Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 24.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC:

Munkásszolidaritás '89 (Panoráma)

"Holnap kerül megrendezésre Budapesten a Munkásszolidaritás ,89 konferencia. Délután felhívtam telefonon Orbán Viktort, a Fidesz országos választmányának tagját és először is azt kérdeztem tőle, hogy milyen körülmények között született meg e konferencia terve és mi a holnapi program? - A Fidesz ennek a konferenciának nem szervezője, tulajdonképpen védnöke. Részben, kismértékben anyagi támogatója is. Az egész kezdeményezés teljesen függetlenül történik a Fidesztől. A Fidesz egykori, mára már megszűnt munkáscsoportjának az aktivistái szervezik ezt a konferenciát. A munkáscsoportnak az aktivistái elsősorban azért váltak ki a Fideszből, mert úgy gondolták, hogy ideje létrehozni egy független munkás ifjúsági szervezetet és ez talán szerencsésebb volna az ő megítélésük szerint a Fidesztől függetlenül létrehozni, nem pedig a Fideszbe integrálni a munkásokat. Ezért a célért dolgoznak. "

Országgyűlés - harmadik munkanap (6. rész)

Befejezésül elmondta, hogy egyetért a jogi, igazgatási és
igazságügyi bizottság jelentésében foglaltakkal, s megfontolásra
ajánlotta az Országgyülésnek az Alkotmánybíróság székhelyének
Budapesten kívüli felállítását szorgalmazó javaslatot.



    Horváth Jenő, a jogi, igazgatási és igazságügyi bizottság
    ------------

előadója elöljáróban kifejtette: az Alkotmánybíróságról szóló
törvénytervezet hosszas és alapos bizottsági vitájában arra
törekedtek, hogy érdemi módosító javaslataik ne érintsék a politikai
egyeztető tárgyalásokon született megállapodásnak az
Alkotmánybíróság létrehozására, az alkotmánybírák megválasztásának
módjára, illetve az Alkotmánybíróság felállításának végleges
időtartamára vonatkozó tételeit.

    E javaslatok közül példaként hármat említett. Az első az
Alkotmánybíróság hatáskörébe tartozó előzetes vizsgálatokkal függ
össze. Mint mondotta: még a tudomány is vitatkozik azon, hogy
megadassék-e az Alkotmánybíróság számára az előzetes vizsgálat
lehetősége törvényjavaslat, már elfogadott, de még ki nem hirdetett
törvény, az Országgyűlés ügyrendje és nemzetközi szerződések
egészének alkotmányellenességéről. Ez ugyanis paradox helyzetet
teremthet: az Alkotmánybíróság a törvény egészéről kimondja, hogy
nem ütközik alkotmányba, a törvény elfogadását követően azonban
egyes részletei - a változó körülményekből fakadóan -
alkotmányellenessé válhatnak. Ennek kiküszöbölésére a bizottság
kompromisszumos javaslatot fogalmazott meg, amely szerint az
Alkotmánybíróság csak az egyes rendelkezések alkotmányellenességének
előzetes vizsgálatát végezheti el.

    A második módosító javaslat az összeférhetetlenség szabályait
pontosítja, erősítve az alkotmánybíró függetlenségének garanciáit.
Nemcsak azokat a munkaköröket sorolja fel a javaslat tételesen,
amelyek összeférhetetlenek e tevékenységgel, hanem egyértelműen
megfogalmazza a szankciókat is.

    A harmadik vitatható pont, hogy az alkotmányellenesség
megállapításának időpontjától, avagy a törvény elfogadásának
időpontjától veszti-e hatályát az alkotmányellenesnek minősített
törvény illetve jogszabály. A bizottság álláspontja az, hogy az
alkotmányellenesség megállapítása nem lehet visszamenőleges hatályú,
mert adott esetben kisebb kár származik abból, ha az új jogszabály
megalkotásáig fönnmarad az eredeti, ám alkotmányellenesnek
minősített jogszabály. (folyt.köv.)


1989. október 19., csütörtök 12:09


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- 569-o98 Pintér István: Két észrevételem van- úgy a TV l-es, mint a TV 2-es csatornán mindenféle játéknál miért szükséges megkérdezni, hogy mi a játékos foglalkozása? Ez nem befolyásolja a játékot és miért kell azt mindenkinek tudni? A másik észrevételem az, hogy az időjárás jelentésnél miért kell minden műsorvezetőnek zsebre dugott kézzel állnia a kamera előtt?Ezzel semmibe veszik a TV nézőt.Ez nem egy udvarias viselkedés. - 335-688: Felvilágosítást szeretnék kérni az iránt, hogy hol érdeklődhetek a fedettpályás atlétikai VB. programja iránt. - Ne engedjék még képletesen sem, hogy elfoglalják március 15-én a TV épületét! Próbáljanak minden formában intézkedni. - 321-411 Kiss Ferenc: játszani szeretne."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD