|
|
|
|
Taxis tiltakozás - Országos helyzetkép - délelőtt (1. rész)
|
1990. október 26., péntek - Az ország nagyobb városainak
többségében megbénult a forgalom pénteken a reggeli órákban.
A főváros környékén a bevezető útvonalak közül a 70-es út érdi szakaszára magánfuvarozók, taxisok, illetve munkagéptulajdonosok vonultak ki járműveikkel s rövid idő alatt teljesen megbénították a forgalmat. Hasonló helyzet alakult ki a Szentendrére vezető 11-es út egyes szakaszain. A 2-es úton, illetve az M-3-as Budapestről kivezető szakaszán a reggeli órákban még zavartalan volt a forgalom, ám a főváros centrumában már - az Árpád híd lezárása miatt - összetorlódtak a járművek.
Békésben már éjfélkor megkezdődött a taxisok forgalomlassító akciója, illetve forgalomkorlátozó sztrájkja. Négyszáz magán-személyfuvarozó pénteken reggelre lezárta a városokból kivezető utakat, csupán a mentőket és a tűzoltókat engedték át, illetve óránként 5-10 percre megnyitották a torlaszokat, ám ez nem javított számottevően a forgalmi helyzeten. A közlekedők úgy igyekeznek célba érni, hogy a földutakon kerülik meg a taxisok uttorlaszait, így Békésben az országutakon majdnem a megszokott mértékű a forgalom. Csatlakozott a taxisok megmozdulásához Békésben a kisiparosok érdekvédelmi szervezete, a KIOSZ is, és több helyen a nagyüzemi gazdaságok mezőgazdasági erőgépei is részt vesznek az utak elzárásában. A taxisok szószólói elmondták: addig nem hajlandók abbahagyni megmozdulásukat, amig a kormány vissza nem vonja a benzinár emelését elrendelő határozatát. (folyt.köv.)
1990. október 26., péntek 09:12
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|