Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 12.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Interjú Tőkés Rudolffal (BBC)

Munkatársunk, Radnóti Zoltán beszélget Tőkés Rudolffal, aki az Egyesült Államokban a Connecticut Egyetemen a politikai tudományok tanára.: - A többpártrendszer felé haladást, ezt a kezdeményezést mennyire tartod jelentősnek? - Én azt hiszem ez a jelenlegi politikai helyzet legfőbb neuralgikus kérdése. Hiszen Grósz Károly bemondása alapján a Központi Bizottságnak eddig nem sikerült egy menetrendben megegyeznie ahhoz, hogy az átmeneti korszak különféle törvényhozási és egyéb politikai lépéseit megtegyék. Ezt eléggé megdöbbentőnek tartom, hiszen a májusi pártkonferencia óta lett volna idő ezt átgondolni, és úgy tűnik hogy a párt központi apparátusait illetően a Központi Bizottságnak komoly kétségei voltak arról, hogy mik lennének ezeknek a reformlépéseknek a következményei. így aztán úgy lehetne mondani, hogy egy légüres tér jött össze tavaly november eleje és február eleje között, mely légüres térben valóban létrejött egy csomó politikai csoport, intézmény, párt - melyek nem tudták, hogy milyen irányba haladjanak.

Senna mesterhármasa (1. rész)


1990. július 29. vasárnap (Reuter) - A Forma 1-es autós
gyorsasági világbajnokság idei 9. futamát az NSZK Nagydíjáért
vasárnap nagy hőségben és magas páratartalmú levegőben rendezték meg
a Hockenheimringen. Részben az időjárási körülmények miatt mindössze
11 versenyző tudta teljesíteni a 45 körös távot. Közvetlenül a rajt
után az olasz Emanuele Pirro balesete okozott izgalmakat.
Dallarájával nekiütközött a francia Philip Alliot Ligier-jének, és
csak nagysokára tudták kimenteni kocsijából. Szerencséjére komolyabb
sérülés nélkül került ki szorult helyzetéből.

    A győzelmet a McLaren pilótája, a brazil Ayrton Senna szerezte
meg, aki így igazolta, hogy nem érdemtelenül indulhatott az első
rajtkockából. A két évvel ezelőtti világbajnok sorrendben harmadszor
diadalmaskodott a hockenheimi pályán. Senna pályafutásának 24. Grand
Prix-sikerével a pilóták pontversenyében is átvette a vezetést nagy
ellenlábasától, a címvédő francia Alain Prosttól.

    Senna a startot követően rögtön az élre állt, de később
kerékcsere miatt visszaesett, így csak a 34. körben tudta
visszavenni a vezetést Alessandro Nanninitől. A Benetton olasz
pilótájának második helye azért is figyelemre méltó, mert Nannini a
pénteki edzésen egy kanyarban kivágódott a pályáról, kocsija
kigyulladt, és csak hihetetlen szerencsével úszta meg a komolyabb
sérülést.

    Az előző három Grand Prix-n győztes Prost ezuttal nem tudott
beleszólni az elsőség kérdésébe, és több mint 40 mp-es hátránnyal 4.
lett.

    Az NSZK Nagydij végeredménye:

1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20:47.164 ó
2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 6.520 mp hátrány
3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 8.553 mp h
4. Alain Prost (francia, Ferrari) 45.270 mp h
5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 48.028 mp h
6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.490 p h

    A pontverseny állása:

1. Senna 48 pont
2. Prost 44
3. Berger 29
4. Nelson Piquet (brazil) és Boutsen 18-18
6. Nannini, Nigel Mansell (brit), Jean Alesi (francia) 13-13
(folyt.köv.)



1990. július 29., vasárnap 16:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Állambiztonsági Szolgálatok Történelmi Levéltárából:

Az amerikai Bechtel cég Paksi Atomerőmű Vállalatnál dolgozó szakembereinek tevékenységi körébe tartozik, hogy folyamatosan felmérjék az atomerőműben és a KFKI-nál lévő, engedély nélkül behozott embargós számítógépeket, megállapítsák gyártási számukat, majd a cég ügyvédjein keresztül értesítsék az USA illetékes hatódágait. Az információ forrása megbízható, tartalma nem ellenőrzött. Intézkedés: folytatják a Bechtel-szakemberek ellenőrzését. (III/II.)
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD