nem tagja semmilyen katonai szervezetnek. Márpedig hogy lehet akkor Magyarország semleges, hogyha mégis tagja a Varsói Szerződésnek? Még akkor is, hogyha a Varsói Szerződés esetleg egy támadó farkasból, hogy így mondjam, átalakul egy védekező báránnyá, amiben azért hosszú távon én nem igen hiszek."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|