|
|
|
|
Folytatódik a XXI. Magyar Filmszemle
|
1989. február 4., szombat - Az első igazi versenynappal folytatódott szombaton a XXI. Magyar Filmszemle a Budapest Kongresszusi Központban.
A délelőtti óráktól az éjszakába nyúlóan párhuzamos vetítéseken peregtek a filmek a Kongresszusi Központ három termében. Két korábban már játszott alkotás - Szabó István Hanussenje és Xantus János Rock-térítője - mellett nyolc ősbemutatót láthatott a közönség, nem számítva az információs szekcióban szereplő Balázs Béla Stúdiós alkotásokat. Az ősbemutatók sorát a Mozgókép Innovációs Társulás Hat bagatell című összeállítása nyitotta. Pályájukat a hetvenes évek elején kezdő rendezők egy-egy rövidfilmjét fűzte össze Fehér György, képet adva ezzel egy markáns arculatú filmes generáció gondolkodásmódjáról. Több dokumentumfilm-bemutató is szerepelt a szombati programban. Magyar József Lenullázott légió című munkájában szívrohamot túlélő embereket szólaltat meg, s tágabb értelemben azt vizsgálja, mennyit ér valójában társadalmunkban az ember - mennyit ér egészségesen, és mennyit, ha beteg. Nagy várakozás előzte meg Ember Judit 1982-ben forgatott három órás dokumentumfilmjének, a Pócspetrinek vetítését. A hét esztendeig ,,pihentetett,, alkotás a szabolcsi községben, Pócspetrin 1948-ban, az egyházi iskolák államosítása kapcsán történt, tragikus végű eseményeket térképezi fel, s egyúttal megvilágítja az egyik első koncepciós per-sorozat hátterét. Két elsőfilmes rendező is bemutatkozott a szemle második napján: Szobolits Béla Makacs álmok című dokumentumfilmjével, Enyedi Ildikó Az én XX. századom című, sajátos hanvételű alkotásával jelentkezett a fiatal filmkészítő nemzedék képviseletében. Az esti órákban pergett - nagy érdeklődés mellett - Gazdag Gyula Túsztörténet, Tímár Péter Mielőtt befejezi röptét a denevér és Ács Miklós Éhes ingovány című filmje. Gazdag Gyula Végh Antal nemrégiben megjelent Könyörtelenül című regénye nyomán forgatta fordulatos, krimiszerű izgalmakat sem nélkülöző alkotását. Tímár Péter egy családban elszabaduló ösztönök tragédiába torkollását elemzi új filmjében. Ács Miklós - aki még amatőrfilmesként vált ismertté - első hivatalos filmgyártásban készült munkájában négy fiatal lány sorsát követi nyomon. Történetükbe sajátos módon ötvöződik az 1986-os szépségkirálynő tragikus halála, a punkzenekarok világa, és - mintegy háttérként - a videóról áradó pornó- és horrorhullám. (MTI)
1989. február 4., szombat 20:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"Rozgonyi Béla: Azt szeretném kérni, hogy mondják be, hogy mikor kezdődik a profi boksz váltósúlyú döntő. -
Sófalvi Gábor 274-945: A műsor kezdetekor bemondták, hogy újabb képviselők csatlakoznak ahhoz a bejelentéshez, hogy a bős-nagymarosi vízlépcső ügyében az Országgyűlés foglalkozzon újra. Nagyon szeretném tudni a képviselők nevét, legalább a budapestiekét, ha lehetne begyűjteni valahonnan és bemondani a tévében. Gondolom sok embert érdekelne, hogy ki az a képviselő, aki ki mer állni egy ilyen ügy mellett. Nem hiszem, hogy névtelenek ezek a képviselők. -
Több kismama nevében: ugyanis Gyesen levő kismama vagyok - másfél éves gyermekem van, hogy az Esti mesében több esetben elhagyták a macit. Főleg amikor a Pumukli mese van. Többek nevében kérem, hogy nagyon a macit várják, nem a Pumuklit, hogyha lehetne, akkor inkább a macit ha lehetne ne felejtsék el."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|