Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 27.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

A magyar helyzet alakulása (Nemzetközi sajtószemle)

"Fejtő Ferenc tollából hosszú elemzés jelent meg a legfrissebb magyar politikai fejleményekről az olasz konzervatív II Giornale-ban. A kétségtelenül felülről kezdeményezett, de a közvélemény nyomására megindult forradalom Fejtő szerint abban áll, hogy az MSZMP Központi Bizottsága - elsőként a hatalmon lévő kommunista pártok között - megnyitotta az egypártrendszerről a többpártrendszerre való áttérés intézményesítése útját. A magyar politológus ez után elmondja, hogy a Kisgazda- és a Szociáldemokrata Párt máris szerveződik, majd arra a kérdésre próbál választ adni: milyen magatartást fognak tanúsítani az új pártok a többpártrendszer tényleges megvalósulása után? Fejtő a következőket írja: A nem kommunista pártok és szervezetek kijelentették, hogy a kommunista pártot nem akarják teljesen kirekeszteni a hatalomból, akkor sem, ha - amint az előre látható - csapatainak túlnyomó része elpártol tőle, és szabad választás esetén a szavazatoknak csak 5-10 százalékát fogja megkapni. "

Aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását (1. rész)

1990. január 13., szombat - Szombaton a Duna Intercontinental Szállóban aláírták a Suzuki személygépkocsikat gyártó vegyesvállalat alapmegállapodását. A szerződést japán részről Suzuki Osamu, a japán autógyártó cég tulajdonosa, magyar részről Lepsényi István, az Autókonszern Rt. ügyvezető igazgatója írta alá, a szerződés kormánygaranciákat tartalmazó részét Medgyessy Péter miniszterelnök-helyettes látta el kézjegyével.


Medgyessy Péter a magyar kormány nevében hangsúlyozta, hogy a
leendő vegyesvállalati együttműködéssel a magyar ipar egy igen
jelentős területén komoly fejlődés indulhat meg. A vállalkozás nem
egyszerűen egy összeszerelő üzemről szól, hanem egy átfogó
iparpolitikai koncepció része, amelynek során a magyar gépipar
nagyon jelentős hányada új lehetőséget kap korszerű technológia és
technika elsajátítására, illetve alkalmazására. Emellett - mint a
miniszterelnök-helyettes kiemelte - a magyar-japán kapcsolatok
szempontjából is igen nagy jelentőségű a megállapodás. Számos japán
üzletember ugyanis éppen az alapmegállapodás kapcsán jelezte, hogy
új, kölcsönösen előnyös üzleti lehetőségeket próbál feltárni
Magyarországon.

    Mint az az elmúlt héten ismeretessé vált, a szervezés alatt álló
magyar Autókonszern Részvénytársaság és a Suzuki japán autógyártó
cég Magyarországon, vegyesvállalati formában, japán
személygépkocsikat fog összeszerelni, nevezetesen Suzuki Swift
ötajtós, 1000 és 1300 köbcentiméteres motorral ellátott modelleket.
A tervek szerint 1992 második felében indulna a gyártás, és ettől
kezdve a harmadik év végére évi 50 ezer autót gyártanának, s ebből
30 ezret értékesítenének hazánkban. A vegyesvállalat a tervek
szerint viszonylagos magyar többségi részvétellel jön létre.

    Az alapmegállapodás aláírásának alkalmával a Suzuki
elnök-tulajdonosa hangsúlyozta: abban a reményben írja alá az
autóösszeszerelő vegyesvállalat alapszerződését, hogy minél nagyobb
arányban fel tudják majd használni a magyar beszállító cégek
alkatrészeit. Az Autókonszern képviselője aláhúzta, hogy eddig
mintegy 20 magyar pénzintézet, illetve az autóösszeszereléshez
különböző alkatrészeket beszállító cég vesz részt az Autókonszern
Rt.-ben. A beruházás azonban ennél tíz-, tizenötször több magyar
céget von be a vállalkozásba, és ezért az egész magyar iparra
húzóerőként fog hatni. (folyt. köv.)



1990. január 13., szombat 17:25


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Az "Álljunk meg egy szóra" műsor vonatkozásában két észrevételt szeretnék tenni. Az egyik az, hogy sérti a fülemet, hogy a legutóbbi két-három évben nagyon elharapózott a felvállalom kifejezés. Már senki sem mondja, hogy vállalom, vagy elvállalom, ezt a felvállalom szót, szinte divatként sokszor nem odaillő alkalmakkor használják. Kérjük erről Grétsi tanár úr véleményét. A másik téma egy rendkívül zavaró jelenség, ami a mai nyilvánosság előtt való beszédben sajnos vezető politikusok és képzett szónokok esetében is, hogy a beszéd közti szüneteket ő hanggal tölti ki, ezt lassan ma már mindenki átveszi... - Azt szeretném megkérdezni a TV2 programjától, hogy a horgász műsor, vagyis nem tudom a pontos címét, mikor lesz, mikor fogják adni, és hogy mi lesz benne. Amúgy nekem nagyon tetszik a TV2 műsora, ha lehet akkor mindig csak azt nézem."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD