Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 12.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Interjú Tőkés Rudolffal (BBC)

Munkatársunk, Radnóti Zoltán beszélget Tőkés Rudolffal, aki az Egyesült Államokban a Connecticut Egyetemen a politikai tudományok tanára.: - A többpártrendszer felé haladást, ezt a kezdeményezést mennyire tartod jelentősnek? - Én azt hiszem ez a jelenlegi politikai helyzet legfőbb neuralgikus kérdése. Hiszen Grósz Károly bemondása alapján a Központi Bizottságnak eddig nem sikerült egy menetrendben megegyeznie ahhoz, hogy az átmeneti korszak különféle törvényhozási és egyéb politikai lépéseit megtegyék. Ezt eléggé megdöbbentőnek tartom, hiszen a májusi pártkonferencia óta lett volna idő ezt átgondolni, és úgy tűnik hogy a párt központi apparátusait illetően a Központi Bizottságnak komoly kétségei voltak arról, hogy mik lennének ezeknek a reformlépéseknek a következményei. így aztán úgy lehetne mondani, hogy egy légüres tér jött össze tavaly november eleje és február eleje között, mely légüres térben valóban létrejött egy csomó politikai csoport, intézmény, párt - melyek nem tudták, hogy milyen irányba haladjanak.

A Fővárosi Tanács VB ülése

1989. december 18., hétfő - Az M0-ás autópálya keleti részének nyomvonal vezetéséről kompromisszumos megoldást fogadott el a Fővárosi Tanács Végrehajtó Bizottsága hétfői ülésén. Az egyik, az ,,A,,-tervezet szerint az útvonal az M0-M5 autópálya csomópontjából kiindulva, főleg lakott területen keresztül haladva érné el az M3-as autópályát. A másik (úgynevezett ,,B,,) elképzelés szerint, a nyomvonal Budapest határán, az új 51-es számú főút csomópontjától kiindulva, Gyált és Vecsést elkerülve mezőgazdasági területen haladn az M3-as autópályáig.

Az építkezésben érintett térség lakóit erősen foglalkoztatja a
terv, s erőteljes társadalmi nyomás alakult ki annak érdekében, hogy
a fővárosban vezető útvonal ne autópálya jelleggel épüljön meg.
Novemberben az egyik pestlőrinci lakossági fórumon a résztvevők
nyomatékosan megfogalmazták, hogy az M0-ás nyomvonalát a
lakóterületektől távol kellene kialakítani. Egyértelműen elvetették
azt a megoldást, amely szerint az autópálya átszelné a kerületet.

    A vitában hangsúlyozták, hogy az autópálya megépítése országos
érdek is. Az új útvonalnak alkalmasnak kell lennie a főváros átmenő
forgalmának terelésére, meg kell felelnie a főútvonalak közti
gyűjtő-elosztó funkciónak, biztosítania kell az agglomerációs
területek egymás közti kapcsolatát, valamint a főváros egyes
szektorai közötti összeköttetést. Megállapították, hogy a
városrendezési és környezetvédelmi szempontoknak leginkább megfelelő
megoldás kialakításához a szakmai feltételek adottak, a kivitelezés
döntően a pénzügyi lehetőségektől függ. A KÖHÉM 1987. évi
költségszámításai alapján 14 milliárd forintba kerülne az M0-ás
autópálya kiépítése.

    A VB most elfogadott határozatában azzal értett egyet, hogy az
M0-ás autópályát a főváros beépített területén kívüli nyomvonal
vezetéssel, de nem a mostani ,,B,, elképzelés szerint építsék meg.
Szükségesnek tartották az újabb, ,,C,, tervváltozat tervpályánatának
a kiírását; ennek költségeit fele részben a Fővárosi Tanács, illetve
a KÖHÉM fedezné. Egyúttal felkérték az MTA főtitkárát, hogy segítse
elő a tervpályázat környezetvédelmi szempontok szerinti
véleményezését. (MTI)


1989. december 18., hétfő 18:10


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Állambiztonsági Szolgálatok Történelmi Levéltárából:

Az amerikai Bechtel cég Paksi Atomerőmű Vállalatnál dolgozó szakembereinek tevékenységi körébe tartozik, hogy folyamatosan felmérjék az atomerőműben és a KFKI-nál lévő, engedély nélkül behozott embargós számítógépeket, megállapítsák gyártási számukat, majd a cég ügyvédjein keresztül értesítsék az USA illetékes hatódágait. Az információ forrása megbízható, tartalma nem ellenőrzött. Intézkedés: folytatják a Bechtel-szakemberek ellenőrzését. (III/II.)
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD