Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 15.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, a Mai Nap A 301-es parcella

"A Kozma utcai rabtemető sírjaiban elhantolt 56-os mártírok agnoszkálása mégis lehetséges. Az illetékesek visszavonták azon nyilatkozatukat, hogy nem tudják megállapítani a mintegy 300 holttest többségének személyazonosságát. A Fővárosi Temetkezési Intézet igazgatója szerint pontosan tudják kit hol kell keresni a 301-es parcellában."

A terv szerint: 1994-re elkészül az M1-es autópálya - Tájékoztató a MTESZ-ben

1989. október 30., hétfő - Javában dolgoznak már az M1-es autópálya Tatabánya és Győr közötti második pályájának építésén, amely várhatóan a jövő évben elkészül. Ezt követően kerülhet az M1-es autópálya győri elkerülő szakaszának kiépítésére; M1-es e szakaszához várhatóan még a jövő évben hozzákezdenek - ezt jelentették be azon a hétfői tájékoztatón, amelyet a MTESZ székházában tartottak az autópálya tervezésével kapcsolatos kérdésekről.

Az UVATERV képviselője elmondta: az M1-es autópálya Győrt
elkerülő szakaszának tanulmánytervei már korábban elkészültek,
jelenleg az engedélyezési dokumentumokat állítják össze. Az új út
Győr városát délről kerüli majd el, és az úgyenevezett közműsáv déli
oldalán halad, a 85-ös - Sopronba vezető - útig. E szakasz 23
kilométer hosszú lesz, és várhatóan 1993-ra készül el.

    A győri úgynevezett elkerülő szakasz építésével párhuzamosan
szeretnék elkezdeni a Győr és az országhatár közötti autópálya
további 44 kilométeres részének kiépítését is, amely 1994-re
készülne el. Ehhez kapcsolódna az M15-ös 15 kilométeres szakasza,
amely az M1-es autópályát kötné össze a csehszlovák országhatárral,
Rajka irányában. E pálya leágazása az M1-esről Levél községnél
lenne.

    A teljes beruházás költsége a számítások szerint mintegy 16
milliárd forint lesz, amelyre fedezetet az útalapból, valamint a
vállalkozásszerű építésből kell előteremteni. Ha Budapesten rendezik
meg az 1995-ös világkiállítást, akkor a megfelelő összeg
előteremtése, úgy tűnik, nem ütközik komolyabb nehézségbe.
Természetesen az M1-es és M15-ös autópálya említett szakaszát a
világkiállítás esetleges elmaradása esetén is meg kell építeni,
mivel az út már a jelenlegi forgalmat sem tudja kiszolgálni.

    Emellett - mondta az UVATERV szakértője - a többi magyarországi
autópálya építése szintén sürgetővé vált, ugyanis mind az M5-ös, az
M3-as, továbbá az M7-es pályák csak részben készültek el, s
továbbépítésüket nem lehet elodázni. (MTI)


1989. október 30., hétfő 12:02


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ üzenetet közlök a Rétfalvi Attilának, itt Targovány Pista. Az előbb hallottam, hét óra előtt csak nagyon röviden a Bosnyák Zoltánról egy adást. Attila légy szives hivjál föl vagy a lakásomon vagy a munka¬helyemen. A munkahelyemnek a telefonszáma 06192209165. Alapjában véve ez a sztori, amit a Bosnyák Zoltánról hallottam az féligmeddig igaz, de lényegében a családnak; a meggyalázása is, mert csak féligazság. A feleségem az három évig volt a Bosnyáknéval a börtönben együtt, egy szobában voltak, illetőleg egy cellában és nagyon jó barátságban voltak, miután kiszabadultak a börtönből utána is rendszeresen lejárt Brassóba, hogy a fiával kapcsolatban amit ez a jóember videón vagy filmen elkészitett az valótlan, és a többi is, az egész dolog, A Bosnyák Zoltánt fölakasztották, illetve főbe lőtték - most mondja - és a Szőcs Gézának majd hajlandó lesz ő elmondani az egész eseményt, az egész történetet, de ez nem is pamflett, hanem, hát amit hallottam, ez nem valós és ez az egész a családnak a meggyalázása, mert semmi köze nem volt a román hadsereghez a fiának. Hát kérlek légy szives hivjál telefonon és akkor ezt megbeszéljük, ha érdekel. Szervusz..."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"A köztársasági elnöki intézményt a párt elfogadta, de azzal, hogy ez a funkció reprezentatív jellegű. Külön kihangsúlyozta a többpártrendszerű pluralizmust, de azt is, hogy semmiféle formában, így társadalmi szervezet köntösében sem lehetséges a honvédségen és rendőrségen kívül fegyveres testület. Ez a munkásőrség általam már hónapokkal korábban szorgalmazott feloszlatásának követelését jelentette."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD