Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 17.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Deutschlandfunk:

Nagy Imre és társai temetése

"Nagy Imre volt miniszterelnöknek, az 1956-os forradalom kiemelkedő egyéniségének holttestét exhumálják, majd ezt követően nyilvános temetés keretében helyezik immáron örök nyugalomra. Vésziné Nagy Erzsébet, az 1958. június 16-án kivégzett politikus lánya kapta ezt az ígéretet az Igazságügyi Minisztérium illetékeseitől. Az exhumálásra márciusban vagy áprilisban kerül sor. Munkatársunk Budapesten kereste fel Nagy Imre lányát és Gyenes Juditot, Maléter Pál özvegyét: - A ma 62 éves Vésziné Nagy Erzsébet 30 éven keresztül mély hallgatásba burkolódzott. A törékeny, elegáns asszony Budapesten egy munkásnegyedben lakik. A kicsiny lakás szinte minden szegletében egy-egy fénykép, könyv és személyes tárgy őrzi Nagy Imre emlékét. Erzsébet 1956. november 23-án látta utoljára édesapját, amikor a jugoszláv nagykövetségről a szovjet parancsnokságra vitték a politikust."

ICAO-tanácskozás

Montreal, Ottawa, 1989. február 17. péntek (MTI-Reuter/UPI/TASZSZ) - A Nemzetközi Polgári Repülésügyi Szervezet (ICAO) igazgatótanácsa javasolni fogja, hogy ne lehessen a repülőgépek fedélzetére kazettás magnórádiókat felvinni. A repülésbiztonsággal foglalkozó ENSZ-szervezet vezetői csütörtöki rendkívüli ülésükön egyetértettek abban, hogy ezt a tilalmat és más szabályok megszigorítását fogják javasolni, miután csüütörtökön kiderült, hogy táskarádióban volt elrejtve az a robbanószerkezet, amely a Pan Am London - New York-i gépének katasztrófáját okozta decemberben Skócia fölött. A merénylet következtében életét vesztette a gép minden utasa, a személyzet, sőt 11 ember abból a skót kisvárosból, amelyre a gép rázuhant.

A 33 ország képviselőiből álló testület kétnapos rendkívüli
tanácskozása egyhangúlag fogadta el az új biztonsági intézkedések
sürgős tanulmányozásáról és életbe léptetéséről szóló javaslatokat.
Ezeket az Egyesült Államok és Nagy-Britannia terjesztette a testület
elé a skóciai légiszerencsétlenségra hivatkozva.

    A mostani javaslatok értelmében tovább kellene szigorítani az
utasok és a csomagok ellenőrzését, a teherrakomány és a postai
küldemények átvizsgálását. Fejleszteni kell a plasztik
robbanóanyagok kimutatására szolgáló szerkezeteket, s meg kell
vizsgálni: milyen tervezési változtatásokkal válhatnának a gépek
ellenállóbbakká az esetleges merényletekkel szemben. Az ICAO
emellett fontolóra fogja venni a kazettás rádiómagnók, személyi
számítógépek, illetve néhány más elektronikus berendezés
szállításának tilalmát, mivel ezeket nehéz ellenőrizni, s bennük
könnyen el lehet rejteni a robbanóanyagot. Mindezeket az
elképzeléseket egyelőre az ICAO illetékes bizottságai tanulmányozzák
majd, s azok a nyár folyamán nyújtják be végleges javaslataikat az
igazgatótanácshoz. A szervezet elnöke szerint a szigorúbb biztonsági
intézkedések várhatóan az év végétől lépnek majd életbe a
repülőtereken. Az amerikai és a brit közlekedési miniszter
mindenesetre máris bejelentették, hogy a szegényebb országok
esetében kormányaik anyagilag is készek hozzájárulni a
többletköltségek fedezéséhez. +++


1989. február 17., péntek 07:45


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal


SZER hallgató telefonüzenete:

"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD