|
|
|
|
Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (1. rész)
|
1989. július 9. vasárnap (tud) - Rekkenő hőségben került sor a magyar pályaautó bajnokság harmadik futamára a Hungaroringen, amelyet a Hungária Biztosító Kupáért futottak. Az I-es divizióban megismétlődött a szombati sorrend, hiszen Bense István győzött Károly Balázs előtt, aki nagy küzdelemben szerezte meg a harmadik helyet Balázs Gábortól. A II. divizióban egy pillanatig sem lehetett kétséges, hogy a Spa-i 24 órás versenyre készülő Cserkuti József győz. Őt szorosan követte klub- és márkatársa, az ugyancsak BMW M3-ast vezető Szász László. A III. divizió rajtja után sajnálatos események történtek, mert a Formula Fordot vezető Richter Ernő és a tavalyi magyar bajnok Szigetvári Mátyás összezárt a második sorból rajtoló Móczár Péter előtt. A rutinosabb Szigetvári Mátyás idejében észbekapott, jobbra rántotta a kormányt, és nem ért hozzá a kétüléses, Móczár Péter vezette BMW-hez. Nem így Richter Ernő, aki az ütközés után fölrepült a levegőbe, és jónéhány szaltó után a box betonfaláról pattant vissza az út közepére. Csodával határos módon csak Richter Ernő sérült meg, három öltéssel varrták össze a sebét, ám ami ezután következett, az a magyar autósport szégyenfoltja. Kovács Sándor a depóba beálló Móczár Pétert egy gumiabronccsal próbálta kiütni az autójából, majd szabályos ökölpárbaj kezdődött, amelyben nem lehet tudni, hogy milyen alapon, több önmagát szakértőnek és menedzsernek valló néző is beavatkozott. Mivel a Hungaroringen osztrák bajnoki futamot is bonyolítottak vasárnap, mindez mintegy 200 osztrák autós szeme láttára történt, így bizony szegénységi bizonyítvány a magyar autósportról. A kínos incidens után azért az osztrák túraautó bajnoki futamot is lebonyolították, amelyet az egykori olimpiai bajnok síző Franz Klammer nyerte. Óriási és kellemes meglepetés volt, hogy Cserkuti József, annak ellenére, hogy kétszer is leállt a kocsija, remek autózással a második helyen végzett. (folyt.köv.)
1989. július 9., vasárnap 19:20
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
Botrány a Hungaroringen - Klammer autóval is gyors (2. rész)
|
Eredmények: I. divizió: 1. Bense István (Lada) 22:45.03 p 2. Károly Balázs (Lada) 22:47.65 II. divizió: 1. Cserkuti József (BMW M3) 19:59.01 p 2. Szász László (BMW M3) 19:59.67 III. divizió: 1. Kövesdán András (BMW 325) 20:34.5 p osztrák túraautó bajnoki futam: 1. Franz Klammer (Mercedes 190) 25:55.99 p 2. Cserkuti József (BMW M3) 26:09.28 3. Szász László (BMW M3) 26:11.24 +++
1989. július 9., vasárnap 19:22
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|