Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 16.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

Kutrucz Gizella (Világhíradó)

"Engedjétek beszélni Kutruczot - mondja Ember Judit - 1985-ben egy nap alatt felvett és még mindig betiltott videokazettán terjedő filmjének címe. A címszereplő azóta is beszél. Mostanában nem a háborús bűnösök sorsa, hanem a jelenlegi hatalom eredete, működésmódja érdekli igazán. Hiába dolgozott évtizedekig a KB apparátusában az úgynevezett agit.-prop.-osztályon, sok mindenre csak utólag, nyugdíjazása után jött rá. Az utóbbi években a koncepciós perek előkészítéséről és fontos lefolyásáról gyűjtött dokumentumokat és interjúkat. Ezek alapján arra a következtetésre jutott, hogy a leghíresebb ügy, a Rajk-per rendezői között Rákosi és Farkas Mihály után rögtön Kádár János következik a bűnösök sorában, megelőzve még Gerő Ernőt is. Például Farkas és Kádár közösen adta ki az utasítást abban a bizonyos sváb villában, hogy Rajkot meg kell kínozni, miután nem sikerült rábeszélniük az együttműködésre. Kádár felelősségét mindmáig elmosták."

Taxis tiltakozás - orszhágos helyzetekép - délelőtt (2. rész)


A szolnoki Tisza-hídon is leállt a forgalom reggelre a taxisok
és a teherfuvarozók demonstrációjának következtében. A városban
teljes a csend, minden kocsi áll, a nagyforgalmú 4-es úton Abonyig
ért a kocsisor a kora reggeli órákra.

    Bács-Kiskun nagyvárosaiban a taxisok és a tiltakozó akcióhoz
csatlakozók szinte teljesen megbénitották a távolsági forgalmat.
Kecskemét valamennyi főútját lezárták a teherfuvarozók, a
személyszállitó gépjárművek tulajdonosai. A benzinár emelés ellen
tiltakozók demonstrációjának következtében a megyeszékhely mind a
négy bevezető útja előtt kilométeres hosszuságban sorakoznak a
járművek. Kiskunfélegyházán a Szeged felőli közlekedést, Kalocsán,
Kiskunhalason egy-egy fűutat zártak el, Baján a Duna-híd forgalmát
bénították meg. A tiltakozó mozgalmat szervezők csak a
megkülönböztetett jelzéssel haladó járműveket engedik át.

    Hasonló a helyzet Székesfehérvárott, ahol a közlekedési
ipartestület kezdeményezésére reggel 6 órától 4OO taxis és 4OO
teherfuvarozó zárta le a közlekedési csomópontokat, és csatlakozott
hozzájuk a vállalati gépkocsivezetők és magánautósok sokasága. A
kritikus helyzetben a sztrájk szervezői próbálják elérni, hogy a
tűzoltó és mentő járművek átjussanak a torlaszokon.

    Tatabánya hermetikusan lezárt város. Nemcsak a főútvonalakon,
hanem a város belső utcáin is leállt a forgalom, s a tömegközlekedés
- a Vértes-Volán - autóbuszait sem engedték ki a végállomásokról.

    Lezárták a város minden bevezető útvonalát Kaposvárott, s
ugyanez a helyzet Salgótarjánban is. Mindkét városban áll a
közlekedés. Csak a megkülönböztető jelzéseket használó járműveket
engedik át a tiltakozók az Eger határában emelt úttorlaszokon, s a
belvárosban is nagy a torlódás. Áll a forgalom Gyöngyösön a 3-as
számú főközlekedési út városon áthaladó szakaszán is.

    A zalaegerszegi magánfuvarozók fél 1O-re hírdettek találkozót a
sportcsarnokban, s akkor döntik el, milyen demonstrációt szerveznek,
egyelőre tehát itt nincs fennakadás a közlekedésben. (MTI)



1990. október 26., péntek 09:22


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal


SZER hallgató telefonüzenete:

"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD