|
|
|
|
- Reggeli hírek - 1/1. folyt.
|
Viszont ilyen szakadás nincs - mndotta - annak ellenére, hogy egyesek külföldön akik fenyegetve érzik magukat Moszkva és Peking együttműködése által szeretnének ilyen szakítást.
A román kormány közölte, hogy pénteki döntését, melyben betiltotta a kommunista pártot, népszavazás elé terjesztik. Iliescu ideiglenes román elnök azt mndta, hogy a péntek esti nagyy tüntetés zajos tiltakozása elsietett intézkedésekre kényszerítette a Nemzeti Megmentési Frontot, amiért azóta bírálatok érték. Az elnök közölte, hogy ezt a kérdést is akkor döntik el amikor népszavazáson megkérdik a lakosságot, hogy a halálbüntetést újra bevezessék-e.
Kelet-Németországban újabb tüntetésekre került sor, melyek követelték a Nyugat-Németországgal való újra egyesítést. Tlauen városán keresztül ezren vonultak végig német zászlókat lobogtatva, és a jelenlegi keletnémet vezetőséget támadó transzparenseket hordozva. Modrow miniszterelnök közben ígéretet tett, hogy megszabadulna minden olyan tisztségviselőtől, aki akadályozza reformot és ezek helyébe a megújhódási folyamétért lelkesedő személyeket fognak kinevezni. A BBC berlini tudósítója szerint Modrow nyilvánvalóan igyekszik cáfolatát adni azoknak az állításoknak, melyek szerint ő csak kénytelenségből pártolja a reformokat. Illetve cáfolni igyekszik, hogy erőfeszítését konzervatív elemek szabotálják.
Magyarország egyik legismertebb ellenzéki személyisége, Tamás Gáspár Miklós bekerült az Országgyűlésbe. A filozófus, aki hosszú éveken át nyiltan bíráltan a kommunista pártot, két másik jelöltet győzött le a pótválasztáson és így ő lett az első korábban másént gondolkodóként emlegetett ellenzéki, aki mandátumot nyert.
A magyar hatóságok különmegállapodásokat írtak alá a japán Suzuki autógyárral, és az amerikai General Motors céggel, közös vállalkozás hozva létre. A Suzuki cég egy magyar konzorcionnal társulva Esztergomban épít üzemet, mely kezdetben évente 15 ezer gépkocsit gyárt majd, elsősorban exportra. A General Motors céggel létrejött megállapodás értelmében pedig Opel gépkocsikba való motorokat gyártó üzemet létesítenek, mely a hazai magyar piacot szolgálja majd, melyen nagy a kereslet a magánautók iránt. (folyt.)
1990. január 14., vasárnap
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|