Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 27.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

A magyar helyzet alakulása (Nemzetközi sajtószemle)

"Fejtő Ferenc tollából hosszú elemzés jelent meg a legfrissebb magyar politikai fejleményekről az olasz konzervatív II Giornale-ban. A kétségtelenül felülről kezdeményezett, de a közvélemény nyomására megindult forradalom Fejtő szerint abban áll, hogy az MSZMP Központi Bizottsága - elsőként a hatalmon lévő kommunista pártok között - megnyitotta az egypártrendszerről a többpártrendszerre való áttérés intézményesítése útját. A magyar politológus ez után elmondja, hogy a Kisgazda- és a Szociáldemokrata Párt máris szerveződik, majd arra a kérdésre próbál választ adni: milyen magatartást fognak tanúsítani az új pártok a többpártrendszer tényleges megvalósulása után? Fejtő a következőket írja: A nem kommunista pártok és szervezetek kijelentették, hogy a kommunista pártot nem akarják teljesen kirekeszteni a hatalomból, akkor sem, ha - amint az előre látható - csapatainak túlnyomó része elpártol tőle, és szabad választás esetén a szavazatoknak csak 5-10 százalékát fogja megkapni. "

Országgyűlés - harmadik nap (6. rész)

Karvalits Ferenc (Zala m., 1. vk.), az MSZMP Zala Megyei
----------------
Bizottságának első titkára a helyi közlekedésben bevezetett forgalmi
juttatás és a helyközi autóbuszközlekedés adóztatása tárgyában
interpellált. Elsősorban arra hívta fel a figyelmet, hogy a
helyközi, illetve helyi személyszállítási feladatokat ellátó
közlekedési vállalatok jó részét kedvezőtlenül érintik a szabályozók.
A helyi járatú autóbuszvezetők egyharmada nem részesül a
kedvezményekből, ezek csak az öt kiemelt nagyvárosban, illetve a
fővárosban dolgozókat illetik meg. A támogatási rendszerben nem
ismerik el a személyszállítási tevékenység közszolgáltatási
jellegét.

    Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter -
a pénzügyminiszterrel egyeztetett - válaszában kifejtette, hogy
egyelőre nincs mód a kedvezmények kiterjesztésére, a fővárosban és
az öt kiemelt nagyvárosban az autóbuszvezetőknek fizetett forgalmi
juttatás alapvetően munkaerő-megtartó jellegű. A miniszter elmondta,
hogy a közlekedési kormányzat szándékában áll a
kedvezmények kiterjesztése, ám az ország pénzügyi lehetőségei ennek
egyelőre szűk határt szabnak. Mindenesetre kedvező jelenségnek
tekinthető, hogy több helyi Volán Vállalat különböző formában és
mértékben - saját erőből - igyekszik kárpótolni dolgozóit; munkaköri
pótlékokat és forgalmi juttatást vezettek be. A miniszter helyt
adott annak az észrevételnek, hogy a helyközi menetrend szerinti
közlekedési vállalatok adóztatása ellentmondásos azok
közszolgáltatói jellegével, de - mint mondotta - szűk körben -
főként a gazdaságilag elmaradott térségekben - mód van a menetrend
szerinti személyszállítási tevékenység támogatására: e vállalatok a
beruházási költségek 20 százalékát leírhatják
nyereségadó-alapjukból. Végül a miniszter - utalva a Minisztertanács
legutóbb hozott határozatára - bejelentette, hogy ez év szeptember
30-áig az Országos Árhivatallal és a Pénzügyminisztériummal közösen
felülvizsgálják a helyi és a helyközi közlekedés tarifális
támogatási rendszerét.

    A képviselő - bízva a felülvizsgálat pozitív eredményeiben -
elfogadta a miniszter által mondottakat. Az Országgyűlés 6
ellenszavazattal, 4 tartózkodás mellett tudomásul vette az
interpellációra adott választ. (folyt.köv.)


1989. május 12., péntek 11:37


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Az "Álljunk meg egy szóra" műsor vonatkozásában két észrevételt szeretnék tenni. Az egyik az, hogy sérti a fülemet, hogy a legutóbbi két-három évben nagyon elharapózott a felvállalom kifejezés. Már senki sem mondja, hogy vállalom, vagy elvállalom, ezt a felvállalom szót, szinte divatként sokszor nem odaillő alkalmakkor használják. Kérjük erről Grétsi tanár úr véleményét. A másik téma egy rendkívül zavaró jelenség, ami a mai nyilvánosság előtt való beszédben sajnos vezető politikusok és képzett szónokok esetében is, hogy a beszéd közti szüneteket ő hanggal tölti ki, ezt lassan ma már mindenki átveszi... - Azt szeretném megkérdezni a TV2 programjától, hogy a horgász műsor, vagyis nem tudom a pontos címét, mikor lesz, mikor fogják adni, és hogy mi lesz benne. Amúgy nekem nagyon tetszik a TV2 műsora, ha lehet akkor mindig csak azt nézem."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD