Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 18.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

Az 1956-os titkos iratok (Világhíradó)

"... A különös csak az, hogy Kádár János nem a forradalom első napjaiban, hanem november 2-ikán jelentette ki: "Népünk dicsőséges felkelése lerázta a nép és az ország nyakáról a Rákosi-uralmat, kivívta a nép szabadságát és az ország függetlenségét". Márpedig a népharag nem november 2-ika után, hanem azt megelőzően sújtott le a fegyvertelen tömegre gépfegyverrel lövető mosonmagyaróvári zöldávós tisztekre, ugyanúgy, mint a Köztársaság téri pártház ablakaiból a tizenéves ipari tanulókra vadászó ávósokra. Ezt követően sehol sem történt lincselés, az országban rend uralkodott, és november 5-ikén már a termelés is megkezdődött volna, ha november 4-ikén hajnalban nem fojtja el a népfelkelést a szovjet páncélosokra támaszkodó ellenforradalom..."

Derzsi - moszkvai út

Dorogi Sándor, az MTI tudósitója jelenti:
Moszkva, 1989. február 8. szerda (MTI-TUD.) - Eredményesnek és jónak nevezte moszkvai tárgyalásait Derzsi András. A magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter az MTI -nek és a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában kiemelte, hogy szerdán záruló eszmecseréi számos területen, így a vasúti szállítás és az építőipari együttműködés terén előrelépést hoztak.

A szovjet közlekedési minisztériumban folytatott eszmecserék
eredményeként a magyar és a szovjet miniszter megállapodott abban,
hogy szakértői munkacsoportokat bíznak meg a záhony-csopi vasúti
átrakó körzetben támadt gondok rendezése céljából. A
miniszterhelyettesek vezette csoportok három hónap múlva teszik le
az asztalra a konkrét intézkedési tervet, amely egyebek között
szigorú bírságokat is előirányoz az átrakodást késleltető partner
számára. Mint Derzsi András elmondta: kölcsönös érdek, hogy az évi
18 millió tonnás forgalmat lebonyolító csomópont gyorsan és
hatékonyan működjön, nem csupán a két ország, hanem a jelentős
tranzit forgalom miatt harmadik országok szempontjából is. A cél,
hogy Záhony és Csop valódi kapuvá váljék a kelet-nyugati vasúti
szállításban. A magyar miniszter mindehhez hozzátette, hogy egyebek
között éppen a vasút tehermentesítése céljából Moszkvában
megbeszéléseket folytatott a hajózási együttműködés bővítéséről is.

    Az összesen 13 szovjet partnerminisztériumban folytatott
tárgyalások egyik konkrét eredménye, hogy szovjet részről támogatták
a magyar építőipar részvételét a szovjetunióbeli szállodaépítési
programban, s ennek első lépéseként magyar cégek részt vesznek egy
lvovi szálloda rekonstrukciójában. Az elképzelések szerint a
továbbiakban a magyar fél, ezirányú tapasztalatait és kapcsolatait
felhasználva - az építkezéseket finanszírozó - nyugati partnerekkel
vállalkozna szállodák építésére a Szovjetunióban.

    Hosszabb ideje húzódó tárgyalások után Derzsi András mostani
moszkvai megbeszélésein megegyezés született arról is, hogy szovjet
metróépítők még az idei év második félévében bekapcsolódnak a
budapesti metró fejlesztésébe.

    A magyar tárgyaló küldöttség a szovjet légiközlekedési
minisztériumban felvetette, hogy a szovjet fél a kölcsönösség elve
alapján tegye lehetővé a Szovjetunió felett áthaladó légifolyosók
használatát a MALÉV számára, mert a magyar légitársaság távol-keleti
járatokat kíván indítani. Szovjet részről határozott igéret tettek
arra, hogy megvizsgálják a kérést. +++


1989. február 8., szerda 07:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"Rozgonyi Béla: Azt szeretném kérni, hogy mondják be, hogy mikor kezdődik a profi boksz váltósúlyú döntő. - Sófalvi Gábor 274-945: A műsor kezdetekor bemondták, hogy újabb képviselők csatlakoznak ahhoz a bejelentéshez, hogy a bős-nagymarosi vízlépcső ügyében az Országgyűlés foglalkozzon újra. Nagyon szeretném tudni a képviselők nevét, legalább a budapestiekét, ha lehetne begyűjteni valahonnan és bemondani a tévében. Gondolom sok embert érdekelne, hogy ki az a képviselő, aki ki mer állni egy ilyen ügy mellett. Nem hiszem, hogy névtelenek ezek a képviselők. - Több kismama nevében: ugyanis Gyesen levő kismama vagyok - másfél éves gyermekem van, hogy az Esti mesében több esetben elhagyták a macit. Főleg amikor a Pumukli mese van. Többek nevében kérem, hogy nagyon a macit várják, nem a Pumuklit, hogyha lehetne, akkor inkább a macit ha lehetne ne felejtsék el."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD