Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 27.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

A magyar helyzet alakulása (Nemzetközi sajtószemle)

"Fejtő Ferenc tollából hosszú elemzés jelent meg a legfrissebb magyar politikai fejleményekről az olasz konzervatív II Giornale-ban. A kétségtelenül felülről kezdeményezett, de a közvélemény nyomására megindult forradalom Fejtő szerint abban áll, hogy az MSZMP Központi Bizottsága - elsőként a hatalmon lévő kommunista pártok között - megnyitotta az egypártrendszerről a többpártrendszerre való áttérés intézményesítése útját. A magyar politológus ez után elmondja, hogy a Kisgazda- és a Szociáldemokrata Párt máris szerveződik, majd arra a kérdésre próbál választ adni: milyen magatartást fognak tanúsítani az új pártok a többpártrendszer tényleges megvalósulása után? Fejtő a következőket írja: A nem kommunista pártok és szervezetek kijelentették, hogy a kommunista pártot nem akarják teljesen kirekeszteni a hatalomból, akkor sem, ha - amint az előre látható - csapatainak túlnyomó része elpártol tőle, és szabad választás esetén a szavazatoknak csak 5-10 százalékát fogja megkapni. "

Pályázók az Ikarus és a Csepel Autógyár átalakítására

1990. november 21., szerda - A Szanáló Szervezet szerdán bontotta fel azokat a pályázatokat, amelyek a járműipar átalakítására kiírt tenderre érkeztek be. Rédei László, a Szanáló Szervezet igazgatója elmondotta: a legnagyobb járműgyártó cégek - a Mercedes Benz, a DAF, az IVECO, a MAN, a Reanult - csak szándéknyilatkozatot küldtek, amelyben felajánlották együttműködési szándékukat a két vállalat továbbélésének biztosítása érdekében. Részletes pályázatot azonban nem dolgoztak ki.


Végül is összesen 4 pályázat érkezett be a Szanáló Szervezethez.
A Pénzügykutató Rt. a Technoimpex Rt.-vel közösen pályázott.
Ugyancsak eljuttatta ajánlatát az USA-beli AMF Industries Inc.
nemzetközi befektető társaság is. Pályázott a Rába Magyar Vagon- és
Gépgyár, valamint több szovjet vállalatból álló konzorcium közösen a
torinió CEIC Holding Rt.-vel.

    Rédei László elmondotta, hogy az Ikarus és a Csepel Autó
együttes szanálásáról a pénzügyminiszter szeptember 12-én döntött,
mivel a vállalatok fizetésképtelenné váltak. A vállalatok termékeik
döntő többségét eddig a szovjet, illetve a kelet-európai piacon
értékesítették, ám ebben a térségben folyamatosan szűkül a
fizetőképes kereslet. Az Ikarus-termelés az idén évi 9 ezer
autóbuszra csökkent, míg a korábbi években a kibocsátás elérte az
évi 12-13 ezer járművet. Így a vállalat fizetési gondjai év közben
erősödtek, és az Ikarus az év végére várhatóan veszteséggel zár.

    A két cég jövője nagymértékben azon múlik, sikerül-e megfelelő
megoldást találni a Kelet-Európába irányuló export
ellentételezésére. A Szovjetunióban továbbra is jelentős az igény a
járművek iránt, ám valószínűleg hosszas tárgyalásokra kerül sor az
árakról, a fizetési módról. A Szanáló Szervezet december 20-áig dönt
arról, hogy a pályázatok közül melyik a legjobb. Valószínűleg
tárgyalásokat kezdenek a szándéknyilatkozatot tett neves külföldi
cégekkel is. A Szanáló Szervezet elképzelése szerint a két
vállalatot jövőre részvénytársasággá alakítják és a részvények egy
része kerülne az átalakításban résztvevő hazai vagy külföldi
befektető tulajdonába.

    Addig viszont a Szanáló Szervezet garanciája mellett a cégek
továbbra is hozzájuthatnak a termeléshez szükséges hitelekhez. Eddig
4 milliárd forint hitelt kaptak a kereskedelmi bankoktól, illetve
lejárt követeléseket újítottak meg. Tárgyalásokat kezdtek jövő évi
szovjet buszexportról is, 2000 jármű szállítására van már előzetes
rendelés. (MTI)



1990. november 21., szerda 16:25


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Az "Álljunk meg egy szóra" műsor vonatkozásában két észrevételt szeretnék tenni. Az egyik az, hogy sérti a fülemet, hogy a legutóbbi két-három évben nagyon elharapózott a felvállalom kifejezés. Már senki sem mondja, hogy vállalom, vagy elvállalom, ezt a felvállalom szót, szinte divatként sokszor nem odaillő alkalmakkor használják. Kérjük erről Grétsi tanár úr véleményét. A másik téma egy rendkívül zavaró jelenség, ami a mai nyilvánosság előtt való beszédben sajnos vezető politikusok és képzett szónokok esetében is, hogy a beszéd közti szüneteket ő hanggal tölti ki, ezt lassan ma már mindenki átveszi... - Azt szeretném megkérdezni a TV2 programjától, hogy a horgász műsor, vagyis nem tudom a pontos címét, mikor lesz, mikor fogják adni, és hogy mi lesz benne. Amúgy nekem nagyon tetszik a TV2 műsora, ha lehet akkor mindig csak azt nézem."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD