|
|
|
|
|
|
|
|
Interjú Tőkés Rudolffal (BBC)
Munkatársunk, Radnóti Zoltán
beszélget Tőkés Rudolffal, aki az Egyesült Államokban a Connecticut
Egyetemen a politikai tudományok tanára.:
- A többpártrendszer felé haladást, ezt a kezdeményezést mennyire
tartod jelentősnek?
- Én azt hiszem ez a jelenlegi politikai helyzet legfőbb
neuralgikus kérdése. Hiszen Grósz Károly bemondása alapján a
Központi Bizottságnak eddig nem sikerült egy menetrendben
megegyeznie ahhoz, hogy az átmeneti korszak különféle törvényhozási
és egyéb politikai lépéseit megtegyék. Ezt eléggé megdöbbentőnek
tartom, hiszen a májusi pártkonferencia óta lett volna idő ezt
átgondolni, és úgy tűnik hogy a párt központi apparátusait illetően
a Központi Bizottságnak komoly kétségei voltak arról, hogy mik
lennének ezeknek a reformlépéseknek a következményei.
így aztán úgy lehetne mondani, hogy egy légüres tér jött össze
tavaly november eleje és február eleje között, mely légüres térben
valóban létrejött egy csomó politikai csoport, intézmény, párt -
melyek nem tudták, hogy milyen irányba haladjanak.
|
|
|
|
|
|
|
Országgyűlés - második nap (16. rész)
|
Juhász Ferenc (Budapest, 62. vk.), az MSZMP XX. kerületi ------------- Bizottságának titkára a Soroksár térségében lévő Kunszentmiklós-Tas vasútvonal feletti közúti felüljáró újjáépítéséről kérdezte a közlekedési, hírközlési és építésügyi minisztert. Felhívta a figyelmet arra, hogy az elmúlt évtizedekben számos elképzelés született a felüljáró helyreállítására, az ígéretek ellenére azonban nem történt semmi. A mind jobban növekvő járműforgalom kaotikus állapotokat idézhet elő, ha nem születik mielőbb döntés a felüljáró újjáépítéséről. Udvari László államtitkár e felvetésre is csak ,,kényszer szülte,, választ adhatott, mondván: elhanyagolt infrastruktúra a több évtizedes magyar gazdaságpolitikai gyakorlat következménye. Közölte, hogy a felüljáró helyreállítása a Fővárosi Tanács illetékességi körébe tartozik, s a beruházás szerepel a tanács tervében, a kivitelezésre azonban nincs elegendő pénz. A tárca a gondokon forgalomszervezéssel kíván enyhíteni, s az M0-ás autópályagyűrű építését is gyorsítják, hogy az 1990 végén forgalomba helyezendő szakasz átadásával a nehézgépjárművek elkerülhessék a XX. kerületi ,,kritikus,, útvonalakat. Bár a képviselő a választ nem fogadta el, az Országgyűlés többségi szavazattal méltányolta a tárca álláspontját. (folyt.köv.) (folyt.köv.)
1989. szeptember 27., szerda 15:40
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|