Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 12.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Interjú Tőkés Rudolffal (BBC)

Munkatársunk, Radnóti Zoltán beszélget Tőkés Rudolffal, aki az Egyesült Államokban a Connecticut Egyetemen a politikai tudományok tanára.: - A többpártrendszer felé haladást, ezt a kezdeményezést mennyire tartod jelentősnek? - Én azt hiszem ez a jelenlegi politikai helyzet legfőbb neuralgikus kérdése. Hiszen Grósz Károly bemondása alapján a Központi Bizottságnak eddig nem sikerült egy menetrendben megegyeznie ahhoz, hogy az átmeneti korszak különféle törvényhozási és egyéb politikai lépéseit megtegyék. Ezt eléggé megdöbbentőnek tartom, hiszen a májusi pártkonferencia óta lett volna idő ezt átgondolni, és úgy tűnik hogy a párt központi apparátusait illetően a Központi Bizottságnak komoly kétségei voltak arról, hogy mik lennének ezeknek a reformlépéseknek a következményei. így aztán úgy lehetne mondani, hogy egy légüres tér jött össze tavaly november eleje és február eleje között, mely légüres térben valóban létrejött egy csomó politikai csoport, intézmény, párt - melyek nem tudták, hogy milyen irányba haladjanak.

Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében

1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.

A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó
infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba
kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a
világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell
építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint
az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható.
Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év
alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti
vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség
lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely
magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye
szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni.

    A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás
helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások
szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel
és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell
fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a
Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás,
akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új
metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján
autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni,
ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson
elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés
jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések
szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)


1989. február 21., kedd 17:32


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
Állambiztonsági Szolgálatok Történelmi Levéltárából:

Az amerikai Bechtel cég Paksi Atomerőmű Vállalatnál dolgozó szakembereinek tevékenységi körébe tartozik, hogy folyamatosan felmérjék az atomerőműben és a KFKI-nál lévő, engedély nélkül behozott embargós számítógépeket, megállapítsák gyártási számukat, majd a cég ügyvédjein keresztül értesítsék az USA illetékes hatódágait. Az információ forrása megbízható, tartalma nem ellenőrzött. Intézkedés: folytatják a Bechtel-szakemberek ellenőrzését. (III/II.)
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD