|
|
|
|
Harmati várja a Yamahát
|
1989. február 17. péntek (MTI) - Még a keddi sajtótájékoztatón jelentették be, hogy a superbike gyorsasági motoros világbajnokság magyarországi futamán (április 28-30., Hungaroring) Harmati Árpád személyében hazai sportoló is lesz az indulók között. Hogyan készül az erőpróbára a Scha:tz Motorsport Club 25 esztendős versenyzője? Erre volt kiváncsi az MTI munkatársa, s kérdezte a motorost. - Egyelőre alapozok, vagyis sokat futok és különböző erősítő gyakorlatokat végzek - kezdte a kétszeres magyar bajnok. - A hírek szerint a beígért 750 kcm-es Yamahát február végén vehetem át a japán gyár bécsi lerakatában. Utána kezdődik az igazi munka. Sok a teendő: alaposan meg kell ismerni az új gépet. Ránk vár a szétszedése, a szükséges átalakítások elvégzése, majd az összerakása is. Aztán pedig minél többet kell ülni a nyergében, hogy egyáltalán megszokjam. Hol fog gyakorolni? - Egyelőre még nem tudom. Úgy hallottam, hogy a Hungaroringen a pályaátalakítási munkálatokkal csak április közepére végeznek, így más helyszín után kell néznem. Lehet, hogy a tököli repülőtéren vagy az ausztriai Zeltwegben teszem meg az első kilométereket a minden igényt kielégítő új motorral, amely az óránkénti 280 km-es végsebesség elérésére is képes. Mikor mutatkozik be versenyen? - A tervek szerint nemcsak a magyarországi viadalon indulok, hanem az összes európai futamon bizonyítási lehetőséghez jutok. Ha az elképzelések valóra válnak, akkor először március 27-én az angliai Donington-parkban próbálok szerencsét. Aztán rá négy hétre, április 30-án következik a hazai erőpróba. Milyen szerepléssel lenne elégedett? - Mivel anyagiak hiányában a tengerentúli versenyek nincsenek tervbe véve, az összesített vb-pontversennyel nem is érdemes foglalkoznom. Éppen ezért elsősorban a Hungaroringen megrendezésre kerülő viadalra összpontosítok. Azt hiszem, most végre olyan motorom lesz, ami igazán ütőképes, amellyel felvehetem a versenyt a legjobbakkal is. Bízom abban, hogy az edzéseredmények alapján bekerülök az indulásra jogosult első 40 közé, a két futam valamelyikén pedig pontszerző helyen zárok, vagyis ott leszek a legjobb 15 között - zárta nyilatkozatát, a legtehetségesebb magyar gyorsasági motorosnak tartott Harmati Árpád, aki tavaly a Hungaroringen megrendezett superbike vb-verseny első futamát a 30. helyen zárta. A 2. futamban nem tudott javítani, mert az egyik kanyarban kicsúszott.+++
1989. február 17., péntek 12:48
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|