|
|
|
|
|
|
|
|
Amerikai Hangja, Esti panoráma
"A pártstratégák arra számítanak, a javasolt és 1995-ig terjedő
átmeneti időszakban az ellenzéki pártok előzetesen hozzájárulnak
ahhoz, hogy egy kommunista elnök léphessen hivatalba, és hogy a
kommunisták egy bizonyos számú mandátumhoz juthassanak a
parlamentben. A kommunistákat emellett arról is biztosítanák előre,
hogy az övéké legyen a külügyminiszteri, a belügyminiszteri és a
hadügyminiszteri tárca, függetlenül attól, hogy a választásoknak mi
lesz az eredménye.
Ebben az esetben miért van szükség egyáltalán a választásokra, ha
egyszer minden előre megrendezett? Az egész választási folyamat
üresjárat, ha mindenki előre elfogadja a szereposztást - gondolja
elkerülhetetlenül az amerikai újságolvasó. Jackson Diehl azonban
azt írja, hogy miközben az ellenzéki pártok lassan erőre kapnak és
hozzászoknak a parlamenti tevékenységhez, a kommunisták arra
használják majd fel a következő hat évet, hogy saját pártjuk
irányvonalát gyökeresen megváltoztassák. "
|
|
|
|
|
|
|
Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében
|
1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.
A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható. Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni. A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás, akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni, ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)
1989. február 21., kedd 17:32
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Miért pont a Kalákának kell szerepelni a játékban, az nem olyan ismert együttes, nem mindenki ismeri őket, vannak magyarok között is hiresebb együttesek, vagy pláne külföldiek. Ez a játék nem is olyan igazi játék. És a Rózsa Gyuri egy kicsit idétlen, sőt nem is kicsit.
- 276-471: miért nem mutatják többször a játékok telefonszámát, hiszen van aki később kapcsolja be a televiziót, és az nem tud játszani. Erre szeretnék választ kapni.
- Czombosné 26-72-ol8: a Dunavarsányi Művelődési Ház vezetője - tegnap láttam a TV2-en Gór Nagy Mária szinitanodájárói és jött egy jó ötlet. A művelődési ház nyáron teljesen kihasználatlan , alig vannak programok. 4-5oo személyes nagy teremmel rendelkezik, nagy szinpaddal. Ha a szinitanodá szereplőinek lenne kedve, ide kijönni két-három hetet pihenni, nyaralni, üdülni, szivesen látnánk őket, és a részleteket majd megbeszéljük. Köszönöm, a viszonthallásra."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
"Február 23.-án "bomba" robbant. Bába Iván napirend előtti felszólalásra jelentkezett. Mint később kiderült, ismertetni akart egy előterjesztést, amelyet Jezsó Istvánnal együtt készítettek annak érdekében, hogy a Politikai Bizottság járuljon hozzá a párt reformszárnyának megalakításához. Az elnöklő Pártay Tivadar Bába Iván felvetésére közölte, hogy ő mint elnök kíván először napirend előtt felszólalni. A jelenlévők ezt tudomásul vették. Pártay felszólalt. Röviden fogalmazva arról tájékoztatott, hogy bomlasztók vannak a pártban, ezért indítványozta Bába Ivánnak, Jezsó Istvánnak, Légrádi Tibornak és Ravasz Károlynak pártból való kizárását. Hogy miben áll a bomlasztás, azt Pártay nem részletezte. A kizárások oka azonban nyilvánvaló volt. A reformszárny, létrehozása iránti szándék volt az, amely az egyébként megbecsült öreg vezetőknél dinamikusabb és határozottabb politikát folytatott volna."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|