![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Interjú Tőkés Rudolffal (BBC)
Munkatársunk, Radnóti Zoltán
beszélget Tőkés Rudolffal, aki az Egyesült Államokban a Connecticut
Egyetemen a politikai tudományok tanára.:
- A többpártrendszer felé haladást, ezt a kezdeményezést mennyire
tartod jelentősnek?
- Én azt hiszem ez a jelenlegi politikai helyzet legfőbb
neuralgikus kérdése. Hiszen Grósz Károly bemondása alapján a
Központi Bizottságnak eddig nem sikerült egy menetrendben
megegyeznie ahhoz, hogy az átmeneti korszak különféle törvényhozási
és egyéb politikai lépéseit megtegyék. Ezt eléggé megdöbbentőnek
tartom, hiszen a májusi pártkonferencia óta lett volna idő ezt
átgondolni, és úgy tűnik hogy a párt központi apparátusait illetően
a Központi Bizottságnak komoly kétségei voltak arról, hogy mik
lennének ezeknek a reformlépéseknek a következményei.
így aztán úgy lehetne mondani, hogy egy légüres tér jött össze
tavaly november eleje és február eleje között, mely légüres térben
valóban létrejött egy csomó politikai csoport, intézmény, párt -
melyek nem tudták, hogy milyen irányba haladjanak.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/1990_icon.gif) |
![](../img/spacer.gif)
Műszaki átadás alatt az M0-ás autóút
|
![](../img/spacer.gif)
1990. november 4., vasárnap - Az M0-ás autóút első szakaszán
tart a műszaki átadás, és várhatóan még e hónapban megindulhat rajta
a közúti forgalom. Amint Balogh Attila, az Autópálya Igazgatóság
osztályvezetője az MTI-nek elmondta, a világbanki hitelből, mintegy
4,5 milliárd forintból megvalósult 14,9 kilométeres Budapest körüli
útszakaszhoz két közúti Duna-híd is tartozik, amelyek,
Csepel-szigetet érintve, a Dunántúlt és az Alföldet kötik össze. A
Hárosi-híd 804 méter, a Soroksári-híd pedig 476 méter hosszan ível
át a Dunán. A Magyar Aszfalt Kft. és a Hídépítő Vállalat
fővállalkozásában s száznál több alvállalkozó részvételével
elkészült kétszer kétsávos autóúton már csak apróbb munkálatok
vannak hátra: a települések közelében zajfogó falakat szerelnek fel,
növényeket telepítenek az út mellé, s néhány vízelvezető burkolását
végzik.
Amint az utat átadják, kissé fellélegezhet Budapest, az átutazó járművek egy része elkerülheti a belső kerületeket. Számítások szerint naponta 20-25 ezerrel kevesebb autó araszol majd Budapest útjain, ami valamelyest a levegő szennyezettségét is mérsékelheti. Mindez azonban csak részleges megoldás, jelentősebb változást az autópálya-körgyűrű teljes üzembe helyezése fog hozni. (MTI)
1990. november 3., szombat 17:08
|
![](../img/spacer.gif)
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|
|
![](../img/spacer.gif) |
![](../img/spacer.gif) |
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
![](../img/spacer.gif) |
|
|