Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 24.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

Munkásszolidaritás '89 (Panoráma)

"Holnap kerül megrendezésre Budapesten a Munkásszolidaritás ,89 konferencia. Délután felhívtam telefonon Orbán Viktort, a Fidesz országos választmányának tagját és először is azt kérdeztem tőle, hogy milyen körülmények között született meg e konferencia terve és mi a holnapi program? - A Fidesz ennek a konferenciának nem szervezője, tulajdonképpen védnöke. Részben, kismértékben anyagi támogatója is. Az egész kezdeményezés teljesen függetlenül történik a Fidesztől. A Fidesz egykori, mára már megszűnt munkáscsoportjának az aktivistái szervezik ezt a konferenciát. A munkáscsoportnak az aktivistái elsősorban azért váltak ki a Fideszből, mert úgy gondolták, hogy ideje létrehozni egy független munkás ifjúsági szervezetet és ez talán szerencsésebb volna az ő megítélésük szerint a Fidesztől függetlenül létrehozni, nem pedig a Fideszbe integrálni a munkásokat. Ezért a célért dolgoznak. "

Suzukik az Ikarusból? - Utolsó tárgyalások a szerződéskötés előtt

1989. november 7., kedd - Személygépkocsi összeszerelő üzem létesítéséről Magyarországon tárgyal keddtől a japán Suzuki autógyár elnöke. Több tucat, az együttműködésben szóbajöhető iparvállalatot felkeres, és találkozik magas rangú kormányzati vezetőkkel is. Ezt követően dönt arról, hogy a több lehetséges külföldi partner közül a Suzuki a magyar felet választja-e a kooperációhoz. Ily módon véglegesen lezárulnak a négy éve folyó tárgyalások.

Az Ikarusnál - amely az összeszerelésben leginkább érdekelt -
elmondották: a magyarországi gyártás a Suzuki Swift 1, illetve
1,3-as változatára vonatkozik; évi 50 ezret szerelnének össze
belőlük, amelyből 30 ezer a magyar piacra kerülne, 20 ezret pedig
Nyugat-Európában értékesítenének. A tervek szerint a sorozatgyártás
1992-ben megkezdődik. Az e célra létrehozandó többségi magyar
részesedésű vegyesvállalat az esztergomi Labor MIM telephelyén
alakítja majd ki a gyártócsarnokot 9,5 milliárd forintos
beruházással, a technológiákat a japánok adják. Maga a
vegyesvállalat 4,5 milliárd forintos alaptőkével jönne létre. A
tőkének több mint felét egy hazai bankokból és iparvállalatokból
álló részvénytársaság adná össze, a többit a japán partner és a
Világbank fejlesztési központja, az IFC biztosítaná. Az elképzelések
szerint kezdetben a kocsik értékének 20 százalékát kitevő munkát
(lemezek sajtolása, hegesztés, festés, összeszerelés) végeznének
Esztergomban, később az alkatrészek felét (műanyagelemek, kábelek,
ülések, gumik, indítómotorok stb.) is itthon gyártanák, 30-40
vállalat bevonásával. Ily módon tehát, hosszabb távon csak a motor
és a sebességváltó érkezne Japánból a Magyarországon előállított
kocsikhoz. Az együttműködés továbbfejlesztése során, egy második
lépcsőben a gyártott darabszámot akár évi 100 ezerre növelhetnék.

    Az Ikarusban elmondták még: az összeszerelési tervet a kormány
is támogatja. Mivel a szocialista országokból hosszabb távon sem
valószínű, hogy a jelenleginél (évi 100-120 ezer) több kocsit tudunk
beszerezni, s a kocsira várakozók száma egyre nagyobb, célszerű a
hazai gyártás mielőbbi megszervezése. Időszerű érv a vállalkozás
mellett, hogy a lakosság egy része pénzét feketén vett valutába
fekteti, amiből külföldön vásárol kocsit. Az összeszereléssel együtt
járó háttéripari korszerűsödés, a modern technológiákhoz való
hozzájutás még 50 ezer jármű előállítása során is gazdaságos
vállalkozás lehet - mondták az Ikarusnál. (MTI)


1989. november 7., kedd 11:41


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- 569-o98 Pintér István: Két észrevételem van- úgy a TV l-es, mint a TV 2-es csatornán mindenféle játéknál miért szükséges megkérdezni, hogy mi a játékos foglalkozása? Ez nem befolyásolja a játékot és miért kell azt mindenkinek tudni? A másik észrevételem az, hogy az időjárás jelentésnél miért kell minden műsorvezetőnek zsebre dugott kézzel állnia a kamera előtt?Ezzel semmibe veszik a TV nézőt.Ez nem egy udvarias viselkedés. - 335-688: Felvilágosítást szeretnék kérni az iránt, hogy hol érdeklődhetek a fedettpályás atlétikai VB. programja iránt. - Ne engedjék még képletesen sem, hogy elfoglalják március 15-én a TV épületét! Próbáljanak minden formában intézkedni. - 321-411 Kiss Ferenc: játszani szeretne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD