|
|
|
|
Jóváhagyták az idei útgazdálkodási tervet
|
1990. március 14., szerda - Jóváhagyták az útgazdálkodás
1990. évi tervét az Útalap Társadalmi Bizottság ülésén.
A bizottság megállapította, hogy a korábbi évek gyakorlatától eltérően az idén - mivel a költségvetési támogatás megszűnt - az útalapot az üzemanyagfogyasztási adó egy részéből és más bevételekből, vállalkozáscentrikus gazdálkodási rend alapján kell előteremteni. Az előirányzott 12,4 milliárd forintos alapból az üzemanyagfogyasztási adó a fogyasztástól függően várhatóan 9,6 milliárd forintot tesz ki.
Ebben az évben a főbb fejlesztési elképzelések között a már folyamatban lévő munkák mielőbbi befejezése, az autópálya-építések előkészítése, az építések gyorsítása, valamint az útüzemeltetés és -fenntartás színvonalának emelése szerepel. Várhatóan októberben adják át az M0-ás autóútnak a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszát Budapest határában, ez világbanki hitelkonstrukcióban valósul meg. A beruházás új Nagy-Duna-hidat és a Soroksári-Duna-ág hídját is tartalmazza. E szakasz átadása után megkezdik az M0-ás autóútnak az M1-es autópályáig terjedő újabb szakaszának építését is. Ugyancsak októberben fejeződik be az M1-es autópálya jobboldali sávjának múlt év októberében megkezdődött építése Tatabánya irányából Győr felé. Ehhez a beruházáshoz a hitelt nemzetközi versenytárgyalás eredményeként a Magyar Hitel Bank Rt. adja.
Az autópályán kívül a főváros agglomerációjában és a 3-as számú főút Mezőkövesdet elkerülő szakaszán lesznek építési munkák. Folytatódik a 47-es számú főút Szeged és Algyő közötti szakaszának négysávossá bővítése, és befejeződik a 4-es számú főút debreceni bevezető szakaszának átépítése. A Szolnoki Városi Tanáccsal és a Környezetvédelmi és Vízgazdálkodási Minisztériummal közös beruházásként folytatódik a szolnoki Tisza-híd építése; júniusban pedig befejezik a bajai Duna-híd átépítését. Gyalogos aluljáró épül a 70-es számú főúton Velencén és a 7-es számú főúton Fonyódon. A kerékpárút- és járdaprogramon, valamint a hidak és forgalmi csomópontok korszerűsítésén kívül az országos közutak legforgalmasabb szakaszainak burkolatmegerősítéseként mintegy 350 kilométeres útszakaszt aszfaltoznak majd. (MTI)
1990. március 13., kedd 23:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|