|
|
|
|
|
|
|
|
Amerikai Hangja, Esti panoráma
"A pártstratégák arra számítanak, a javasolt és 1995-ig terjedő
átmeneti időszakban az ellenzéki pártok előzetesen hozzájárulnak
ahhoz, hogy egy kommunista elnök léphessen hivatalba, és hogy a
kommunisták egy bizonyos számú mandátumhoz juthassanak a
parlamentben. A kommunistákat emellett arról is biztosítanák előre,
hogy az övéké legyen a külügyminiszteri, a belügyminiszteri és a
hadügyminiszteri tárca, függetlenül attól, hogy a választásoknak mi
lesz az eredménye.
Ebben az esetben miért van szükség egyáltalán a választásokra, ha
egyszer minden előre megrendezett? Az egész választási folyamat
üresjárat, ha mindenki előre elfogadja a szereposztást - gondolja
elkerülhetetlenül az amerikai újságolvasó. Jackson Diehl azonban
azt írja, hogy miközben az ellenzéki pártok lassan erőre kapnak és
hozzászoknak a parlamenti tevékenységhez, a kommunisták arra
használják majd fel a következő hat évet, hogy saját pártjuk
irányvonalát gyökeresen megváltoztassák. "
|
|
|
|
|
|
|
Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (1. rész)
|
1990. augusztus 7. kedd (MTI) - Ötödik éve nem múlik el augusztus anélkül, hogy ne rendezzenek nagy érdeklődéssel kísért Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futamot a Hungaroringen. A száguldó cirkusz mezőnye e hét végén látogat Magyarországra, hogy a csapatok, vagyis a márkák és a pilóták az 5. Magyar Nagydíj keretében világbajnoki pontokért küzdjenek.
Ha nem jön közbe semmi, akkor 19 csapat képviseletében 35 versenyző próbál szerencsét. Kilenc pilótának már a péntek reggeli egyórás előselejtezőn apait-anyait bele kell adnia, hiszen közülük csak négyen folytathatják a küzdelmeket. A pénteki és a szombati szabad- és időmérő edzéseken harmincan róhatják majd a köröket a 3968 méter hosszú, 19 kanyarral nehezített pályán, viszont a vasárnapi rajtnál már csak a 26 legjobb versenyző sorakozhat fel a 77 körös megméretéshez.
x x x
A pénteken 8 órakor kezdődő előselejtezőn a következőknek kell részt venniük az előselejtezőn: Olivier Grouillard (francia, Osella), Gabriele Tarquini (olasz, AGS), Yannick Dalmas (francia, AGS), Nicola Larini (olasz, Ligier), Philippe Alliot (francia, Ligier), Bertrand Gachot (belga, Coloni), Roberto Moreno (brazil, EuroBrun), Claudio Langes (olasz, EuroBrun) és Bruno Giacomelli (olasz, Life Racing). Közülük talán Larini és Alliot, valamint Grouillard és Dalmas a legesélyesebb a továbbjutásra.
x x x
Az eddig megrendezett kilenc vb-futam során a pilóták közül 16-an, a csapatok közül tízen iratkoztak fel a pontszerzők közé: előbbieknél 48 ponttal a brazil Ayrton Senna, utóbbiaknál 77-tel a McLaren az éllovas.
x x x
Ebben az esztendőben még csak három versenyző tudott futamot nyerni: Senna és a francia Alain Prost 4-4 alkalommal diadalmaskodott, míg az olasz Riccardo Patresét egy ízben intették le elsőként. Ami pedig a magyarországi futamokat illeti: az első három évben brazil győzelem született Nelson Piquet két- és Ayrton Senna egy bravúros száguldása révén, míg legutóbb a brit Nigel Mansell végzett az első helyen. x x x (folyt.köv.)
1990. augusztus 7., kedd 12:58
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (2. rész)
|
A következő csapatok vesznek részt a világbajnokságon:
Ferrari (Ferrari motorral): 1. Alain Prost (francia), 2. Nigel Mansell (brit)
Tyrrell (Cosworth): 3. Satoru Nakajima (japán), 4. Jean Alesi (francia)
Williams (Renault): 5. Thierry Boutsen (belga), 6. Riccardo Patrese (olasz)
Motor Racing Developement (Judd): 7. David Brabham (ausztrál), 8. Stefano Modena (olasz)
Arrows (Cosworth): 9. Michele Alboreto (olasz), 10. Alex Caffi (olasz)
Lotus (Lamborghini): 11. Derek Warwick (brit), 12. Martin Donnelly (brit)
Osella (Cosworth): 14. Olivier Grouillard (francia)
Leyton House Racing (Judd): 15. Mauricio Gugelmin (brazil), 16. Ivan Capelli (olasz)
AGS (Cosworth): 17. Gabriele Tarquini (olasz), 18. Yannick Dalmas (francia)
Benetton (Cosworth): 19. Alessandro Nannini (olasz), 20. Nelson Piquet (brazil)
Scuderia Italia (Cosworth): 21. Emanuele Pirro (olasz), 22. Andrea de Cesaris (olasz)
Minardi (Cosworth): 23. Pierluigi Martini (olasz), 24. Paolo Barilla (olasz)
Ligier (Cosworth): 25. Nicola Larini (olasz), 26. Philippe Alliot (francia)
McLaren (Honda): 27. Ayrton Senna (brazil), 28. Gerhard Berger (osztrák)
Espo Larrousse (Lamborghini): 29. Eric Bernard (francia), 30. Aguri Suzuki (japán)
Coloni (Cosworth): 31. Bertrand Gachot (belga)
Eurobrun (Judd): 33. Roberto Moreno (brazil), 34. Claudio Langes (olasz)
Monteverdi (Cosworth): 35. Gregor Foitek (svájci), 36. J. (Jyrky) J. (Jarvi) Lehto (finn) Life Racing (Judd): 39. Bruno Giacomelli (olasz) (folyt.köv.)
1990. augusztus 7., kedd 13:14
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (3. rész)
|
A vb-pontverseny állása a 9. futam után:
pilóták: 1. Senna 48 pont 2. Prost 44 3. Berger 29 4. Boutsen és Piquet 18-18 6. Alesi, Nannini és Mansell 13-13 9. Patrese 12 10. Capelli 6 11. Bernard 4 12. Caffi és Modena 2-2 14. Suzuki, Warwick és Nakajima 1-1
márkák: 1. McLaren 77 pont 2. Ferrari 57 3. Benetton 31 4. Williams 30 5. Tyrrell 14 6. Leyton House 6 7. Espo Larrousse 5 8. Arrows és Motor Racing Developement 2-2 10. Lotus 1 (folyt.köv.)
1990. augusztus 7., kedd 13:15
|
Vissza »
|
|
Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (4. rész)
|
A műsor:
augusztus 10., péntek: 8.00- 9.00 óra: Forma-1 előselejtező 10.00-11.30 óra: Forma-1 szabadedzés 13.00-14.00 óra: Forma-1 időmérő edzés 14.30-15.00 óra: Veterán túrakocsik szabadedzése 15.15-15.45 óra: Modern sportautók szabadedzése
augusztus 11., szombat: 10.00-11.30 óra: Forma-1 szabadedzés 13.00-14.00 óra: Forma-1 időmérő edzés 14.30-15.00 óra: Veterán túrakocsik időmérő edzése 15.30-16.00 óra: Modern sportautók időmérő edzése 16.30-17.00 óra: Nemzetközi túrakocsik időmérő edzése
augusztus 12., vasárnap: 9.30-10.00 óra: Forma-1 bemelegítő edzés 10.15-10.55 óra: Nemzetközi túrakocsi verseny (10 kör) 11.15-12.05 óra: Veterán túrakocsik versenye (15 kör) 12.45-12.55 óra: Ünnepélyes megnyitó 13.30- óra: Forma-1 rajtceremónia 14.00- óra: Forma-1 előstart zöld zászlóval (1 kör) 14.03- óra: Forma-1 Magyar Nagydíj rajt (77 kör) 16.05-16.20 óra: Forma-1 díjkiosztó 16.50-17.35 óra: Modern sportautók versenye (15 kör) (folyt.köv.)
1990. augusztus 7., kedd 13:17
|
Vissza »
|
|
Ismét Magyarországon az F-1-es mezőny (5. rész)
|
Kedden megtartották a pályaellenőrzést, amelyen a Nemzetközi Autósport Szövetség (FISA) képviseletében Roland Bruynseraede és John Corsmit, továbbá Zsembery Jenő versenyigazgató, Szamos Miklós versenyigazgató-helyettes és Nádasdi János, a Magyar Autó-és Motorsport Szövetség főtitkára vett részt.
A magyarok nagy örömére a külföldi szakemberek szinte mindent rendben találtak a Hungaroringen, csak néhány helyen tetették át a védőgumikat, s pótoltattak egy-két hiányzó csavart. Ugyanakkor arra is felhívták a figyelmet, hogy a jövőben a védőkorlát magasságát fokozatosan emelni kell.+++
1990. augusztus 7., kedd 17:09
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Miért pont a Kalákának kell szerepelni a játékban, az nem olyan ismert együttes, nem mindenki ismeri őket, vannak magyarok között is hiresebb együttesek, vagy pláne külföldiek. Ez a játék nem is olyan igazi játék. És a Rózsa Gyuri egy kicsit idétlen, sőt nem is kicsit.
- 276-471: miért nem mutatják többször a játékok telefonszámát, hiszen van aki később kapcsolja be a televiziót, és az nem tud játszani. Erre szeretnék választ kapni.
- Czombosné 26-72-ol8: a Dunavarsányi Művelődési Ház vezetője - tegnap láttam a TV2-en Gór Nagy Mária szinitanodájárói és jött egy jó ötlet. A művelődési ház nyáron teljesen kihasználatlan , alig vannak programok. 4-5oo személyes nagy teremmel rendelkezik, nagy szinpaddal. Ha a szinitanodá szereplőinek lenne kedve, ide kijönni két-három hetet pihenni, nyaralni, üdülni, szivesen látnánk őket, és a részleteket majd megbeszéljük. Köszönöm, a viszonthallásra."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Február 23.-án "bomba" robbant. Bába Iván napirend előtti felszólalásra jelentkezett. Mint később kiderült, ismertetni akart egy előterjesztést, amelyet Jezsó Istvánnal együtt készítettek annak érdekében, hogy a Politikai Bizottság járuljon hozzá a párt reformszárnyának megalakításához. Az elnöklő Pártay Tivadar Bába Iván felvetésére közölte, hogy ő mint elnök kíván először napirend előtt felszólalni. A jelenlévők ezt tudomásul vették. Pártay felszólalt. Röviden fogalmazva arról tájékoztatott, hogy bomlasztók vannak a pártban, ezért indítványozta Bába Ivánnak, Jezsó Istvánnak, Légrádi Tibornak és Ravasz Károlynak pártból való kizárását. Hogy miben áll a bomlasztás, azt Pártay nem részletezte. A kizárások oka azonban nyilvánvaló volt. A reformszárny, létrehozása iránti szándék volt az, amely az egyébként megbecsült öreg vezetőknél dinamikusabb és határozottabb politikát folytatott volna."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|