|
|
|
|
|
|
|
|
Recski túlélő találkozó (SZER, Világhíradó)
Miközben a Duna
pesti oldalán a párt Központi Bizottsága zárt ülésen 1956-ról
vitatkozott, a másik, a budai oldalon az 50-es évek elején
létesített recski kényszermunkatábor túlélői találkoztak. Az ítélet
nélkül koncentrációs táborba zárt rabokat - néhány kommunista
társukat kivéve - azóta sem rehabilitálták. Anyagi, erkölcsi
kártérítést nem kaptak, és a rabszolga munkával eltöltött időt nem
számítják a nyugdíj-évekbe, és eltulajdonított értéktárgyaikról
senki sem akar tudni semmit. Az 1953-ban szabadult rabok 55-56-ban
már majdnem eljutottak a jóvátételhez, Kádár János azonban újabb 32
évre eltemette Recsk emlékét, feltehetőleg arra hivatkozva, hogy az
egykori rabok kényszermunkások, gúzsba kötöttek, megkínzottak
rehabilitálása kellemetlen emlékeket válthat ki a volt őrzőkben,
ávosokban, verőlegényekben, a netán időközben magasra emelkedett
belügyi tisztekben.
|
|
|
|
|
|
|
Kényelmes betegtér az új Toyota mentőautóban
|
1990. június 12., kedd - A Magyar Honvédség Híradótechnikai
Üzeme nyerte azt a pályázatot, amelyet az Országos Mentőszolgálat
írt ki a Toyota Hyace mentőgépkocsik betegterének kialakítására -
tájékoztatta az MTI-t Ábrahám Zoltán, az Országos Mentőszolgálat
gazdasági főigazgató-helyettese. A leendő mentőkocsi belső,
orvosegészségügyi berendezése a Nysáénál jóval korszerűbb lesz:
kedvezőbb a hordágy rögzítési módja, előnyösebb a beavatkozást végző
orvos székének elhelyezése, egyszerűbb a fájdalomcsillapításra
használt különböző gázpalackok kezelése, cseréje, valamint
mozgékonyabb a tolószék, s befér a lakótelepi liftekbe.
Mint ismeretes, a Toyota gépkocsikat - a leendő mentőautókat - devizakímélés végett az Autóker belső betegtér-berendezés nélkül, üresen vásárolja. A betegtér kialakítására pályázatot hirdettek. Alapkövetelmény volt - hangoztatta a főigazgató-helyettes -, hogy olyan betegteret alakítsanak ki, amelyben a beteg kényelmesen elhelyezhető; ugyanakkor adottak legyenek a betegellátás és az orvosi beavatkozás feltételei.
A főigazgató-helyettes szólt arról is, hogy a pályázat értékelésével egy időben a japán szakemberek megtekintették, értékelték és megfelelőnek találták a Toyota szervízeknek kijelölt mentőszervezeti javítóműhelyeket. Ugyanis az OMSZ - az AUTÓKER-rel létrejött megállapodás alapján - Toyota márkaszervíz-hálózatot kíván kialakítani Magyarországon a mentőkocsik, továbbá a bel- és külföldi tulajdonban lévő Toyota haszongépjárművek számára. Első ütemben - még az idén - Debrecenben, Kecskeméten, Egerben, Pécsett és Veszprémben nyílik Toyota-szevíz.
Az első Toyota mentőautókkal a harmadik negyedévben találkozhatunk a közutakon. (MTI)
1990. június 12., kedd 18:23
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|