Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 18.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

Az 1956-os titkos iratok (Világhíradó)

"... A különös csak az, hogy Kádár János nem a forradalom első napjaiban, hanem november 2-ikán jelentette ki: "Népünk dicsőséges felkelése lerázta a nép és az ország nyakáról a Rákosi-uralmat, kivívta a nép szabadságát és az ország függetlenségét". Márpedig a népharag nem november 2-ika után, hanem azt megelőzően sújtott le a fegyvertelen tömegre gépfegyverrel lövető mosonmagyaróvári zöldávós tisztekre, ugyanúgy, mint a Köztársaság téri pártház ablakaiból a tizenéves ipari tanulókra vadászó ávósokra. Ezt követően sehol sem történt lincselés, az országban rend uralkodott, és november 5-ikén már a termelés is megkezdődött volna, ha november 4-ikén hajnalban nem fojtja el a népfelkelést a szovjet páncélosokra támaszkodó ellenforradalom..."

Suzuki Osamu óvatosságra int

Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1990. február 2. péntek /MTI-tud./ - Amennyiben a magyarok elsietik majd az autók exportját és túlságosan erőltetik a helyi alkatrész-beszállítást, úgy kudarcot vallanak - figyelmeztetett Suzuki Osamu, a japán kiskocsi-gyártó cég elnök-tulajdonosa, az egyik közelmúltban adott japán interjújában. Az egyelőre távolinak tűnő veszélyre már ma úgy tekint a legnagyobb japán-kelet-európai járműipari együttműködés atyja, mintha küszöbön állna a kocsik értékesítése. A távol-keleti óvatos előkészítéshez és tervezéshez azonban ez szervesen hozzátartozik, és egyben a siker titkának az egyik legfontosabb nyitja.


Suzuki úr a Nihon Keizai Simbunnak nyilatkozva kifejtette, hogy
a magyarországi Suzuki-program sikerét lépésről lépésre kell
megalapozni. Amennyiben az alkatrészek nagy részét kezdetben
Japánból szerzik majd be, úgy a kocsik minősége magas színvonalú
lesz, és az előállítási költséget viszonylag alacsony szinten tudják
tartani. Azonban, ha Magyarország a devizahelyzet miatt sok helyi
alkatrészt akar felhasználni, az a minőség rovására megy és nem
tudják majd exportálni az autókat, így a fizetőeszköz-hiány csak
nőni fog. Tehát Magyarországon kezdetben a könnyebben előállítható
vázszerkezeti elemek gyártását kellene meghonosítani, és csak
fokozatosan növelni a helyi beszállításokat - mondotta.

    Suzuki úr azonban bizakodó. Nem szabad egy kalap alá venni a
kelet-európai országokat, amelyek közül szerinte Magyarország megy
majd át legkorábban a piacgazdaságba. A Suzuki-együttműködés
részleteinek a kidolgozása során a két társadalmi rendszer
különbségei, az átmeneti magyarországi állapotokból származó
tévelygések a felszínre kerülnek majd, azonban ezek a problémák a
további tárgyalások és a kölcsönös megértés alapján megoldhatók
lesznek - vélekedett. Mindez nem jelenti azt, hogy nem nagy a
kockázat. (folyt.)



1990. február 2., péntek 09:23


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"Rozgonyi Béla: Azt szeretném kérni, hogy mondják be, hogy mikor kezdődik a profi boksz váltósúlyú döntő. - Sófalvi Gábor 274-945: A műsor kezdetekor bemondták, hogy újabb képviselők csatlakoznak ahhoz a bejelentéshez, hogy a bős-nagymarosi vízlépcső ügyében az Országgyűlés foglalkozzon újra. Nagyon szeretném tudni a képviselők nevét, legalább a budapestiekét, ha lehetne begyűjteni valahonnan és bemondani a tévében. Gondolom sok embert érdekelne, hogy ki az a képviselő, aki ki mer állni egy ilyen ügy mellett. Nem hiszem, hogy névtelenek ezek a képviselők. - Több kismama nevében: ugyanis Gyesen levő kismama vagyok - másfél éves gyermekem van, hogy az Esti mesében több esetben elhagyták a macit. Főleg amikor a Pumukli mese van. Többek nevében kérem, hogy nagyon a macit várják, nem a Pumuklit, hogyha lehetne, akkor inkább a macit ha lehetne ne felejtsék el."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD