|
|
|
|
|
|
|
|
Amerikai Hangja, Esti panoráma
"A pártstratégák arra számítanak, a javasolt és 1995-ig terjedő
átmeneti időszakban az ellenzéki pártok előzetesen hozzájárulnak
ahhoz, hogy egy kommunista elnök léphessen hivatalba, és hogy a
kommunisták egy bizonyos számú mandátumhoz juthassanak a
parlamentben. A kommunistákat emellett arról is biztosítanák előre,
hogy az övéké legyen a külügyminiszteri, a belügyminiszteri és a
hadügyminiszteri tárca, függetlenül attól, hogy a választásoknak mi
lesz az eredménye.
Ebben az esetben miért van szükség egyáltalán a választásokra, ha
egyszer minden előre megrendezett? Az egész választási folyamat
üresjárat, ha mindenki előre elfogadja a szereposztást - gondolja
elkerülhetetlenül az amerikai újságolvasó. Jackson Diehl azonban
azt írja, hogy miközben az ellenzéki pártok lassan erőre kapnak és
hozzászoknak a parlamenti tevékenységhez, a kommunisták arra
használják majd fel a következő hat évet, hogy saját pártjuk
irányvonalát gyökeresen megváltoztassák. "
|
|
|
|
|
|
|
Prost: ,,zsinórban,, a harmadik győzelem (1. rész)
|
1990. július 15. vasárnap (AP) - A világbajnoki címvédő francia Alain Prost megszakítás nélküli harmadik győzelmét aratta vasárnap Silverstone-ban a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Brit Nagydíján. A Ferrari pilótája június 24-én a mexikóvárosi, július 8-án pedig a Le Castellet-i futamot is megnyerte, s immár a 43. Grand Prix-győzelemnél tart.
A 35 éves Prost, aki 1983-ban, 1985-ben és 1989-ben is győzött Silverstone-ban, ezzel átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben.
Brit Nagydíj, 64 kör a 4.78 km-es pályán: 1. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:18:30.999 ó - 233.23 km/ó átlagsebesség 2. Thierry Boutsen (belga, Williams) 39.092 mp hátrány 3. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 43.088 mp hátrány 4. Eric Bernard (francia, Larrousse) 1:15.302 p hátrány 5. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:24.003 p hátrány 6. Aguri Suzuki (japán, Larrousse) 1 kör hátrány
A vb-pontverseny állása:
pilóták: 1. Alain Prost 41 pont 2. Ayrton Senna 39 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 25 4. Nelson Piquet 18 5. Thierry Boutsen 17 6. Nigel Mansell (brit, Ferrari) és Jean Alesi (francia, Tyrrell) 13-13
márkák: 1. McLaren 64 2. Ferrari 54 3. Williams 27 4. Benetton 25 5. Tyrrell 14 6. March 6 (folyt.köv.)
1990. július 15., vasárnap 17:07
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Prost: ,,zsinórban,, a harmadik győzelem (2. rész)
|
Az év nyolcadik futamán a rajt a brazil Ayrton Sennának sikerült a legjobban, kilőtt az élről startoló brit Nigel Mansell mellől. A 150 ezer szurkoló buzdításától kísért hazai pilóta a 9. körben néhány méterre átvette a vezetést, majd három körrel később hosszabb időre magához ragadta az éllovas poziciót. A következő 4.78 kilométer teljesítése közben Senna megpördült, de szerencséjére folytatni tudta a viadalt, ám mégis kisebb javításra és kerékcserére kiállt a bokszutcába. A későbbiek igazolták, hogy jól döntött...
A 22. körtől csaknem 30 kilométeren keresztül az osztrák Gerhard Berger haladt az élen, de Mansell nem hagyta magát, visszaszerezte az első helyet.
Prost, akinek eddig soha nem sikerült ,,zsinórban,, három versenyt nyernie, a 31. körben zárkózott fel a második helyre Mansell mögé, majd a 43.-ban élre állt, s a leintésig, a 64. kör befejezésig nem is engedte ki kezéből a vezetést. Egy darabig közvetlenül a nyomában ott száguldott ,,márkatársa,,, Mansell, aki azonban az 56. körben a Ferrari sebességváltójának meghibásodása miatt a küzdelem feladására kényszerült. Hasonló sorsra jutott öt körrel később Berger, aki szintén a második helyről volt kénytelen kiállni.
- A Ferrarik nagyon jól mennek, állítom ezt még akkor is, ha Nigelnek nem úgy sikerült a verseny, ahogyan szerette volna - nyilatkozta Prost, aki 1978, az argentin Carlos Reutemann után először szerzett győzelmet a Ferrarinak a Brit Nagydíjon. - A motor egyszerűen szenzációs, s bizakodással tölt el az is, hogy a karosszériánk valamennyi ellenfelénél, még a tavalyi évhez képest valamelyest visszaesett McLarenénél is jobbra sikeredett.
Annál bosszúsabb volt Mansell, aki azon töprengett, hogyan fordulhat elő, hogy az egyik Ferrari-kocsi mindig célba ér, a másikkal pedig mindig történik valami baj. Aztán fogta magát, s bejelentette, hogy az év végén visszavonul az aktív versenyzéstől.
- Senki ne higgye, hogy mérgemben hoztam ezt a döntést, régóta foglalkoztat a visszavonulás gondolata, ugyanis még a csúcson szeretnék búcsúzni - mondta a 36 éves pilóta, aki az elmúlt egy évtizedben 15 vb-futamgyőzelmet aratott, s kétszer világbajnoki ezüstérmesként zárta a szezont. - Az év végéig természetesen mindent megteszek a csapatért, de utána az eddiginél jóval több időt szeretnék családommal tölteni. Valószínű, hogy a későbbiekben az üzleti élet területén próbálok sikereket elérni.
A világbajnokság következő futamát július 29-én Hockenheimben rendezik, majd augusztus 12-én következik a magyarországi viadal a Hungaroringen.+++
1990. július 15., vasárnap 19:17
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Miért pont a Kalákának kell szerepelni a játékban, az nem olyan ismert együttes, nem mindenki ismeri őket, vannak magyarok között is hiresebb együttesek, vagy pláne külföldiek. Ez a játék nem is olyan igazi játék. És a Rózsa Gyuri egy kicsit idétlen, sőt nem is kicsit.
- 276-471: miért nem mutatják többször a játékok telefonszámát, hiszen van aki később kapcsolja be a televiziót, és az nem tud játszani. Erre szeretnék választ kapni.
- Czombosné 26-72-ol8: a Dunavarsányi Művelődési Ház vezetője - tegnap láttam a TV2-en Gór Nagy Mária szinitanodájárói és jött egy jó ötlet. A művelődési ház nyáron teljesen kihasználatlan , alig vannak programok. 4-5oo személyes nagy teremmel rendelkezik, nagy szinpaddal. Ha a szinitanodá szereplőinek lenne kedve, ide kijönni két-három hetet pihenni, nyaralni, üdülni, szivesen látnánk őket, és a részleteket majd megbeszéljük. Köszönöm, a viszonthallásra."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Február 23.-án "bomba" robbant. Bába Iván napirend előtti felszólalásra jelentkezett. Mint később kiderült, ismertetni akart egy előterjesztést, amelyet Jezsó Istvánnal együtt készítettek annak érdekében, hogy a Politikai Bizottság járuljon hozzá a párt reformszárnyának megalakításához. Az elnöklő Pártay Tivadar Bába Iván felvetésére közölte, hogy ő mint elnök kíván először napirend előtt felszólalni. A jelenlévők ezt tudomásul vették. Pártay felszólalt. Röviden fogalmazva arról tájékoztatott, hogy bomlasztók vannak a pártban, ezért indítványozta Bába Ivánnak, Jezsó Istvánnak, Légrádi Tibornak és Ravasz Károlynak pártból való kizárását. Hogy miben áll a bomlasztás, azt Pártay nem részletezte. A kizárások oka azonban nyilvánvaló volt. A reformszárny, létrehozása iránti szándék volt az, amely az egyébként megbecsült öreg vezetőknél dinamikusabb és határozottabb politikát folytatott volna."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|