|
|
|
|
ICAO-tanácskozás
|
Montreal, Ottawa, 1989. február 17. péntek (MTI-Reuter/UPI/TASZSZ) - A Nemzetközi Polgári Repülésügyi Szervezet (ICAO) igazgatótanácsa javasolni fogja, hogy ne lehessen a repülőgépek fedélzetére kazettás magnórádiókat felvinni. A repülésbiztonsággal foglalkozó ENSZ-szervezet vezetői csütörtöki rendkívüli ülésükön egyetértettek abban, hogy ezt a tilalmat és más szabályok megszigorítását fogják javasolni, miután csüütörtökön kiderült, hogy táskarádióban volt elrejtve az a robbanószerkezet, amely a Pan Am London - New York-i gépének katasztrófáját okozta decemberben Skócia fölött. A merénylet következtében életét vesztette a gép minden utasa, a személyzet, sőt 11 ember abból a skót kisvárosból, amelyre a gép rázuhant.
A 33 ország képviselőiből álló testület kétnapos rendkívüli tanácskozása egyhangúlag fogadta el az új biztonsági intézkedések sürgős tanulmányozásáról és életbe léptetéséről szóló javaslatokat. Ezeket az Egyesült Államok és Nagy-Britannia terjesztette a testület elé a skóciai légiszerencsétlenségra hivatkozva. A mostani javaslatok értelmében tovább kellene szigorítani az utasok és a csomagok ellenőrzését, a teherrakomány és a postai küldemények átvizsgálását. Fejleszteni kell a plasztik robbanóanyagok kimutatására szolgáló szerkezeteket, s meg kell vizsgálni: milyen tervezési változtatásokkal válhatnának a gépek ellenállóbbakká az esetleges merényletekkel szemben. Az ICAO emellett fontolóra fogja venni a kazettás rádiómagnók, személyi számítógépek, illetve néhány más elektronikus berendezés szállításának tilalmát, mivel ezeket nehéz ellenőrizni, s bennük könnyen el lehet rejteni a robbanóanyagot. Mindezeket az elképzeléseket egyelőre az ICAO illetékes bizottságai tanulmányozzák majd, s azok a nyár folyamán nyújtják be végleges javaslataikat az igazgatótanácshoz. A szervezet elnöke szerint a szigorúbb biztonsági intézkedések várhatóan az év végétől lépnek majd életbe a repülőtereken. Az amerikai és a brit közlekedési miniszter mindenesetre máris bejelentették, hogy a szegényebb országok esetében kormányaik anyagilag is készek hozzájárulni a többletköltségek fedezéséhez. +++
1989. február 17., péntek 07:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|