|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó Ellenzéki vélemény a KB-ülésről
"A KB ülésről az
MDF képviselőjét Kasza László kérdezte:
- Mi a véleménye az MSZMP kétnapos kongresszusa után kiadott
határozatról, Grósz Károly tegnapi nyilatkozatáról a Magyar
Demokrata Fórum vezetősége tagjának, Csurka Istvánnak?
- Az MSZMP még mindig képtelen szembenézni önmagával. Most talán az
utolsó lehetőségét szalasztotta el arra, hogy az ország elfogadott
vezetője legyen. Ha most elfogadja a népfelkelést, meg ami azzal
jár - persze a népfelkelés számunkra csak egy félmegoldás - akkor
most a társadalom - de a sajtó mindenesetre - felsorakozik mögé, és
nagyon megnehezült volna minden ellenzéki mozgalom dolga. A magyar
hiszékeny nép, szeretné elhinni a jót, a megjavulást még arról is,
akit már évtizedek óta nem szeret, és aki évtizedek óta csak
folyton becsapta. Ez azonban most megint nem történt meg. Nem
történt semmi."
|
|
|
|
|
|
|
Az idén elkészül az M0-ás körgyűrű első szakasza
|
1990. január 3., szerda - Az idén átadják az M0-ás budapesti
autópálya körgyűrű első 15 kilométeres szakaszát. Az építkezésen
jelenleg téli szünet van, ám ez nem jelent tétlenséget, a tavaszi
indulásra készülve a géppark nagyjavítását, felújítását végzik. A
Csepel-szigeten néhány hete átadott üzemmérnökségi telep épületeiben
megkezdődött a próbaüzem, erről a bázisról biztosítják majd az
autópálya zökkenőmentes forgalmának feltételeit - a téli sózást, a
technikai berendezések működését stb. Megkezdődött a személyzet
kiképzése, a gépészek, karbantartók felvétele.
A generálkivitelező Aszfaltútépítő Vállalat tájékoztatása szerint az M1-est az M5-ös úttal összekötő félkörgyűrű budai oldalán a téli szünetig befejezték a földmunkákat az építők, tavasszal itt az alapstabilizációs réteg kialakításával indul majd újból a munka. Az út a hárosi Duna-hídon vezet tovább, ahol most sem pihennek a szerelők, hamarosan hozzálátnak, hogy speciális hidraulikák segítségével a jelenleg ,,máglyán,, álló hídszerkezetet végleges helyére, a pillérek saruira eresszék. A soroksári Duna-ág felett ívelő négysávos autópályahídon viszont akár már meg is indulhatna a forgalom, itt már a terhelési próbákon is túl vannak, s csupán a csatlakozó részek földmunkái várnak még befejezésre. Ugyancsak a tavaszi, nyári hónapok feladata, hogy az M5-ösbe torkolló, még el nem készült útszakaszon a több rétegből álló burkolatot kialakítsák. A tervek szerint októberben megindulhatnak a járművek az M0-ás úton, ami a Dunántúl és az Alföld közötti közlekedést egyszerűsíti, s egyúttal a budapesti tranzitforgalmat is csökkenti majd. (MTI)
1990. január 2., kedd 19:19
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|