|
|
|
|
|
|
|
|
Interjú Tőkés Rudolffal (BBC)
Munkatársunk, Radnóti Zoltán
beszélget Tőkés Rudolffal, aki az Egyesült Államokban a Connecticut
Egyetemen a politikai tudományok tanára.:
- A többpártrendszer felé haladást, ezt a kezdeményezést mennyire
tartod jelentősnek?
- Én azt hiszem ez a jelenlegi politikai helyzet legfőbb
neuralgikus kérdése. Hiszen Grósz Károly bemondása alapján a
Központi Bizottságnak eddig nem sikerült egy menetrendben
megegyeznie ahhoz, hogy az átmeneti korszak különféle törvényhozási
és egyéb politikai lépéseit megtegyék. Ezt eléggé megdöbbentőnek
tartom, hiszen a májusi pártkonferencia óta lett volna idő ezt
átgondolni, és úgy tűnik hogy a párt központi apparátusait illetően
a Központi Bizottságnak komoly kétségei voltak arról, hogy mik
lennének ezeknek a reformlépéseknek a következményei.
így aztán úgy lehetne mondani, hogy egy légüres tér jött össze
tavaly november eleje és február eleje között, mely légüres térben
valóban létrejött egy csomó politikai csoport, intézmény, párt -
melyek nem tudták, hogy milyen irányba haladjanak.
|
|
|
|
|
|
|
M0-ás autóút - sajtótájékoztató (2. rész)
|
A most elkészült autóút a hazai gyakorlatban az első autópályát jelenti, amely tervezésénél már figyelembe vették a környezetvédelmi szempontokat, és a lakott területre való tekintettel, zajcsökkentő berendezéseket is létesítettek.
A tárca jövő évi feladataival kapcsolatosan az államtitkár hangsúlyozta, hogy ha az Útalap a jelenlegi szinten marad, akkor a növekvő árak miatt szinte csak a megkezdett beruházások befejezésére (az MO-ás autópálya továbbépítésére a mezőkövesdi elkerülő útszakaszra, a szolnoki Tisza-híd építésének folytatására), lesz elegendő . Márpedig új beruházásokat is el kell kezdeni, másokat befejezni, így például folytatni kell az M1-es győri elkerülő szakaszát, elő kell készíteni az M5-ös, M3-as autópályák továbbépítését, az 51-es taksonyi elkerülő utat, ,,el kell indítani,, a 2-es út váci elkerülő szakaszát, a 84-es út Sopront kerülő ívét, és be kell fejezni a 47-es út négysávosítását, s nem kevésbé fontos a 4-es út átkötése az 5-ös autópálya felé. Ezek a feladatokra legalább 18 milliárd forint kell, amit biztosítani kell a tárca számára, hogy a legégetőbb kérdéseket megoldhassa. (MTI)
1990. november 15., csütörtök 17:36
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|