|
|
|
|
Lesz magyar Suzuki? (1.rész)
|
Trom András, az MTI tudósítója jelenti:
Tokió, 1989. december 28. csütörtök (MTI-TUD) - Japán részről optimistán, magyar részről fenntartásokkal válaszoltak az MTI tokiói tudósítójának a kérdésére; lesz-e magyar Suzuki. A közös gyártást előkészítő alapegyezmény végső szövegezésénél tartanak a felek - mondta az egyik érintett japán cég igen jólértesültnek számító vezető munkatársa, aki kérte, hogy tekintettel a tárgyalások legvégső stádiumára, se cége, se az ő neve ne kerüljön nyilvánosságra. Nem kizárt, hogy még január 8., azaz Kaifu Tosiki miniszterelnök európai körútjának a megkezdése előtt újabb japán küldöttség utazik az ügyben Magyarországra.
Az optimista nyilatkozat szerint biztosnak látszik, hogy a Swift 1000 és 1300 köbcentis, 5 ajtós típusát gyártanák. A termelés első szakaszában évi 50 ezer kocsi készülne Esztergomban, a Labor MIM gyára melletti szabad területen felépítésre kerülő gyárban, 50 százalékos magyar alkatrész-beszállítással. (Az üléseket például az Ikarus, a sebességmérőket pedig az MMG gyártja majd). Később a termelés 100 ezerre is felfuthat és egyéb típusokra is kiterjedhet. A 10 milliárd jen (kb. 70 millió dollár) értékű beruházásból 3 milliárdot a Suzuki, 1 milliárdot pedig a C. Itoh kereskedőház vállal, a japán export-import bankon keresztül. 5 milliárd jennel egyenértékű forinthányadot a magyar fél és 1 milliárd jent a világbank szakosított szervezete, a Nemzetközi Pénzügyi Társaság fedezne. Az alapegyezmény aláírása után körülbelül két hónappal hoznák létre a vállalkozást szervező, bonyolító és kivitelező vegyesvállalati irodát, amelyben magyar részről fővállalkozóként a Autókonszern RT. a résztvevő. Ezt a részvénytársaságot is rövidesen megalapítják. Az esztergomi gyárban - amely japán tervek alapján és koordinációval, de zömében magyar kivitelezésben épül fel - 1000 munkás dolgozik majd. Egy részüket Japánban képeznék ki. A termelés a legszigorúbb japán munkaszervezési és minőségellenőrzési normák meghonosításán alapszik majd. A kocsik egy hányadának a külföldi értékesítésére a vegyesvállalati iroda lesz hivatott, a Suzuki közöspiaci országokban lévő értékesítési hálózata révén. A magyar gyártás beindulása után a Suzuki abbahagyja a Swift típus nyugat-európai kivitelét. (folyt.)
1989. december 28., csütörtök 14:26
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|