Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 16.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

Kutrucz Gizella (Világhíradó)

"Engedjétek beszélni Kutruczot - mondja Ember Judit - 1985-ben egy nap alatt felvett és még mindig betiltott videokazettán terjedő filmjének címe. A címszereplő azóta is beszél. Mostanában nem a háborús bűnösök sorsa, hanem a jelenlegi hatalom eredete, működésmódja érdekli igazán. Hiába dolgozott évtizedekig a KB apparátusában az úgynevezett agit.-prop.-osztályon, sok mindenre csak utólag, nyugdíjazása után jött rá. Az utóbbi években a koncepciós perek előkészítéséről és fontos lefolyásáról gyűjtött dokumentumokat és interjúkat. Ezek alapján arra a következtetésre jutott, hogy a leghíresebb ügy, a Rajk-per rendezői között Rákosi és Farkas Mihály után rögtön Kádár János következik a bűnösök sorában, megelőzve még Gerő Ernőt is. Például Farkas és Kádár közösen adta ki az utasítást abban a bizonyos sváb villában, hogy Rajkot meg kell kínozni, miután nem sikerült rábeszélniük az együttműködésre. Kádár felelősségét mindmáig elmosták."

Átadták az M1-es Komárom-Győr közötti szakaszát

1990. szeptember 18., kedd - Másfél hónappal az eredetileg kitűzött határidő előtt, kedden átadták a forgalomnak az M1-es autópálya Tatabánya-Győr közötti 21 kilométeres szakaszát. A forgalombahelyezést követően Győrtől-Komáromig autópályán, Komáromtól-Tatabányáig továbbra is félautópályán közlekedhetnek az autósok. Az utóbbi szakasz építését az eredeti időpontnak megfelelően, október 31-én fejezi be a Betonútépítő Vállalat.


Az M1-es építésére még a 70-es évek elején született döntés, az
akkori forgalomnagyságnak megfelelően azonban először csak
félautópályáról volt szó. A forgalom azonban időközben jelentősen megnőtt,
s ugyanakkor ez lett az ország legfontosabb tranzitúja is.
A gazdasági visszaesés azonban még sokáig nem tette lehetővé az építkezés
befejezését. Végül a balesetveszélyesség nagy mérvű megnövekedése, a
bekövetkezett balesetek súlyossága és gyakorisága vezetett oda, hogy
a közlekedési tárca tavaly nemzetközi versenytárgyalást írt ki a
jobboldali útpálya megépítésének finanszírozására és kivitelezésére.
A pályázatot a Betonútépítő Vállalat a Magyar Hitel Bank Rt.-vel
közösen, s azzal a feltétellel nyerte el, hogy az összesen 45
kilóméteres szakaszt 13 hónap alatt elkészíti.

    Az átadást bejelentő sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy
már a jövő hónapban meghirdetik a Győrt elkerülő szakasz
kivitelezésére írt pályázatát is, s annak elbírálását követően
megkezdik a terület kisajátítását. A megvalósítás csak az anyagi
lehetőségektől függ, az azonban bizonyosnak látszik, hogy 1995-ig
már az országhatárig autópályán közlekedhetünk.

    A közlekedési tárca képviselői arról is beszámoltak, hogy
elkészült egy tízéves autópályahálózat-építési programtervezet,
amely öt autópálya létrehozását irányozza elő. A program szerint az
M1-es, az M5-ös és az M7-es autópályák teljesen, vagyis az
országhatárig megépülnének, az M3-as elérné a Tiszát, az M0-ás pedig
összekötné az M1-es M7-es, M5-ös és M3-as autópályákat. A nagy
kérdés csupán a következő: miből teremthető elő az építéshez -
1990-es árakon számolt - 150 milliárd forint? Mint a tájékoztatón
elhangzott az egyik lehetséges válasz a rövidesen a Parlament elé
kerülő koncessziós törvény lehet.(MTI)



1990. szeptember 18., kedd 17:47


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal


SZER hallgató telefonüzenete:

"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD