Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 17.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Deutschlandfunk:

Nagy Imre és társai temetése

"Nagy Imre volt miniszterelnöknek, az 1956-os forradalom kiemelkedő egyéniségének holttestét exhumálják, majd ezt követően nyilvános temetés keretében helyezik immáron örök nyugalomra. Vésziné Nagy Erzsébet, az 1958. június 16-án kivégzett politikus lánya kapta ezt az ígéretet az Igazságügyi Minisztérium illetékeseitől. Az exhumálásra márciusban vagy áprilisban kerül sor. Munkatársunk Budapesten kereste fel Nagy Imre lányát és Gyenes Juditot, Maléter Pál özvegyét: - A ma 62 éves Vésziné Nagy Erzsébet 30 éven keresztül mély hallgatásba burkolódzott. A törékeny, elegáns asszony Budapesten egy munkásnegyedben lakik. A kicsiny lakás szinte minden szegletében egy-egy fénykép, könyv és személyes tárgy őrzi Nagy Imre emlékét. Erzsébet 1956. november 23-án látta utoljára édesapját, amikor a jugoszláv nagykövetségről a szovjet parancsnokságra vitték a politikust."

Derzsi - moszkvai út

Dorogi Sándor, az MTI tudósitója jelenti:
Moszkva, 1989. február 8. szerda (MTI-TUD.) - Eredményesnek és jónak nevezte moszkvai tárgyalásait Derzsi András. A magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter az MTI -nek és a Világgazdaságnak adott nyilatkozatában kiemelte, hogy szerdán záruló eszmecseréi számos területen, így a vasúti szállítás és az építőipari együttműködés terén előrelépést hoztak.

A szovjet közlekedési minisztériumban folytatott eszmecserék
eredményeként a magyar és a szovjet miniszter megállapodott abban,
hogy szakértői munkacsoportokat bíznak meg a záhony-csopi vasúti
átrakó körzetben támadt gondok rendezése céljából. A
miniszterhelyettesek vezette csoportok három hónap múlva teszik le
az asztalra a konkrét intézkedési tervet, amely egyebek között
szigorú bírságokat is előirányoz az átrakodást késleltető partner
számára. Mint Derzsi András elmondta: kölcsönös érdek, hogy az évi
18 millió tonnás forgalmat lebonyolító csomópont gyorsan és
hatékonyan működjön, nem csupán a két ország, hanem a jelentős
tranzit forgalom miatt harmadik országok szempontjából is. A cél,
hogy Záhony és Csop valódi kapuvá váljék a kelet-nyugati vasúti
szállításban. A magyar miniszter mindehhez hozzátette, hogy egyebek
között éppen a vasút tehermentesítése céljából Moszkvában
megbeszéléseket folytatott a hajózási együttműködés bővítéséről is.

    Az összesen 13 szovjet partnerminisztériumban folytatott
tárgyalások egyik konkrét eredménye, hogy szovjet részről támogatták
a magyar építőipar részvételét a szovjetunióbeli szállodaépítési
programban, s ennek első lépéseként magyar cégek részt vesznek egy
lvovi szálloda rekonstrukciójában. Az elképzelések szerint a
továbbiakban a magyar fél, ezirányú tapasztalatait és kapcsolatait
felhasználva - az építkezéseket finanszírozó - nyugati partnerekkel
vállalkozna szállodák építésére a Szovjetunióban.

    Hosszabb ideje húzódó tárgyalások után Derzsi András mostani
moszkvai megbeszélésein megegyezés született arról is, hogy szovjet
metróépítők még az idei év második félévében bekapcsolódnak a
budapesti metró fejlesztésébe.

    A magyar tárgyaló küldöttség a szovjet légiközlekedési
minisztériumban felvetette, hogy a szovjet fél a kölcsönösség elve
alapján tegye lehetővé a Szovjetunió felett áthaladó légifolyosók
használatát a MALÉV számára, mert a magyar légitársaság távol-keleti
járatokat kíván indítani. Szovjet részről határozott igéret tettek
arra, hogy megvizsgálják a kérést. +++


1989. február 8., szerda 07:08


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal


SZER hallgató telefonüzenete:

"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD