|
|
|
|
|
|
|
|
Interjú Tőkés Rudolffal (BBC)
Munkatársunk, Radnóti Zoltán
beszélget Tőkés Rudolffal, aki az Egyesült Államokban a Connecticut
Egyetemen a politikai tudományok tanára.:
- A többpártrendszer felé haladást, ezt a kezdeményezést mennyire
tartod jelentősnek?
- Én azt hiszem ez a jelenlegi politikai helyzet legfőbb
neuralgikus kérdése. Hiszen Grósz Károly bemondása alapján a
Központi Bizottságnak eddig nem sikerült egy menetrendben
megegyeznie ahhoz, hogy az átmeneti korszak különféle törvényhozási
és egyéb politikai lépéseit megtegyék. Ezt eléggé megdöbbentőnek
tartom, hiszen a májusi pártkonferencia óta lett volna idő ezt
átgondolni, és úgy tűnik hogy a párt központi apparátusait illetően
a Központi Bizottságnak komoly kétségei voltak arról, hogy mik
lennének ezeknek a reformlépéseknek a következményei.
így aztán úgy lehetne mondani, hogy egy légüres tér jött össze
tavaly november eleje és február eleje között, mely légüres térben
valóban létrejött egy csomó politikai csoport, intézmény, párt -
melyek nem tudták, hogy milyen irányba haladjanak.
|
|
|
|
|
|
|
Senna mesterhármasa (1. rész)
|
1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze 11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat. Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.
A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.
Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb sérülést.
Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4. lett.
Az NSZK Nagydij végeredménye:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó 2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány 3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h 4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h 5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h 6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h
A pontverseny állása:
1. Senna 48 pont 2. Prost 44 3. Berger 29 4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18 6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13 (folyt.köv.)
1990. július 29., vasárnap 16:48
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|