|
|
|
|
Ikarus - szovjet piac
|
Palotás László, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1990. augusztus 14. kedd (MTI-tud.) - A moszkvai
tömegközlekedés számára szállított Ikarusz autóbuszok minősége
évről-évre romlik, és nyolc esztendei üzemelés után le kell írni
őket - panaszkodott Vagyim Fedorenko, a szovjet főváros
tömegközlekedési vállalatának vezérigazgatója a TASZSZ-nak adott
keddi nyilatkozatában.
A szolgálatot fölmondó Ikarusz buszok helyébe a magyar cég nem szállít kellő mennyiségű új járművet, ami súlyos gondokat okoz a szovjet tömegközlekedésben, szállításban - állapította meg Fedorenko.
A TASZSZ szerint a moszkvai tömegközlekedés egyes irányítói jugoszláv gyártmányú autóbuszok vásárlását szorgalmazzák. A szovjet főváros utcáin menetrendszerűen közlekedő 8100 autóbusz közül 4500 az Ikarusz gyártmánya.
Moszkvában egyébként megkezdődtek a magyar-szovjet közös vállalkozásban készülő Ikarusz-545 típusú turistabusz próbajáratai. A szériagyártás 1991 második negyedévében beindulhat - vélte az Ikarusszal együttműködő ZIL gyár képviselője. +++
1990. augusztus 14., kedd 14:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|