Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 21.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

Ceausescu propagandája (Magyar Híradó)

"- Hajdú Győző, a Ceausescu-rezsimet minden kritika nélkül kiszolgáló marosvásárhelyi szerkesztő a hivatalos szervek megbízásából propaganda-filmet forgat. A munka, melyhez felszerelést egy nyugati cég biztosít, és amelynek külföldi forgalmazását is a cég vállalta, az erdélyi magyarság jogegyenlőségét és helyzetének teljes rendezettségét kívánja demonstrálni. A filmben megszólalnak erdélyi magyar művészek, és a folklór együttes is fellép, valamint közreműködik benne egy tiszta magyar község, Visznajo (?) lakossága. * Erdélyben nem titok, hogy a filmben való fellépést Hajdú Győző a Securitate segítségével kényszerítette ki az emberekből."

Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (1. rész)

1989. február 23., csütörtök - Hosszú évek után hamarosan újból megindulhat Magyarországon a belföldi légiközlekedés. A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban felmérték, hogy milyen igények vannak erre, s azt is vizsgálták, hogy a meglévő feltételeken túl milyen újabbak szükségesek a városok közötti, nem menetrend szerinti, közforgalmú repülés megindítására. Az erre vonatkozó pozitív döntéseket nagymértékben befolyásolta az a sürgető igény, hogy a vidéki nagyvárosok szorosabban kapcsolódjanak Magyarország idegenforgalmi, üzleti, közlekedési vérkeringésébe.

Az országban több az olyan - elsősorban csak mezőgazdasági és
sportcélra használatos - repülőtér , amely alkalmas lehet
utasforgalomra is. Ezek egy részét viszonylag kis ráfordítással be
lehet vonni a belföldi repülésbe. A felmérések szerint idén több
repülőteret is megnyithatnak: így Nyíregyházán, Pécsett,
Balatonkiliti-Siófokon, Kaposváron és esetleg Békéscsabán.

    Az említett repülőterek fejlesztésére 113 millió forintot
fordítanak az idén. Ebből 47 millió forintot nyújt a Légiforgalmi és
Repülőtéri Igazgatóság (LRI), 50 millió forinttal járul a
beruházásokhoz az Idegenforgalmi Alap (ezt egyébként pályázat
alapján osztják szét). A Szabolcs-Szatmár Megyei Tanács mintegy 10
millió, a Baranya megyei Tanács 4, a Pécs városi Tanács pedig 2
millió forintot áldoz az idén erre a célra.

    A következő években további repülőterek bekapcsolására is
számítani lehet, így például Szegeden, Hajdúszoboszlón és Budaörsön.

    A fejlesztéseket fokozatosan valósítják meg. Az első ütemben az
alapszolgáltatáshoz feltétlenül szükséges műszerekkel,
berendezésekkel szerelik fel a leszállópályákat. Eleinte csak nappal
és jó időjárási körülmények között lehet majd repülni. A
későbbiekben magasabb követelményeket kielégítő irányító- és
fénytechnikai berendezésekkel, utasforgalmi létesítményekkel
gazdagítják a repülőtereket. Tervezik azt is, hogy a szerzett
tapasztalatok alapján a továbbiakban - az igényekkel és a
lehetőségekkel összhangban - megteremtik a külföldről közvetlenül
érkező kis gépek fogadásának feltételeit is. (folyt.köv.)


1989. február 22., szerda 18:26


Vissza »


Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (1. rész)

1989. február 23., csütörtök - Hosszú évek után hamarosan újból megindulhat Magyarországon a belföldi légiközlekedés. A Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi Minisztériumban felmérték, hogy milyen igények vannak erre, s azt is vizsgálták, hogy a meglévő feltételeken túl milyen újabbak szükségesek a városok közötti, nem menetrend szerinti, közforgalmú repülés megindítására. Az erre vonatkozó pozitív döntéseket nagymértékben befolyásolta az a sürgető igény, hogy a vidéki nagyvárosok szorosabban kapcsolódjanak Magyarország idegenforgalmi, üzleti, közlekedési vérkeringésébe.

Az országban több az olyan - elsősorban csak mezőgazdasági és
sportcélra használatos - repülőtér , amely alkalmas lehet
utasforgalomra is. Ezek egy részét viszonylag kis ráfordítással be
lehet vonni a belföldi repülésbe. A felmérések szerint idén több
repülőteret is megnyithatnak: így Nyíregyházán, Pécsett,
Balatonkiliti-Siófokon, Kaposváron és esetleg Békéscsabán.

    Az említett repülőterek fejlesztésére 113 millió forintot
fordítanak az idén. Ebből 47 millió forintot nyújt a Légiforgalmi és
Repülőtéri Igazgatóság (LRI), 50 millió forinttal járul a
beruházásokhoz az Idegenforgalmi Alap (ezt egyébként pályázat
alapján osztják szét). A Szabolcs-Szatmár Megyei Tanács mintegy 10
millió, a Baranya megyei Tanács 4, a Pécs városi Tanács pedig 2
millió forintot áldoz az idén erre a célra.

    A következő években további repülőterek bekapcsolására is
számítani lehet, így például Szegeden, Hajdúszoboszlón és Budaörsön.

    A fejlesztéseket fokozatosan valósítják meg. Az első ütemben az
alapszolgáltatáshoz feltétlenül szükséges műszerekkel,
berendezésekkel szerelik fel a leszállópályákat. Eleinte csak nappal
és jó időjárási körülmények között lehet majd repülni. A
későbbiekben magasabb követelményeket kielégítő irányító- és
fénytechnikai berendezésekkel, utasforgalmi létesítményekkel
gazdagítják a repülőtereket. Tervezik azt is, hogy a szerzett
tapasztalatok alapján a továbbiakban - az igényekkel és a
lehetőségekkel összhangban - megteremtik a külföldről közvetlenül
érkező kis gépek fogadásának feltételeit is. (folyt.köv.)


1989. február 22., szerda 22:48


Vissza »


Hamarosan ismét megindul a belföldi légiközlekedés (2. rész)

A belső légiforgalom lebonyolítására, szervezésére AVIA Express
néven közös vállalat alakul. Erről már előrehaladott tárgyalások
folynak. A vállalkozásban részt vesz az LRI, a MALÉV, a MÉM
Repülőgépes Szolgálat, valamint előreláthatólag a Hungarocamion, az
Országos Mentőszolgálat és az MHSZ. A társaság nyitott, hozzá
további, akár külföldi tagok is csatlakozhatnak.

    Az új cég gondoskodik majd arról, hogy a megfelelő
repülőgéppark, valamint a hajózó, a műszaki és az üzemeltető
személyzet rendelkezésre álljon, továbbá szavatolja a szükséges
szolgáltatási színvonalat. Első lépésben a tagok tulajdonában lévő -
különböző típusú - repülőgépeket használják utasszállításra. Így
lesz a gépek között például 19 személyes L-410-es, szó van a
JAK-40-es igénybevételéről, valamint helikopterek és más -
elsősorban légitaxi célokra alkalmas - kisgépek beállításáról.
Amennyiben a vállalkozás gazdaságosnak bizonyul, szóba jöhet az is,
hogy a közös vállalat kifejezetten erre a célra alkalmas
repülőgépeket vásárol.

    A belföldi légiforgalomban részt vevő gépek természetesen csak a
kijelölt biztonságos légifolyosókon közlekedhetnek, s a forgalom
szervezésénél messzemenően figyelembe veszik a környezetvédelmi
szempontokat, valamint azt, hogy a repülés biztonsága megfeleljen a
légügyi hatóságok által előírt, nemzetközileg is elfogadott
követelményeknek. (MTI)


1989. február 22., szerda 22:50


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgató telefonüzenete:

"Jó estét kívánok! Lukácsy Tibor a nevem. Sürgős segítsé¬get szeretnénk kérni Önöktől, Augsburgból. Telefonszámunk: 15-76-99. Ausztráliába szeretnénk kivándorolni, mivel Németországban nem maradhatunk. De a bonni ausztrál nagykövetség a sponsorunk ellenére, már másodízben utasítja el családunkat. Ezért az Ausztráliában lévő Templomok Világszervezetétől, a WCC-től, és az ausztrál bevándorlási minisztériumtól szeretnénk segítséget kérni. De sajnos a címüket nem tudjuk, ezért ehhez kérnénk az önök segítségét. Megkérnénk Önöket, amennyiben lehetséges, legyenek szívesek visszahívni telefonon bennünket. Este 17 óra után itthon tartózkodunk. Szíves segítségüket előre is köszönjük. Viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD