|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Taxis tiltakozás - Országos helyzetkép - délelőtt (1. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
1990. október 26., péntek - Az ország nagyobb városainak
többségében megbénult a forgalom pénteken a reggeli órákban.
A főváros környékén a bevezető útvonalak közül a 70-es út érdi szakaszára magánfuvarozók, taxisok, illetve munkagéptulajdonosok vonultak ki járműveikkel s rövid idő alatt teljesen megbénították a forgalmat. Hasonló helyzet alakult ki a Szentendrére vezető 11-es út egyes szakaszain. A 2-es úton, illetve az M-3-as Budapestről kivezető szakaszán a reggeli órákban még zavartalan volt a forgalom, ám a főváros centrumában már - az Árpád híd lezárása miatt - összetorlódtak a járművek.
Békésben már éjfélkor megkezdődött a taxisok forgalomlassító akciója, illetve forgalomkorlátozó sztrájkja. Négyszáz magán-személyfuvarozó pénteken reggelre lezárta a városokból kivezető utakat, csupán a mentőket és a tűzoltókat engedték át, illetve óránként 5-10 percre megnyitották a torlaszokat, ám ez nem javított számottevően a forgalmi helyzeten. A közlekedők úgy igyekeznek célba érni, hogy a földutakon kerülik meg a taxisok uttorlaszait, így Békésben az országutakon majdnem a megszokott mértékű a forgalom. Csatlakozott a taxisok megmozdulásához Békésben a kisiparosok érdekvédelmi szervezete, a KIOSZ is, és több helyen a nagyüzemi gazdaságok mezőgazdasági erőgépei is részt vesznek az utak elzárásában. A taxisok szószólói elmondták: addig nem hajlandók abbahagyni megmozdulásukat, amig a kormány vissza nem vonja a benzinár emelését elrendelő határozatát. (folyt.köv.)
1990. október 26., péntek 09:12
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Taxis tiltakozás - orszhágos helyzetekép - délelőtt (2. rész)
|
![](../img/spacer.gif)
A szolnoki Tisza-hídon is leállt a forgalom reggelre a taxisok és a teherfuvarozók demonstrációjának következtében. A városban teljes a csend, minden kocsi áll, a nagyforgalmú 4-es úton Abonyig ért a kocsisor a kora reggeli órákra.
Bács-Kiskun nagyvárosaiban a taxisok és a tiltakozó akcióhoz csatlakozók szinte teljesen megbénitották a távolsági forgalmat. Kecskemét valamennyi főútját lezárták a teherfuvarozók, a személyszállitó gépjárművek tulajdonosai. A benzinár emelés ellen tiltakozók demonstrációjának következtében a megyeszékhely mind a négy bevezető útja előtt kilométeres hosszuságban sorakoznak a járművek. Kiskunfélegyházán a Szeged felőli közlekedést, Kalocsán, Kiskunhalason egy-egy fűutat zártak el, Baján a Duna-híd forgalmát bénították meg. A tiltakozó mozgalmat szervezők csak a megkülönböztetett jelzéssel haladó járműveket engedik át.
Hasonló a helyzet Székesfehérvárott, ahol a közlekedési ipartestület kezdeményezésére reggel 6 órától 4OO taxis és 4OO teherfuvarozó zárta le a közlekedési csomópontokat, és csatlakozott hozzájuk a vállalati gépkocsivezetők és magánautósok sokasága. A kritikus helyzetben a sztrájk szervezői próbálják elérni, hogy a tűzoltó és mentő járművek átjussanak a torlaszokon.
Tatabánya hermetikusan lezárt város. Nemcsak a főútvonalakon, hanem a város belső utcáin is leállt a forgalom, s a tömegközlekedés - a Vértes-Volán - autóbuszait sem engedték ki a végállomásokról.
Lezárták a város minden bevezető útvonalát Kaposvárott, s ugyanez a helyzet Salgótarjánban is. Mindkét városban áll a közlekedés. Csak a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket engedik át a tiltakozók az Eger határában emelt úttorlaszokon, s a belvárosban is nagy a torlódás. Áll a forgalom Gyöngyösön a 3-as számú főközlekedési út városon áthaladó szakaszán is.
A zalaegerszegi magánfuvarozók fél 1O-re hírdettek találkozót a sportcsarnokban, s akkor döntik el, milyen demonstrációt szerveznek, egyelőre tehát itt nincs fennakadás a közlekedésben. (MTI)
1990. október 26., péntek 09:22
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|